A cégcsoport kezdeményezéséhez az Univer és a Gyermelyi után most a Detki Keksz, a Sole-Mizo valamint a Szobi Italgyártó csatlakozott, és vált a kezdeményezés stratégiai partnerévé. A Hungast megszervezte azt is, hogy Magyar Szolgáltatás néven új védjegyet hozzanak létre.
Az 1996-ban alapított, mára már az ország legjelentősebb közétkeztető vállalatának számító Hungastnak mintegy 200 ezer fogyasztója van naponta. Ebből 131 ezren a gyermekétkeztetésben, míg a fennmaradó hányaduk munkahelyeiken illetve a szociális ellátó hálózatban veszik igénybe a Hungast szolgáltatásait. A Hungast működése során mindig is törekedett arra, hogy magyar alapanyagokat használjon fel. Ezért 2017 őszén „hivatalosan is” meghirdette a HAMM programot. A cégcsoport célként tűzte ki ugyanis, hogy a felhasznált alapanyagok közül mindent, amit csak lehet, magyar termelőktől, gyártóktól szerezzen be. A programhoz ez első évben a lisztet és tésztát előállító Gyermelyi Zrt. valamint az ételízesítőket gyártó Univer Product Zrt. csatlakozott. Most újabb három magyarországi cég – a Detki Keksz Kft., a Szobi Italgyártó Kft. és a Sole-Mizo Zrt. – csatlakozott a kezdeményezéshez.
A HAMM program bővítésén túl a Hungast megszervezte a Magyar Szolgáltatás védjegy használatának feltételeit is. Így 170-re bővült azon cégek száma, amelyeknek mintegy 4000 terméke vagy szolgáltatása használja a Magyar Termék eredet-megjelölések valamelyikét. Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint a védjegyhasználók között a magyar élelmiszeripari vállalkozások, gyártók márkái dominálnak. De az elmúlt években a Magyarországon működő kereskedelemi láncok is felismerték a védjegy értékét. Azzal, hogy a Hungast megkapta a Magyar Szolgáltatás védjegyet, egy újabb ágazat és annak meghatározó cége válik részesévé a fogyasztók körében legismertebb eredet-megjelölő rendszernek.
A HAMM programhoz való csatlakozást egy részről komoly szakmai együttműködésnek kell megelőznie, másrészt pedig a Hungast nagymegrendelőként az is el kívánja érni, hogy a beszállítók jó minőségű termékeiket is továbbfejlesszék. A magyar gyártók és termelők előtérbe helyezésével a magyar gazdaságot is segíti a Hungast, példát mutatva az egész ágazat számára. A cégcsoport szakembereinek meggyőződése ugyanakkor, hogy sokkal jobb azoknak a termékeknek a beltartalmi értéke, amelyeket Magyarországról tudnak beszerezni. Ezen kívül általános tapasztalat, hogy a magyar fogyasztók ízlését is a hazai alapanyagokból készült ételekkel lehet a legmagasabb szinten kiszolgálni. A rövid ellátási lánc pedig a környezet védelmét is szolgálja – mutatott rá Enyedi Csaba a Hungast kommunikációs igazgatója.