Nagyot húzott a magyar pálinkafőzde: újhullámos ginnel bővítették a kínálatukat

Nagyot húzott a magyar pálinkafőzde: újhullámos ginnel bővítették a kínálatukat

agrarszektor.hu
Nagyot újított a Bestillo pálinkafőzde. A Boldogkőváralján található főzdét eddig csak különleges pálinkáiról lehetett ismerni, most azonban valami teljesen váratlant léptek, és ginfőzésre adták a fejüket. Első "borókapálinkájuk", a Mrs. Millicent már kapható a Bortársaság webshopjában.

Czakó Gábor és párja, Mónika a Bortársaságnak nyilatkozva elmondták, hogy a ginfőzés ötlete Mónikától származott, és Gábor két évig hallani sem akart róla, mondván, a Bestillo pálinkafőzde, ők gyümölccsel foglalkoznak. A pár elmondása szerint akkor határozták el magukat a gin kipróbálása mellett, amikor Mónika rámutatott, hogy neki még egy terméke sincs a családi cégben. Ezután vettek fűszereket, gyümölcsöket és borókát. Czakó Gábor elmondta, hogy az első desztillációknál kiderült, hogy a kezelt héjú gyümölcsökből ihatatlanul keserű főzetek lesznek, ezért át kellett állniuk az organikus termésekre.

Czakóéknak, saját elmondásuk szerint az elhatározás után további két, kísérletezéssel, utazással, barátkozással és kóstolással töltött évre volt szükségük ahhoz, hogy elkezdjék érezni, mit is szeretnek és miből is lehet valamit kezdeni. Ekkorra az első körben vásárolt 45 fűszerből már csak 12 maradt. A problémát az okozta, hogy nincs egy, bombabiztos ginrecept, mert amik vannak, mind mást mondtak, mi kell a főzetbe. Ezért a párnak mindenre magának kellett rájönnie. Czakó Gábor beszélt arról, hogy a tanulás és tapasztalatgyűjtés során rengeteg rossz gint kóstoltak, de ennek köszönhetően végre rájöttek, mit is akarnak.

Egy célunk volt a végére: hogy olyan gint főzzünk, amivel, ha megcsinálsz egy gin tonikot, akkor utána akarj még egyet és még egyet. Magában is működik, tisztán vagy jéggel is izgalmas, ha jó tonic-ot adsz hozzá, akkor meg csoda. Sok szénsavval, hidegen, jéggel, aszalt citrus karikával, pár szem borssal, gyömbérrel

- sorolta Czakó Gábor.

A pár azt is elmondta, hogy többféle és saját alapszesszel is próbálkoztak, megnézték, lehet-e tiszta pálinkából gint főzni. Nem lehetett. Ahogy Czakó Gábor fogalmazott, a jó alapszesz kristálytiszta, nem lehet érezni belőle, hogy miből főzte az ember. Teljes tisztaság kell, tömény szeszben ázik minden, ezért a főzőmesternek kicsit újra is kellett tanulnia a szakmát. A ginfőzéshez ugyanis teljesen más beállításokkal kell dolgozni: egy pálinka három, három és fél óra alatt párolódik le, egy gin nyolc és fél alatt.

A gin nevét és üvegét illetően Czakó Mónika árulta el, hogy a kísérletezés idején már megkerestek néhány grafikust, de amíg nem volt kész a gin, addig nem lehetett neki megfelelő arculatot találni. Nem akart összeállni a sztori. Végül arra jöttek rá, hogy a ginnek magyarnak és nemzetközinek is kell lennie, így választották névnek Szerb Antal Utas és holdvilágának egyik szereplőjét Millicent kisasszonyét. A külsőségek közül a palackot volt a legnehezebb megtalálni, de végül azt is sikerült, Unger Zsolték pedig megcsinálták hozzá a dizájnt.

Arra, hogy miért is "Speakeasy gin" az elkészült ital megnevezése, Czakó Mónika elmondta, hogy
az alkoholtilalom alatt is működő bárokat hívták speakeasy bároknak, ahová kopogtatás után lehetett belépni. Az ember bekopogtatott, bentről kinéztek, és vagy beengedték az érkezőt, vagy nem. Czakó Mónika szerint nekik nincs még saját történelmük a ginben, így egy régi sztorit tettek a név mellé.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?