A török vállalatok részt vettek a március 5. és 8. között a japán fővárosban megrendezett 50. Nemzetközi Élelmiszer- és Italkiállításon (Foodex). Az ország élelmiszeripari cégei jó üzleti kapcsolatokat alakítottak ki a Foodex során, ami javította a japán piacra irányuló export 1 milliárd dollárra történő növelésének kilátásait - mondta Ali Işık, az Égei-tengeri Aszaltgyümölcs-termékek Exportőr Szövetségének vezetője. Megjegyezte, hogy a japán vásáron részt vevő vállalatok száma idén 39-ről 51-re nőtt, és a Foodexen szélesebb termékválasztékot mutattak be.
Törökország Japánba irányuló élelmiszerexportja 2024 első két hónapjában 42 százalékkal, 69 millió dollárról 98 millió dollárra nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest.
Körülbelül 30 évbe telt, mire eljutottunk oda, ahol most vagyunk a japán piacon. De a növekedésünk ezen a piacon az elkövetkező években sokkal gyorsabb ütemet fog felvenni
- mondta Işık.
Komoly célt tűztek ki
A szakember szerint Törökország számos terméket exportál Japánba, többek között tésztát, mag nélküli mazsolát, halat, olívaolajat, gyümölcsöt és zöldséget. Hozzátette:
Középtávon képesek leszünk 1 milliárd dollár értékű élelmiszeripari terméket exportálni.
A január-februári időszakban a Japánba irányuló halászati és állati termékek szállítása 49 millió dollárral végzett az élen. A gabonafélék, hüvelyesek és olajos magvak Japánba irányuló exportjából származó bevétel 18 millió dollárt tett ki.
A szárított gyümölcsök Japánba irányuló exportja nagymértékben nőtt, 114 százalékkal 11,2 millió dollárra ugrott.
Törökország teljes Japánba irányuló exportja 146 millió dollárt tett ki 2024 első két hónapjában, ami 20 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest, az élelmiszerexport pedig az összes kivitel 67 százalékát tette ki.