A rendszer indulása óta a 62 termékkategóriából 52 termékkategóriában csökkentek a termékek átlagárai. A megfigyelt termékcsoportok átlagárai augusztus 9-ével bezárólag átlagosan 6,5%-kal mérséklődtek, aminek több mint 0,5 százalékpontos inflációcsökkentő, illetve mintegy 1,8 százalékpontos élelmiszerinflációt csökkentő hatása lehetett a KSH inflációs fogyasztói kosarának súlyait figyelembe véve. 2023. július 1. óta a zöldségárak csökkentek a leginkább, így az étkezési újburgonya több mint 45%-kal, a zöldpaprika közel 37%-kal, a paradicsom 25%-kal, illetve a fokhagyma 22%-kal lett olcsóbb. Ugyanakkor a tojás ára is 27%-ot meghaladó mértékben csökkent, valamint a spagetti és az alma ára is több mint 15%-kal mérséklődött az árfigyelő indulásától számítva.
A közlemény szerint az élelmiszer-árstop augusztus eleji kivezetésének áremelő hatása a korábbi intézkedéseknek köszönhetően mérsékelt volt: a rendszerben megfigyelt termékcsoportok átlagárai átlagosan 1%-kal növekedtek, ugyanakkor az augusztusi időszakot tekintve 25 termékkategóriában továbbra is árcsökkenés volt megfigyelhető. Augusztus eleje óta 20%-ot meghaladóan csökkent az étkezési újburgonya és a tojás ára, illetve számos termékcsoportban, mint például a zöldpaprika, sárgarépa, paradicsom, finomliszt, banán és narancslé esetében 5% feletti átlagos árcsökkenés volt. A kenyerek közül a fehér és félbarna kenyerek árai augusztus elején további közel 2%-kal mérséklődtek a júliusi átlagosan 9%-os kenyérárcsökkenést követően.
Az árak csökkenését a kormányzat által június 1-jén elindított, illetve augusztus 1-jétől kibővített kötelező akciózás is támogatta. Az online platform népszerűségét jól mutatja, hogy látogatóinak száma augusztus első hetében átlépte az 1 milliót. A szabadszavas keresések száma megközelíti a 490 ezret, amelyek során a látogatók augusztusban leggyakrabban a cukor, csirkemell, tej, olaj és liszt szavakra kerestek.