A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be, hogy a CJ Foods dél-koreai élelmiszeripari cég új, zöldmezős beruházása keretében készételgyártó üzemet és raktárközpontot hoz létre Dunavarsányban. A mintegy 31 milliárd forint értékű fejlesztést az állam 5,3 milliárd forinttal támogatja, kétszáz új munkahely jön létre első körben. Beszédében rámutatott, hogy az itt előállítandó termékek túlnyomó többsége Nyugat-Európában kerül majd a piacra, miközben a vállalat alapvetően magyar gazdálkodóktól és beszállítóktól fogja beszerezni az alapanyagokat.
Majd közölte, hogy Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cégéről van szó, amelynek világszerte hatvan gyára van, így a beruházást éles versenyben sikerült elnyerni. Ezt követően kiemelte, hogy az utóbbi években a világgazdasági hangsúlyok nyugatról keletre tolódtak, számos területen már az ázsiai szereplők diktálják a tempót.
A cég MTI-nek küldött közleménye szerint a 14 000 négyzetméteres élelmiszeripari üzemben 2026 második félévében kezdik meg bibigo márkanevű Mandu (koreai töltött tésztapárna), és sültcsirke termékek gyártását, amellyel CJ Foods tovább növelheti gyorsan növekvő európai piacait. A CJ CheilJedang egy dél-koreai székhelyű, globális élelmiszer- és bioipari vállalat, a CJ Food tulajdonosa 2024 februárjában CJ Foods Hungary Kft. néven alapított magyarországi leányvállalatot. A gyártóegység létesítésével a CJ Foods tovább növelheti európai vásárlóinak és fogyasztóinak körét. A cég Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari vállalataként 2023-ban mintegy 7,5 milliárd eurós forgalmat bonyolított, (honlapjának adatai szerint 434 millió eurós működési eredményt ért el), 60 telephelyet üzemeltet világszerte.
A magyarországi telephelyen létesített üzem a tervek szerint a CJ Foods legnagyobb európai gyártóegységévé válik. A vállalatvezetés várakozásai szerint Magyarország a közép- és kelet-európai, valamint a balkáni piacokat ellátó regionális logisztikai és értékesítési központtá fejlődik majd. A Dunavarsányban gyártott termékek több mint 90 százalékát a nyugat-európai piacokon - többek között az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban és Hollandiában - értékesítik majd. A CJ Foods ezekben az országokban már kiépítette piaci jelenlétét, a bibigo a német és holland dumpling-termékek B2C piacán piacvezető.