Feldman Zsolt az Auchan áruházlánc őszi borvásárának megnyitóján elmondta, hogy az elmúlt évtizedben 20 ezer hektárnyi szőlőültetvény újult meg támogatások révén a borhoz szükséges jó szőlő alapanyag biztosítása céljából - írja közleményében az Agrárminisztérium. A minőségi magyar borkészítés erősítése érdekében pedig a mostani Vidékfejlesztési Programban 35 milliárd forintnyi támogatásról született már döntés a borászatok technológiai megújítását szolgáló fejlesztésekhez kapcsolódóan és további 10 milliárd forintnyi támogatás vár még elbírálásra. Kitért arra, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség megalkotta a magyar borhoz kapcsolódó arculatot, amelynek hasznosítását a következő időszakban a szakmával közösen szeretnék megvalósítani, hogy az a jó minőségű magyar bor védjegyévé tudjon válni.
Az államtitkár a hazai fogyasztás ösztönzése mellett fontosnak tartja tovább erősíteni az exportpiaci tevékenységet, ezt szolgálja a hamarosan induló bormarketing támogatási program, amelynek keretében bortermelők, vagy az azokat tömörítő szervezetek mintegy 3,5 milliárd forintra pályázhatnak majd. Feldman Zsolt tájékoztatott róla, hogy a kormány a magyar eredetvédelmi rendszer továbbfejlesztésével szeretné a magyar borok promóciós és bormarketing tevékenységét fejleszteni. A Magyar Turisztikai Ügynökség megalkotta azt az arculatot a magyar borhoz, amelyet a következő időszakban a szakmával közösen szeretnének felépíteni. A népszerűsítő program ezt a célt szolgálja - tette hozzá.