Július közepén, a meleg idő beköszöntével – némi késéssel ugyan, de – elindult a magyar dinnyeszezon. Ezért megkezdődhettek a rendszeres, kétheti egyeztetések a termelői érdekképviselet és az Auchan között. Az információcsere a teljes görögdinnyeszezon alatt tart majd a NAK, a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete és az áruházlánc részvételével. Az egyeztetések során a dinnyepiaci körképen kívül a dinnyetermelők aktuális helyzetéről is szó esik az eszmecserén.
Az Auchan zöldség-gyümölcs stratégiájának célkitűzése, hogy hosszú távon, a magyar gazdákkal és a szakmai szervezetekkel együttműködve fejlessze beszerzési gyakorlatát, és ezzel jó példával járjon elöl. Mindennek jegyében termeltetési szerződései és a direkt beszállítás révén az áruházlánc kiszámíthatóan és méltányosan biztosítja, illetve kívánja a jövőben is biztosítani a gazdák számára a felvásárlást. Ez egyúttal azt is garantálja, hogy folyamatosan, egyenletesen kiváló minőségű zöldség és gyümölcs kerülhessen a polcokra.
A hazai dinnyekínálat adta lehetőségektől függően az áruházlánc minden esetben törekszik arra, hogy a lehető legnagyobb arányban magyar gyümölcsöt kínáljon a vásárlóknak. Idén a NAK és a termelői szervezet szerint – a tavalyi évhez hasonlóan – a hazai görögdinnye-termés képes lesz kielégíteni a keresletet, vagyis elegendő dinnye terem majd a magyar fogyasztók ellátásához.
Ennek megfelelően július közepétől mind a sima, mind a fekete héjú magszegény, mind a sárga húsú görögdinnye kategóriákban 100 százalékban magyar terméket lehet kapni az Auchannál. Az elmúlt években pedig jól látszik a trend, miszerint júliustól már nem augusztus 15-ig tart a szezon, hanem még szeptemberben is lehet édes magyar dinnyét kapni az áruházláncok polcain.
Az Auchan és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a közelmúltban erősítette meg a magyar termelők piacra jutását segítő együttműködését, amelynek célja a hazai gazdaságokkal való kapcsolat szorosabbra fűzése, valamint a minőségi magyar termékek számának növelése az áruházlánc polcain – tartalmazza a tájékoztatás.