Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára a sajtótájékoztatón köszönetét fejezte ki a Lidl Magyarországnak azért, hogy támogatják a magyar gazdákat és a magyar dinnyetermesztőket, és hogy törekednek arra, hogy június 21-től csak a magyar termelők dinnyéit lehessen kapni a diszkontlánc üzleteiben. Az államtitkár szeretné, ha ez a jövőben minél több élelmiszerrel így lenne, ehhez viszont óriási szükség van az élelmiszeripar fejlesztésére. Nobilis Márton ugyanakkor reméli, hogy az élelmiszeripari üzemek fejlesztésére, korszerűsítésére hamarosan megnyíló pályázatok segíteni fognak ezen, és hogy a jövőben a Lidl nemcsak itthon fogja kitenni a boltjai polcaira a hazai előállítású élelmiszereket, hanem külföldön is.
Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke kifejtette, hogy a dinnyeszezon kezdete nemcsak a termelők, de a fogyasztók és a beszállítók számára is fontos. A szakember leszögezte, hogy a cég szeretné támogatni a magyar termelőket, ezért is indították el bő egy évtizeddel ezelőtt, 2013-ban a magyar beszállítókat segítő programjukat, hogy helyzetbe tudják hozni a magyar vállalkozásokat. Grósz Jenő elmondta, hogy vállalkozás partnerei lehetőséget kapnak arra, hogy megjelenjenek a külföldi áruházak polcain, és mostanra már a partnerek közel egyharmada él is ezzel a lehetőséggel: 2023-ban 28 európai országba jutottak el a magyar élelmiszertermékek Lidl segítségével.
Grósz Jenő elmondta, hogy magyar görögdinnye szezonja június 21-én fog elkezdődni, ekkor indulnak meg az első beszállítások. Július 1-től pedig már minden hazai áruházban csak magyar dinnye lesz kapható. Ekkor fog beindulni a görögdinnye exportja is, amely öt országot fog érinteni: Csehország, Szlovákia, Románia, Lengyelország, Litvánia boltjaiban is elérhető lesz a hazai görögdinnye. A szakember beszélt arról is, hogy az idei termés nagyon jónak ígérkezik, zamatos, édes görögdinnyére számítanak. A vásárlói szokások alakulását illetően Grósz Jenő kifejtette, bár a magyarok körében továbbra is a hagyományos, magos görögdinnye a legkedveltebb, de a vásárlók egyre nyitottabbak a magnélküli, a sárgabélű és a mini dinnyékre is.