A helyettes államtitkár elmondta, hogy az elmúlt másfél év már jelentős előrehaladást hozott a koncepció megvalósulásában, melynek legfontosabb célja továbbra is a duális képzés megerősítése és az agrárszakképzés színvonalának növelése.
Az agrárszakképzésért felelős helyettes államtitkárság szervezésében összesen tíz helyszínen került sor egyeztető megbeszélésre, ahol az intézményvezetők, pedagógusok, polgármesterek, a gyakorló helyet biztosító gazdaságok, a megyei agrárkamara és a tankerület képviselői részletesen megismerkedhettek az eddigi eredményekkel és a közeljövő feladataival.
Román István az országjáró körút eddigi állomásain beszámolt róla, hogy a kormány prioritásként kezeli a Tessedik Sámuel agrárszakképzési koncepció megvalósítását, amit az is bizonyít, hogy a szakképzési törvény megerősítette a minisztérium feladatköreit. Ez jó hír az ágazatnak, hiszen külön odafigyelést tesz lehetővé. Ezáltal kiemelt figyelem összpontosul arra, hogy a hiány-szakképesítések között az agrárágazat megfelelő súllyal jelenjen meg.
A helyettes államtitkár arra is felhívta a figyelmet, hogy a minisztérium saját forrásaiból rendszeresen fordít a tangazdaságok megerősítésére, valamint igyekszik megragadni az európai uniós pályázati forrásokat az intézményrendszer infrastrukturális felújítására és szakmai-pedagógia fejlesztésére. Fontos tartalmi változások is történtek, hiszen befejeződött az agrárképzések területi összehangolása, a tárca együttműködési keretet alakított ki több, az agrárium területén tevékenykedő szakmai szervezettel, emellett elkészült a tangazdaságok minősítési rendszerének a tervezete. Hozzátette, hogy az intézmények kiemelkedő szerepet töltenek be a felnőttképzés területén, közreműködnek a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó képzések lebonyolításában. Különböző hazai és uniós pályázati lehetőségeken keresztül az agrárszakképző intézmények szoros együttműködést alakítottak ki a határon túli agrár-szakképző iskolákkal. A fenntartó minisztérium tovább kívánja erősíteni a környezeti tudatosságra való nevelést, ennek részeként nagyfokú figyelmet fordít az intézmények ökoiskola programba való bekapcsolására.
Forrás: FM Sajtóiroda