A Kapj rá!” marketingkampány látványkonyhával, receptes kiadványokkal, kvízjátékokkal, gyerek-foglalkoztatóval és természetfotó-kiállítással várja a halat szerető érdeklődőket decemberben az „Adventi Ünnep a Bazilikánál” elnevezésű rendezvényen, Budapesten, a Szent István téren.
A halfogyasztást népszerűsítő kampány mostani rendezvényét beharangozó sajtótájékoztatón elhangzott: a magyarok a karácsonyi ünnepek alatt fogyasztják a legtöbb halat, ezért ez az időszak kiemelten fontos a halfogyasztás népszerűsítése szempontjából. A szakemberek tájékoztattak arról, hogy mire érdemes figyelni a halvásárlás során és hol érdemes halat venni az ünnepi asztalra.
Felidézték – az AMC közlése szerint –, hogy karácsonyhoz közeledve Magyarországon jelentősen megugrik a halak iránti kereslet. Az egy főre jutó halfogyasztás az országban éves szinten azonban még így is alig haladja meg a 6,5 kilogrammot, amivel Európában sereghajtónak számít Magyarország. A „Kapj rá!” kampány elsődleges célja, hogy a 7 éves kampány végére, 2023-ra az éves halfogyasztási átlag Magyarországon - 20 százalékos növekedéssel - meghaladja a évi fejenkénti 7 kilogrammot. a szervezők állították: a hal népszerűsítésére kiváló alkalmat jelent az „Adventi Ünnep a Bazilikánál” rendezvény, amelyen a kampány már harmadik alkalommal várja az érdeklődőket.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: „A Szent István Bazilika előtti téren 2020. január 1-ig a „Kapj rá!” faházához látogatók nem csak ínycsiklandó halas falatokat kóstolhatnak, de hasznos és változatos recepteket tartalmazó kiadványokat is kaphatnak a halételeket kedvelő látogatók. Hétvégenként, szombaton és vasárnap látványkonyha várja a vendégeket, ahol professzionális séf mutatja be, és kínálja kóstolásra a friss és könnyű halfogásokat, miközben egy-egy mesterfogás is elleshető a szakácstól. Emellett a halgazdálkodást és a halak életét bemutató fotókiállítással, helyszíni kvízjáték ajándékokkal és gyermekfoglalkoztatóval várja a „Kapj rá!” stand a látogatókat – tette hozzá a szakember.
Az ügyvezető szerint a nyár végétől elérhető „Kapj rá!” mobil applikáció rendkívüli népszerűségnek örvend, ráadásul november végéig tart az a nyereményjáték, amellyel az applikációt letöltő játékosok hal tematikájú élményfőzést nyerhetnek. „A halfogyasztás nemcsak gasztronómiai kérdés, hiszen a halhús olyan vitaminokat és tápanyagokat tartalmaz, amivel megelőzhetők a szív és érrendszeri megbetegedések, a mozgásszervi, vagy az időskori mentális problémák is.” – hangsúlyozta.
Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MAHAL) elnökségi tagja és szóvivője arra hívta fel a figyelmet: az őszi lehalászás már megkezdődött és a karácsonyi időszakra kiváló minőségben, nagy választékban lehet majd friss halhoz jutni az üzletekben és a piacokon is. „Azt javaslom a háziasszonyoknak, hogy ne hagyják az utolsó pillanatra a halvásárlást, mert a haltermék még 2-3 hétig tartó mélyhűtés esetén is kiválóan megőrzi ízét és állagát. A „Kapj rá!” honlap oldalán a halbolt kereső funkció használatával is megtalálhatják, melyik üzletben vehetnek halat a lakóhelyükhöz legközelebb” – mondta a szakember. Lévai Ferenc hangsúlyozta azt is, hogy a hal nemcsak az ünnepek étele, hiszen a hétköznapokban számos kreatív és ötletes elkészítési módja létezik, hanem többek között a „Kapj rá!” receptfüzetei is tippeket adnak.
Az „Adventi Ünnep a Bazilikánál” rendezvényen a „Kapj rá!” faháza minden nap várja az érdeklődőket. A hétvégenként működő látványkonyhában a halételek szerelmesei és a hallal még csak ismerkedők Csesznegi István séf közreműködésével többek között füstölt busapástétomot, zöldfűszeres halgolyókat és pontyropogóst kóstolhatnak – tájékoztatott az AMC.