Egyedi megoldásokkal ösztönzik a sertéshúsfogyasztást Magyarországon

Egyedi megoldásokkal ösztönzik a sertéshúsfogyasztást Magyarországon

agrarszektor.hu
2020-ban ismét sertéshús fogyasztásösztönző kampányt folytat az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT), illetve a Magyar Húsiparosok Szövetsége, melynek része áruházi- és rendezvényeken való kóstoltatás, valamint intenzív kommunikációs kampány (televíziós és rádió-, továbbá influencerek bevonásával online kampány). A 2020. augusztusáig tartó kampány elsődleges célja, hogy ösztönözze a fogyasztókat a kitűnő, minőségi sertéshús tudatos vásárlására és fogyasztására.

Mint minden egészséges ételnek, a vöröshúsnak, köztük a sertéshúsnak is fontos szerepe van a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozásban - írja közleményében az AMC. A "Mi lesz ma a vacsora? - Egy kiváló minőségi sertéshús minden ízében különleges" szlogen alatt futó tavaszi sertéskampány célja, hogy a sertéshúsra ne csupán koleszterinforrásként, hanem vitaminokban és ásványianyagokban gazdag élelmiszerként tekintsenek a vásárlók. A fogyasztásösztönzésen kívül természetesen a sertéságazat stabilizálódását, a sertésállomány csökkenésének megállítását és az ágazatban dolgozók helyzetének javítását is célozza a kampány.

Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a mostani fogyasztásösztönző kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a kiváló minőségű hazai sertéshúsra, és a Magyarországon őshonos, különleges ízvilágú és beltartalmi értékű sertésfajtára, a mangalicára, valamint ezek előnyös tulajdonságaira és értékeire. A sertéshúsnak és a méltán nagy népszerűségnek örvendő mangalicának megkülönböztetett szerepe van az egészséges táplálkozásban. A magyar konyha egyik nélkülözhetetlen alapanyaga a sertéshús és az abból készült különböző feldolgozott élelmiszerek. Az ezekből készült étel a családi és a társadalmi ünnepek, vendégváró asztalok egyik fő fogása, jó okkal, mondta Tarpataki Tamás. A vásárlók egyre tudatosabban keresik a minőségi hazai termékeket és szem előtt tartják az egészségtudatos táplálkozás igényét is. Az utóbbi években a fogyasztói kampányok, és a fokozatosan bevezetett áfacsökkentés hatására a fogyasztási kedv is növekedett, mondta a helyettes államtitkár.

Az AMC ügyvezető-helyettese, Giczi Gergely elmondta, hogy a sertéspiac az elmúlt egy év kapcsán nagyon komoly változásokkal volt terhelt, amelyekről higgadtan és objektíven kell tájékoztatni a fogyasztókat. A kampány ezért az idei évben kettős célt szolgál. A hagyományosan fontos fogyasztásösztönzésen túl az idei kampány kiemelt figyelmet fordít az edukációra is.

Olyan fontos témákkal is foglalkoznunk kell az idén, mint a sertéspestis állat- és humánegészségügyi, valamint közgazdasági vonatkozása, továbbá a környezetvédelem és a vöröshúsok fogyasztásának ügye

- mondta Giczi Gergely.

Az ügyvezető-helyettes ismertette a kampány főbb elemeit is. A Társaság a promóciós időszakban összesen 57 alkalommal, 27 élelmiszerüzletben tart kóstoltatásokat Budapesten és további 15 településen országszerte, valamint országos médiakampánnyal is készülnek. Kiemelte továbbá, hogy a médiakampány a böjtidőszakban szünetel.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke felhívta a figyelmet arra az új januári rendeletre, amely szerint a friss húsok esetében a pultokon jelezni kell a sertéshús földrajzi eredetét. Arra ösztönözte a fogyasztókat, hogy tájékozódjanak a vásárlások során az előre csomagolt húsoknál éppúgy, mint a tőkehús pultoknál. Vásárlásukkor gondoljanak arra, hogy ha hazai eredetű húst vásárolnak, akkor nemcsak a magyar gazdaság (mezőgazdaság, élelmiszeripar) erősödéséhez járulnak hozzá, hanem a vásárlásuk ökológiai lábnyoma is biztosan kisebb lesz.

A CBA kommunikációs igazgatója, Fodor Attila arról beszélt, hogy az elmúlt években jelentős mértékű fejlődés volt látható az élelmiszerkereskedelmi szektorban is. Nemcsak a forgalom volumene bővült, hanem egyre népszerűbbé váltak a magas minőségű termékek. Egyre többen keresik az olcsó ár helyett a kedvező ár-érték arányú termékeket.

Az elmúlt évben sikeres volt a promóció, akkor a mangalicatermékeket népszerűsítettük, így biztosak vagyunk abban, hogy az idei esztendőben is a pozitív lesz a fogadtatás. Tapasztalataink szerint a promóciók időtartama alatt a népszerűsített termékek forgalma több tíz százalékkal tud bővülni

- mondta Fodor Attila.

(A cikkben felhasznált kép az Agrármarketing Centrum tulajdonát képzi.)

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?