Borfogyasztás – nem csak hagyományosan

Agro Napló
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) megtartotta a „Keverd és kóstold” című kampány sajtótájékoztatóját, melyen a boralapú koktélok kerültek fókuszba.
Fotó: Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT)

Az eseményen részt vett Frittmann János a HNT elnöke, Borbély Tamás a HNT elnökségi tagja és a kampány szakmai partnere, Schöck Norbert bartender. Az országos szőlész-borász szakmai önkormányzat célkitűzései között szerepel a kulturált és minőségi borfogyasztás népszerűsítése. Az elmúlt évek során számos kampányt indítottunk és megmutattuk, hogy a borok világát felfedezni önmagában is izgalmas. Kampányaink tervezése során azzal a jelenséggel is szembe kellett néznünk, hogy a borfogyasztás csökkenése nem egyszerűen ágazati probléma, hanem társadalmi jelenség. Ennek okai között meghatározó a fiatalabb generációk idősebbektől eltérő ízlése és elvárásai – értesült a HNT közleményéből az Agro Napló.

Az Y és Z generáció számára fontos az innováció, az élmények, a meghökkentő és figyelemfelkeltő termékmegjelenés. Ahhoz, hogy a borágazat megtartsa az alkoholos italok fogyasztásában fennálló arányát, folyamatos megújulásra van szükség, nemcsak a termék előállításban, de a fogyasztók felé történő kommunikációban is. A fiatal generációk folyamatosan változó igényeire a könnyen érthető minőségi borokkal – és az ezekből készült vagy otthon készíthető boralapú italokkal, koktélokkal válaszolhatunk.

Fotó: Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT)

Ez volt a kiinduló pontja a most induló Keverd és Kóstold! kampánynak, amelyet a 42. Országos Borverseny díjkiosztó gáláján mutatott be a HNT a szakmai közönségnek. A borkoktélokat Schöck Norbert bartender álmodta meg és készítette el az Országos Borverseny díjnyertes fehér-, rozé és vörösborából valamint pezsgőjéből. A bemutatott 4 bor- és pezsgő alapú koktél, a Neo-Spritzer, az Epres Frozé, a Bubble Tea és a Red Right Hand hatalmas sikert aratott a szakmai résztvevők, borászatok körében. A HNT úgy döntött, hogy a fogyasztók körében augusztustól népszerűsíti a borkoktélokat – receptekkel, videókkal ösztönözve őket az italok otthoni elkészítésére.

Fotó: Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT)

A sajtótájékoztatón Frittmann János hangsúlyozta, hogy a borkoktél kampány indítását megelőzően tanulmányozták a fogyasztói szokásokat, a trendek változásait és egyértelműen látható, hogy a piac elmozdult a könnyedebb, színes, de ugyanakkor magas minőséget képviselő italok felé. Ez a trend minden korosztálynál megfigyelhető, de különösen a „Z” generáció esetében meghatározó.

Borbély Tamás elmondta, hogy a mai sajtótájékoztató a „Keverd és kóstold!”-kampány első állomása. A nyár és a kora ősz során három rendezvényen találkozhatnak az érdeklődők a HNT borkoktél programjával:

Szentendrei Bornapok – Kőhegyi Pincészet stand 2023. augusztus 25.

Budafoki Borfesztivál – Garamvári Pincészet stand 2023. szeptember 2.

Budapest Borfesztivál – VINCE Magazin stand 2023. szeptember 8.

Fotó: Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT)

A borkoktél receptek ide kattintva érhetőek el.

Borkoktél videók a magyarborod.hu Youtube oldalán.

(Forrás: HNT)

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Emelné a bor árát a HNT

Emelné a bor árát a HNT

Az elmúlt években a magyar borok nagykereskedelmi árai nem, vagy csak igen csekély mértékben változtak, annak ellenére, hogy az ágazat termelési költs...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?