Az államtitkár kiemelte: az idei Coop Rally jelentőségét jól mutatja, hogy a résztvevők a magyar élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2 ezer milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a Coop-csoporttal együtt több mint 50 ezer munkavállalót képviselnek. A Coop Rally szakmai programja az elmúlt csaknem másfél évtizedben 111 magyar élelmiszeripari szereplő tevékenységét mutatta be a nagyközönségnek. Kitért arra is, hogy az elmúlt években a hazai élelmiszeripar jövedelmezősége jelentősen nőtt. 2010 óta az ágazat teljes árbevétele közel 50 százalékkal emelkedett, az export aránya is dinamikusan növekszik. Ezzel párhuzamosan a növekvő támogatásoknak köszönhetően emelkedik a beruházási kedv is. 2014-től több mint 300 milliárd forint áramlott az ágazatba hazai és uniós forrásokból egyaránt.
Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke ismertette, hogy az idei Coop Rallyn közel 100 élelmiszeripari és kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacég csapata 117 autóval Kelet-Magyarország hat meghatározó gyártó- és forgalmazóközpontjához, valamint 2 Coop-tagvállalathoz látogat el. Szólt arról is, hogy a kereskedelmi lánc társadalmi felelősségvállalási programjai között kiemelkedik a Coop Rally, és emellett támogatják többek között a magyar olimpiai csapatot, illetve élelmiszeradománnyal segítik a rászoruló gyerekeket is.
Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója az MTI érdeklődésére elmondta, hogy a Coop üzletlánchoz tartozó boltok árbevétele tavaly mintegy 360 milliárd forintot tett ki. A Coop-csoport teljes árbevétele 2018-ban 627 milliárd forint volt, az előző évhez képest 4,5 százalékkal nőtt. A cégcsoportnál az idén az árbevétel 4-5 százalékos növekedésére számítanak. A Coop polcain a magyar élelmiszerek aránya meghaladja a 80 százalékot.