Fotó: Szigetváry Zsolt
Épp ezért bővül évről-évre színvonalas gasztronómiai és kulturális kínálattal, programokkal, valamint a látogatói élményt fokozó szolgáltatásokkal a fesztivál. Az idén több mint 150 hazai és külföldi kiállító több ezer borát lehet majd megkóstolni a rendezvény ideje alatt, köztük a VinAgora Nemzetközi Borverseny érmes borai mellett a főtámogató Spar Magyarország Kft. prémium borválogatását is.
Az idén a Balaton borrégiót invitálták meg a szeptember 6-9. között megtartandó borfesztiválra, részben azért, mert ez az egyik legdinamikusabban fejlődő, változó magyarországi régió.
Ezt a változást és megújulást kívánják bemutatni a rendezvényen, illetve a szeptember 3-ára tervezett Boregyetemen pedig többek között azt járják körül neves előadókkal és borászokkal együtt, hogy mely fajtáknak van jövője a Balaton körüli borvidékeken, figyelembe véve a betegségeket és a klímaváltozás hatásait is.
Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke szerint ugyan az idei abszurd évjárat a rekord korai szürettel számos feladatot ad a szőlészeknek és borászoknak, utóbbiaknak a nehézségek és a piaci feszültség ellenére is érdemes időt szakítaniuk a borfesztiválhoz hasonló rendezvényeken való megjelenésre. A fogyasztói trendek, ízlés változásáról így első kézből értesülhetnek, a bemutatott és kínált minőségi borok fogadtatása komoly inpsirációt jelenthet, és ehhez igazíthatják a jövőbeli termelést is.
Márpedig a minőségi borok iránti kereslet a Spar tapasztalatai szerint ismét növekedésnek indult. A 2017-ben mintegy 9,5 millió palack - 99 százalékban magyar - bort értékesítő lánc tapasztalatai szerint ugyan stabil vásárlóközönsége van az olcsóbb boroknak is, de legnagyobb volumenben az 1500-3000 forint közötti szegmens borai fogynak, de növekszik az érdeklődés az e fölötti árkategóriákban kínált tételek iránt is. Folytatódik a rozé térhódítása is a fehérboroké mellett.
Emellett a Balaton Borrégió középpontba állításával a borfesztivál látogatói - a felmérések szerint 30-30 százalékuk külföldi, illetve vidéki magyar, a többi fővárosi lakos - figyelmébe ajánlhatják a régiót, a borturizmus népszerűsítése pedig meghosszabbíthatja a balatoni szezont - fejtette ki Zilai Zoltán.
Ezt azzal egészítette ki Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója, hogy mivel a magyar bor az országmárka része, ezért az ügynökség részt vesz a hazai borturisztikai trendek feltérképezésében, elkészült a magyar borok marketingkoncepciója, egységes borarculat jött létre, nemsokára pedig elindul a bor.hu internetes oldal is.
A Budapest Borfesztivál részletes programja a www.aborfesztival.hu honlapon érhető el.