A nyári melegben kifejezetten fontos arra ügyelnie az embernek, hogy könnyen elkészíthető és könnyen emészthető ételeket fogyasszon. A baromfihús mindkét kritériumnak tökéletesen megfelel, így az utóbbi években kedvelt alapanyaga lett a grillezéseknek. A hazai baromfiágazat ráadásul európai szinten is kifejezetten sokszínű, gyakorlatilag minden faj és hasznosítási típus megtalálható benne. A baromfihús fogyasztás jelenleg átlagosan 40 kg/fő/ év.
A hazai termelésből származó baromfitermékek megfelelnek a világszinten is legszigorúbb EU szabályozás követelményeinek, így változatos, jó minőségű és biztonságos választása lehet a fogyasztóknak. A fogyasztói igények változása is azt mutatja, hogy a nyers termékeken túl egyre népszerűbbek az előre pácolt termékek, amely egyszerű és gyors grillezést tesz lehetővé
- mondta el a kampányt nyitó sajtótájékoztatón Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára.
A helyettes államtitkár beszélt arról is, hogy baromfihúsból Magyarország önellátottsági szintje mintegy 160-180%, azaz a belföldi fogyasztás kielégítésén túl jelentős exporttermék is ez az élelmiszer. Mint fogalmazott, 10 évre előre tekintve világszinten 15%-al több baromfi húsra lesz kereslet, azaz az ágazat számára adott a fejlődési tér, ugyanakkor a verseny éles, és a magyaroknak ebben a környezetben kell helytállniuk.
A baromfihús számtalan kedvező élettani hatással bír, hiszen nem csak fontos vitaminok és ásványianyagok tárháza (mint például az A-, B- és D-vitamin), de a csirkehús például kiváló omega-3 zsírsav forrás - hangsúlyozta beszédében Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője. A szakember elmondta, a szervezet 2017 óta ötödik alkalommal szervez fogyasztásösztönző kampányt a baromfihús népszerűsítésére.
A baromfihús a magyar konyha nélkülözhetetlen alapanyaga, ráadásul könnyen emészthető, teljes értékű fehérjeforrás, egyszerűen beilleszthető az egészségtudatos étrendbe is. Az Agrármarketing Centrum online megjelenésekkel, közösségi média kampánnyal, valamint egy nyereményjátékkal ösztönzi a baromfitermékek keresletét. A minden kérdést helyesen megválaszolók között kisorsolunk egy fődíjat, a nyeremény egy gázos grillsütő és egy baromfi termékkel teli csomag lesz. Ezen kívül további tíz győztes ajándékcsomagot kap. Éppen ezért érdemes a jatek.amc.hu oldalon a kérdéseket kitölteni
- tette hozzá Ondré Péter.
Csorbai Attila, a Baromfi Termék Tanács elnöke megerősítette, hogy a magyar baromfihús kiváló minőséget képvisel, ráadásul, ha biztosra szeretne menni az ember, válassza a Magyar Baromfi védjeggyel rendelkező termékeket, így garantált minőségű, Magyarországon nevelt hústermékhez juthat.
A baromfi ágazat teljesítménye évek óta rendkívüli, hiszen a belföldi ellátáson túl bőven jut exportra. Az exporttermékek között a legjelentősebb a vízi szárnyas, amelynek 80%-a kerül külföldi piacra
- ismertette Csorbai Attila.
A sajtótájékoztatón elhangzott: 2022-ben is legnagyobb mennyiségben csirkehúst fogyasztottak a magyarok, ez az összes fogyasztás mintegy 85%-a, de kedvelt a rendkívül alacsony zsírtartalmú pulykahús (3 kg/fő/év), valamint a víziszárnyas fogyasztás is (2 kg/fő/év). A baromfiágazat kiemelt helyzetét mutatja, hogy 2014 óta ünneplik minden május 10-én a Baromfi Világnapot, amely évről évre felhívja a figyelmet a baromfiágazat szereplőire. A baromfi fogyasztásösztönző kampány idén mintegy 50 millió forintból valósul meg és augusztus közepéig tart.