Összesen 480 induló vett részt a futamon, 101 autóval, 5 kamionnal és 24 motorral. Ahogy a Budapest-Bamako versenybírója, Dr. Hegedűs Wera mondta, az afrikai autózás mindig is különlegesen vonzó lesz az indulók számára.
A verseny kategóriában 41 csapat indult. A többiek a túra kategóriában, és az idén először elérhető 4x4 túra kategóriában indultak. Utóbbi kategória útvonala gyakorlatilag megegyezik a verseny kategóriában kijelölt pályával, de itt nincs pontgyűjtés, nincs kiértékelés.
„A 9000 kilométer megtétele már önmagában elég nagy kihívás! Azért vagyunk itt, hogy kipróbáljuk a határainkat.” – mondta Jeff Cook, aki Nagy-Britanniából csatlakozott a mezőnyhöz, 4x4 túra kategóriában.
Az idei év még egy változást tartogatott. A szervezők megállapodtak a CitySIM nemzetközi telekommunikációs szolgáltatóval, így 2015-ben először sikerült valós alternatívát adniuk a versenyen induló csapatoknak a telefon költségeik jelenetős, akár 85%-os csökkentésére is. A versenyideje alatt elengedhetetlen az otthon maradt rokonokkal, barátokkal, munkatársakkal és rajongókkal a kapcsolat tartás. A szervezők egy SMS falat is üzemeltettek, ahol a versenyzők bármikor hírt adhattak magukról. Az SMS falra küldött üzenetek megjelentek a budapestbamako.org oldalon, és a Rally hivatalos Facebook oldalán és Facebook csoportjában is. Így a rokonok és a szurkolók egyaránt élvezhették az élménybeszámólókat valós időben, és biztonságban tudhatták a kalandorokat. A CitySIM minden olyan helyen ahol fizikailag elérhető volt a mobiltelefon szolgáltatás, megfizethető választásként jelent meg a műholdas telefonok mellett. A CitySIM képviselői gyorsan reagálva az igényekre, külön Bamako csomagot kidolgozva jelentek meg minden eseményen, ahol a szolgáltatást bemutaták és személyes jelenlétükkel biztosították, hogy az ezidáig ismeretlen szolgáltatás hogyan-miként működik. A CitySIM bizonyított, hiszen 197 országban alternatív mobilszolgáltatásként biztosítanak rendkívül kedvező tarifákat, ráadásul minezt egyetlen SIM kártyán. Így a csapatok és az otthon maradottak kapcsolattartása jelentősen leegyszerűsödött.. Jellemző példa Mauritánia, ahol a hazai szolgáltatók közül egyetlen szolgáltató romaing partnere érhető el logikailag, sajnos a gyakorlatban még a borsos ár ellenére sem volt választható szolgáltatás. A CitySIM az előzetes tájékoztatásnak megfelelően kiválóan működött. Az árakat érintve egy jellemző adatot emelnénk ki. A versenyzők honos kártyáin az SMS jellemzően 150 – 190 Ft, amíg a CitySIM esetében ez 16 Ft volt minden érintett országban. Ez az adat mindenkit meggyőzött. De emellett a hívásdíjak is hasonlóan kedvező arányokat mutattak a hazai vagy helyi kártyákkal szemben. Ahogyan a verseny főszervezője, Andrew G. Szabo mondta: „A műholdas telefon megmenti az életed a sivatagban, a CitySIM pedig segít kapcsolatban maradni a családoddal.” A jövőre vonatkozó tervekben a CitySIM már az alapoktól részt vesz, a szervezők és a CitySIM képviselői viizsgálják, hogyan tudnának még több ponton együttműködni.
A verseny önmagában is kaland, de ez az év extra kihívásokat is tartogatott A budapesti, ünnepélyes rajt ceremóniával kezdődött, tűzijátékkal, konfetti ágyúkkal, és a már jól megszokott jelmezversennyel, amely mára a Budapest-Bamako egyik védjegye lett. Miss Earth Hungary, Sydney Van der Bosch búcsúztatta a résztvevőket az előttük álló leghosszabb etap előtt.
A Budapest-Bamako nem gyorsasági verseny. A csapatok különböző navigációs feladatokat teljesítenek út közben. Budapest és Genova között voltak az első feladatok, amelyeket meg kellett oldaniuk a résztvevőknek. A csapatok nagyobb része Genovában kompra szállt, ahonnan 2 nap hajózás után érték el Marokkó partjait. Voltak olyan csapatok is, akik inkább egészen dél Spanyolországig levezettek, és egy jóval rövidebb, egyórás kompút után már Tangerben voltak.
A Budapest-Bamako igazi afrikai versenynapjai csak ezután vártak az indulókra. Az első marokkói etapon igazán bizarr időjárás borzolta az indulók kedélyeit. A máskor száraz és poros földutak most mély sárral várták az indulókat. A Tanger és Marrakech közötti 527 kilométeres szakasz nagyon megerőltető és nehéz volt. „Még soha nem láttunk ennyi vizet Marokkóban!” – mondta Hamza Péter a Gumisember Csapat vezetője.
Az 51-es rajtszámú Team Israel, az egyik keskeny marokkói betonúton, kis híján frontálisan ütközött – elmondásuk szerint a fél szemére vak, helyi sofőr ledarálta az autójuk bal oldalát. Sérülés nem történt, az ijedtség után azonban kiderült, hogy a csapat Nissan Patrolja szerelésre szorult. „Nagyon megijedtünk, az autó szerelésre szorult, attól féltünk, hogy nem tudjuk folytatni a versenyt” – mondta Tsur Shuman. Miután az autót Agadirban pár nap alatt megjavították a helyi szerelők, a csapat tovább sietett, hogy a régi Dakar útvonal gyors pisztjein beérje a mezőnyt.
A Budapest-Bamako második hetére a csapatok elérték a Szahara szívét.
A marokkói-mauritán határ átlépése után végre egy igazi pihenőnap állt a mezőny előtt. Sokan a technikai problémákat orvosolták, míg mások egyszerűen csak élvezték a pihenést és a Szahara szépségét.
A második és harmadik mauritán etap komoly károkat okozott sokak járművében. Nouakchott összes műhelye bamakos autókkal telt meg, miközben a homokvihar továbbra is könyörtelenül tombolt.
A Budapest-Bamakon nincsenek szervizkamionok, a csapatoknak maguknak kell gondoskodni az autók javításáról, helyi szerelők segítségét igénybe véve. Az igazán tapasztalt bamakosok már fejből tudják a legjobb szerelők címét a városban.
A Dakar 2008-ban hagyta el Afrikát, biztonsági kockázatokra hivatkozva. 7 évvel ezután, a Budapest-Bamako még mindig a kiváló mauritán hadsereg védelme alatt tartózkodik az országban. A hadsereg vezetőivel folyamatos kapcsolatban álltak a szervezők, kiemelt figyelemmel követték és biztosították a rally résztvevőinek útját.
A Kaedi-Kiffa szakaszt a mauritán és mali hadsereg kérésére, biztonsági okokból törölték a szervezők. A Szenegál, Mauritánia, Mali, hármas határvidéken feszült biztonsági helyzetet jelentettek
Maliban a Budapest-Bamako mezőnyét a mali hadsereg vezérkara, Nioro város elöljárói, a kormány képviselői és az újonnan kinevezett magyar tiszteletbeli konzul, Dr. Sidibe Mamadou fogadta.
A határon minden egyes induló átesett Ebola-szűrésen, a hatóságok lázat mértek és pár kérdést is feltettek mindenkinek. Két hónappal a rally indulása előtt több megbetegedést regisztráltak Maliban. A vírust egy Guineából érkező kislány vitte be Maliba. A határokon az hatóságok nagyon szigorúan ellenőrzik a közúton érkezőket még mindig, hogy megelőzzenek egy újabb járványt.
Az egyik svájci csapat segítségével összerakták azt a közszolgálati rádiót is, amely a környéken élőknek sugároz majd politikamentes, oktatási rádióműsorokat.
„Nagyon hálásak vagyunk a rallynak. Már évek óta szeretnénk egy ilyen rádióadót itt a térségében. Egy pár apróság hiányzik még, mint például a villanyáram, de ezt is megoldjuk”! – mondta Pam Young, a Village Ventures vezetője, aki a Rádió Diemát fogja üzemeltetni.
Idén először a magyar Gumisember Team nyerte meg a futamot, 311 ponttal. A második helyen az osztrák-magyar Desert Patrol Team végzett, 286 ponttal, és a harmadik helyet a szintén magyar, Sandergők csapata szerezte meg (199,3 ponttal).
Tizenhat nagyon kemény nap után, esőben, árvízben autózva, megküzdve a hóviharokkal, majd később homokviharokkal, terrorfenyegetettséggel, Ebola-veszéllyel, bozóttűzzel, technikai problémákkal, a tízedik Budapest-Bamako szenzációs finissel, három év után újra Bamakoban ért véget, 2015. februér 1-én. A Kongresszusi Központ mellett megtartott ünnepélyen a mali külügyminiszter és a turisztikai miniszter köszöntötte a beérkező csapatokat.
A 130 induló csapatból végül 98 érkezett meg Bamakoba. Sokan közülük már most a 2016-os részvételt fontolgatják a Nagy Afrikai Futamon.