- Mi olyan alapanyagokat fejlesztünk, illetve fejlesztettünk ki, ami valóban új. Ilyen jellegű alapanyagok nem rendelkeznek még sem a magyar, sem a világ mezőgazdaságában, illetve az élelmiszeriparában - kezdi tájékoztatóját Föglein Ferenc, a BioGreen Kft. kutatója.
- A lényeg, hogy szinkronizált módon megcsíráztatjuk a különféle magvakat, mely révén lebontjuk a táplálkozást, a tápanyag-felvételt gátló hatóanyagokat. Egy adott pillanatban ezeket a csíráztatott magvakat megszárítjuk, és így stabil, hosszan eltartható terméket kapunk, ugyanolyan tárolhatósági mutatókkal, mint például a hagyományos malomipari alapanyagok. A makromolekulák formájában tárolódó tápanyagok lebomlanak kisebb egységekre, ezáltal könnyebben felvehetők. A lenmagnak is rengeteg védőmechanizmus áll a rendelkezésére, hogy hosszú ideig stabilan megőrizze magas olajtartalmát. Ezeket lebontva, könnyen hozzáférhetővé tesszük, és így az összes benne lévő hatóanyag hasznosulhat.
Balogh László szakértő, németországi forgalmazó szerint mind a két termékcsoport nagyon értékes élelmiszer, hiszen a csíráztatás folyamán nagy mennyiségű vitamin és fehérje szabadul fel.
- Ezek az emberi szervezet számára sokkal jobban feldolgozhatók, mint az iparilag előállított vitaminok. A lenolaj már ismert Németországban, hiszen leghíresebb kutatója, dr. Johanna Budwig hétszer volt alternatív Nobel-díjra felterjesztve. Ő a rákos betegek millióit gyógyította a sovány túró és a lenolaj keverékével.
- Tehát van egy kitűnő magyar találmány, ami alapanyagként ma is kapható Magyarországon, és számos élelmiszergyártó alkalmazza. Ezt mi nemzetközi szinten szeretnénk értékesíteni - kapcsolódik a beszélgetésbe Szabó Károly, a Kaméleon Reklámügynökség ügyvezető igazgatója.
- Ahhoz pedig egy nemzetközileg ismert szófordulat, egy ernyőmárka szükséges, hogy a fogyasztók egységes termékportfólióval találkozzanak a boltokban. A találmány önmagában is kitűnő, de hosszú idő alatt fog eljutni a vásárlókhoz, és még hosszabb idő kell ahhoz, hogy a vásárlók tudatosan keressék ezt a terméket. Szerintünk a magyar piac egyelőre nem bír el egy ilyen felső-középáras preventív terméket a polcokon. Ezért vagyunk kénytelenek először Európába kivinni, és amikor már elég nagy portfólióval, nagy gyártási kapacitással olcsóbban lehet majd gyártani, akkor tudunk visszajönni Magyarországra. Érdekes, de egy európai ívet kell leírnunk, mielőtt egy magyar szabadalom, egy magyar gyártó és egy magyar koncepció végre Magyarországra talál.
Forrás: Gazdakör