Balatoni borkülönlegességek a Budapest Borfesztivál fókuszában

Agro Napló
Befogadóképessége határait feszegeti a Budapest Borfesztivál, ezért a jövőben egyre inkább a minőség javítása, a prémium szegmens iránt érdeklődő közönség megszólítása lesz a cél – mondta Zilai Zoltán, az immár 27. évébe lépő rendezvény egyik alapítója, a Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója.

Fotó: Szigetváry Zsolt

Épp ezért bővül évről-évre színvonalas gasztronómiai és kulturális kínálattal, programokkal, valamint a látogatói élményt fokozó szolgáltatásokkal a fesztivál. Az idén több mint 150 hazai és külföldi kiállító több ezer borát lehet majd megkóstolni a rendezvény ideje alatt, köztük a VinAgora Nemzetközi Borverseny érmes borai mellett a főtámogató Spar Magyarország Kft. prémium borválogatását is.

Az idén a Balaton borrégiót invitálták meg a szeptember 6-9. között megtartandó borfesztiválra, részben azért, mert ez az egyik legdinamikusabban fejlődő, változó magyarországi régió.

Ezt a változást és megújulást kívánják bemutatni a rendezvényen, illetve a szeptember 3-ára tervezett Boregyetemen pedig többek között azt járják körül neves előadókkal és borászokkal együtt, hogy mely fajtáknak van jövője a Balaton körüli borvidékeken, figyelembe véve a betegségeket és a klímaváltozás hatásait is.

Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke szerint ugyan az idei abszurd évjárat a rekord korai szürettel számos feladatot ad a szőlészeknek és borászoknak, utóbbiaknak a nehézségek és a piaci feszültség ellenére is érdemes időt szakítaniuk a borfesztiválhoz hasonló rendezvényeken való megjelenésre. A fogyasztói trendek, ízlés változásáról így első kézből értesülhetnek, a bemutatott és kínált minőségi borok fogadtatása komoly inpsirációt jelenthet, és ehhez igazíthatják a jövőbeli termelést is.

Márpedig a minőségi borok iránti kereslet a Spar tapasztalatai szerint ismét növekedésnek indult. A  2017-ben mintegy 9,5 millió palack - 99 százalékban magyar - bort értékesítő lánc tapasztalatai szerint ugyan stabil vásárlóközönsége van az olcsóbb boroknak is, de legnagyobb volumenben az 1500-3000 forint közötti szegmens borai fogynak, de növekszik az érdeklődés az e fölötti árkategóriákban kínált tételek iránt is. Folytatódik a rozé térhódítása is a fehérboroké mellett.

Emellett a Balaton Borrégió középpontba állításával a borfesztivál látogatói - a felmérések szerint 30-30 százalékuk külföldi, illetve vidéki magyar, a többi fővárosi lakos - figyelmébe ajánlhatják a régiót, a borturizmus népszerűsítése pedig meghosszabbíthatja a balatoni szezont - fejtette ki Zilai Zoltán.

Ezt azzal egészítette ki Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója, hogy mivel a magyar bor az országmárka része, ezért az ügynökség részt vesz a hazai borturisztikai trendek feltérképezésében, elkészült a magyar borok marketingkoncepciója, egységes borarculat jött létre, nemsokára pedig elindul a bor.hu internetes oldal is.

A Budapest Borfesztivál részletes programja a www.aborfesztival.hu honlapon érhető el.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Emelné a bor árát a HNT

Emelné a bor árát a HNT

Az elmúlt években a magyar borok nagykereskedelmi árai nem, vagy csak igen csekély mértékben változtak, annak ellenére, hogy az ágazat termelési költs...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?