"A hálózat döntő részén egyáltalán nem juttatnánk ki glifozátot 2020-tól“ - nyilatkozta múlt hét pénteken a társaság. Normál évjáratban a vonalak 90 százalékán évente egy kezelést végeznek. Ez 63 ezer kilométeren kilométerenként nagyjából egy kilogramnyi glifozátot jelent. Kivételt csak a természetvédelmi területeket átszelő szakaszok és a hidak jelentenek.
A német vasúttársaság a legnagyobb glifozát-felhasználó az országban, mégis csak az eladott mennyiség 0,4 százaléka köthető hozzá. A forgalmazott mennyiség nagy részét a kertészetek és a gazdák használják fel. A totális gyomirtót 2020-ban lehet utoljára használni az Európai Unióban. A vasúttársaság szerint ezért egy újabb mérföldkő jön a gyomszabályozásban.
A maguk részéről a legkülönfélébb módszerekkel kísérleteznek a gyomok irtásában. Ilyen a növények leforrázása, gőzölése, árammal való sokkolása, UV-fénnyel vagy mikrohullámokkal történő besugárzása. A vasúttársaság pillanatnyilag nem túl elégedett az eredménnyel, mert bár voltak hatékony módszerek, ezek jóval idő- és energiaigényesebbnek bizonyultak, mint a glifozát kipermetezése. Mivel azonban a kényszer nagy úr, valamelyiket a fenti módszerek közül jövőre már alkalmazniuk kell.