A legtöbb embernek a Sióról a 70-es, 80-as években is népszerű, kis, alutasakos gyümölcslé jut eszébe, a Sió-Eckest hallva azonban nem biztos, hogy mindenki tudja, pontosan miről van szó, milyen és mely termékek tartoznak ide - hangsúlyozta Kovács Ágnes az Agrárszektor 2020 Konferencián. A szakember ismertette, a gyümölcslé kategóriába a gyümölcsitalok, a nektárok, a smoothiek, illetve a gyümölcslevek tartoznak, ugyanakkor nem sorolhatók ide a szénsavas üdítők, az ásványvizek, az ízesített ásványvizek, a kávé, a jegesteák, az energiaitalok és a különböző sportitalok sem. Kitért arra, a koronavírus-járvány új helyzetet teremtett a piacon, amelyre a cég is új megoldásokkal igyekszik reagálni.
A hazai gyümölcslépiac folyamatosan erősödött az elmúlt években, de a COVID-helyzet visszavetette a felfutást - tájékoztatott Kovács Ágnes. Kiemelte, jól látszik, hogy tavasszal, amikor jöttek a korlátozások, illetve a boltzárok, akkor jelentősen lecsökkent a gyümölcslé forgalom Magyarországon, ugyanakkor nyáron az enyhítések miatt felfelé ívelt a növekedés, október-novemberben azonban ismét csökkenni kezdett. Ettől függetlenül biztató trendek mutatkoznak ebben a kategóriában, jól látszik ugyanis, hogy a kis kiszerelésú, útközbeni fogyasztásra alkalmas termékek jelentősége egyre nőtt a járvány előtt, ez a trend azonban valószínűleg vissza fog majd állni, amint normalizálódik a helyzet. Hozzátette, a gyümölcslépiac elindult a prémiumizáció irányába, ami azt jelenti, a fogyasztók elkezdték keresni a minél magasabb gyümölcstartalmú termékeket.
Új normák kialakulására lehet számítani a COVID-19 után, az egyik ilyen például a lokalitás, vagyis a származás, a traszparencia és a megbízhatóság fontossága - hívta fel a figyelmet Kovács Ágnes. A Sió közvetlenül a termelőktől vásárolja fel az alapanyagokat, komoly fejfájást okoz azonban a cég számára az őszibarack termőterületének csökkenése hazánkban, ezért, illetve a hazai baracktermeszetés versenyképességének támogatása érdekében a Sió részt vesz egy inkubációs programban is. A szakember szerint számítani kell az egészséges életmód, illetve az immunitás szerepének növekedésére, és a bio, valamint a csökentett cukortartalom egyre nagyobb jelentőségére. A cég erre úgy próbál reflektálni, hogy tavaly beléptek a smoothie piacra, a gyümölcslevek mellé behozták a gyümölcs-zöldség kombinációkat, emellett idén bio minősítést kapot a Sió gyára. Kovács Ágnes a harmadik, szintén fontos témaként a fenntarthatóságot említette, mint mondta, minden szempontból tudatossabbak a fogyasztók, amely igényt a cég is igyekszik követni.
A Portfolio Agrárszektor 2020 konferenciáról eddig megjelent cikkeink:
- Feldman Zsolt: Összetett kihívásrendszerben is jól teljesített 2020-ban a magyar agrárium
- A gyors büdzséalku és a klímavédelem fontosságát hangsúlyozta a lengyel agrárbiztos a Portfolio konferenciáján
- Drasztikus változást hozott 2020: megszólaltak a magyar agrárium nagyágyúi
- Elmebeteg év az idei az agrárhitelezésben
- Ezért fontos a magyar agráriumnak a gyors büdzséalku: üzent a lengyel agrárbiztos
- Csődhullám indul a magyar sikerágazatban? - Kormányzati segítséget kértek a vállalatvezérek a Portfolio konferenciáján
- Vallottak a szakemberek: lassan pont kerülhet a KAP-probléma végére?
- Ők lettek 2020-ban a magyar agrárium legjobbjai - Fotókon a győztesek
- Hadat üzent a kiskereskedelmi multiknak Lázár János: ki kell szorítani őket az országból
- Megszólaltak a nagy vállalatvezérek: csődhullám indulhat a magyar baromfiágazatban
- Elárulták a szakértők: csak így lehet talpra állítani a magyar élelmiszeripart
- Ezt sok gazda meglépte: új korszakot indított a koronavírus-járvány a magyar agráriumban
- Őrült év az idei a magyar agrárfinanszírozásban: de mire számíthatnak a gazdák?
- Itt a bejelentés: dömpingszerű pályázatkiírások jönnek a magyar agráriumban 2021-ben
Fotók: Mónus Márton