Kodácz Csengele, az intézmény marketingvezetóje elmondta: a Dél-Alföld már nem használt, de ipartörténeti szempontból fontos mezőgazdasági gépeit 1979-ben kezdte el összegyűjteni a szegedi Móra Ferenc Múzeum. A gépeket, berendezéseket, eszközöket - az akkor a közgyűjtemény egységeként működő - emlékparkban mutatták be, de a felbecsülhetetlen értékű gyűjteményének állaga fedett kiállítótér
A gépek restaurálását egy uniós és hazai forrásokból megvalósuló program tette lehetővé. A projekt részeként a skanzenben egy a XX. század első felére jellemző uradalmi gépszíneket idéző, új kiállítóhely is épült. A restaurált példányok mellett újak is bekerültek a gyűjteménybe. A hiánypótló bemutatón többek között fogatos ekekapa, fagerendelyes mankókerekes ekekapa, hengeres magtisztító (triőr), HSCS szecskavágó, kétsoros kukorica vetőgép, valamint egy 15 soros vetőgép, továbbá Johnston-féle szénagyűjtő gereblye, Hofherr-Schrantz cséplőgép, Fordson F20 HP traktor és gőzlokomobil is látható.
Az állandó kiállítás megnyitóján 35 veterán jármű érkezik is az emlékparkba. A Maros-parti Veteránjárműveket Kedvelők Sportegyesülete szervezte találkozón felvonuló járművek között szerepel: VW 1200 DeLuxe (1972), BMW 51/3 Steib 350 oldalkocsival (1951), DKW F8 (1941), Pannonia T1 Duna oldalkocsival, Pannonia TLF Duna oldalkocsival, Volga, Trabant 601 kombi is. Az érkező autók és motorok közül a legérdekesebbnek egy 1923-as Ford T-Modell Touring ígérkezik, amely az USA-ból, Kaliforniából származik eredeti papírokkal.