A Vitafort Zrt. 2012 decembere óta kiemelt pártoló tagja a Terméktanácsnak - írja közleményében a szervezet. A korábbi, határozott időtartamra szóló megállapodás újbóli aláírására, ezáltal az együttműködés megerősítésére került sor. Kulik Zoltán vezérigazgató a megállapodás aláírása kapcsán elmondta, hogy cégüknél a kutatás-fejlesztés innovatív tevékenységek a korábbinál még nagyobb szerepet kapnak, hiszen az elkövetkező két évben történelmük egyik legnagyobb beruházása előtt állnak. Az egészségtudatos, környezetvédő, állategészségügyi prevencióra kidolgozott komplex takarmányprogramok és az innovatív megoldások a jövőben még nagyobb szerepet kapnak.
A vezérigazgató hozzátette, cégük számára különösen fontos a termékpálya teljes vertikuma, így a Tej Terméktanáccsal való szoros együttműködés, a közös célok elősegítése és az információnyújtás. Erősen bíznak benne, hogy jelen együttműködési megállapodás tovább segíti a partnerkapcsolatok fokozott ápolását.
Harcz Zoltán ügyvezető igazgató a tejágazat kilátásaival kapcsolatban elmondta, hogy a vírushelyzet és az elszabaduló költségek eddig nem ismert helyzetet teremtettek mindannyiuk számára, amihez igazodni kell. A tejtermelők és tejfeldolgozók soha nem látott kihívásokkal szembesülnek. A Covid-járvány jelentős mértékben megnövelte a higiéniai költségeket, extra megterhelést okozva minden piaci szereplő számára. 2019. decembere és 2021 márciusa között a Ft/EUR árfolyam jelentősen, mintegy 10%-kal változott. Ez elsősorban az önköltség nagy részét kitevő energia, vásárolt takarmány és csomagolóanyag árakban okoz jelentős költségemelkedést. 2020-2021 ben összesen 12%-kal emelkedett a minimálbér A gázolaj áremelkedése az alapanyag begyűjtési és a késztermék kiszállítási költségeit is érinti.
A termelőtől a fogyasztóig terjedő egyfajta 'együttműködés' szükséges annak érdekében, hogy a tejpiaci szereplők előre tekintő, az összágazati és nemzetgazdasági érdekeket is szem előtt tartó élelmiszertermelő tevékenységüket a jövőben is folytatni tudják. Erre azonban anélkül, hogy az ágazatra háruló terhek valamennyi termékpálya szereplő között megosztásra kerüljenek, és ne csak egy szereplői kör szenvedje el a károkat, nincs lehetőség. A jövő csak úgy biztosítható, ha egy ekkora mértékű költségnövekedés igenis el tud oszlani a termékpálya szereplői közt, egészen a fogyasztókig.