A tájékoztatás emlékeztet: ez év elejétől a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a magyar borral kapcsolatos egységes állami kommunikációért és a borturizmusért felel, míg az Agrárminisztérium (AM) irányítása alatt működő Agrármarketing Centrum (AMC) a közösségi bormarketing állami feladatait látja el.
A közösségi bormarketing állami feladatainak hatékony ellátása érdekében a kormány 2020 elejétől a magyar bor eladásösztönzését célzó feladatokat – melyek része többek között a bel- és külföldi kiállításokon való megjelenések szervezése is – az Agrárminisztérium irányítása alatt működő AMC-hez delegálta. Az MTÜ a továbbiakban a magyar bor ernyőmárkájának a - „Magyar bor – Személyesen” - gondozását, valamint a borturizmus fejlesztésének és népszerűsítésének feladatait látja el.
Ezzel a lépéssel a magyar borok várhatóan még erősebb részévé válhatnak Magyarország turisztikai márkájának. Így a tervek szerint a borturizmus fellendítésével hozzájárulhatnak az országba látogató turisták átlagos tartózkodási idejének meghosszabbodásához, továbbá a hazai turizmus területi és időbeli eloszlásához.
Az MTÜ 2020-tól a változás eredményeként célzottabban foglalkozik a borturizmus fejlesztésével, az ide kapcsolódó utazások ösztönzésével, a magyar borvidékek ismertségének növelésével itthon és külföldön egyaránt. Az MTÜ célja mindemellett: a kialakított eszköztár – több nyelven elkészített kiadványok, térképek, fotó- és videó-anyagok, webes felületek – további fejlesztése, hogy ezeket az ágazati szereplők is hasznosíthassák a kommunikációs tevékenységük során.
A döntés értelmében számos bormarketinghez kötődő feladatot a jövőben az AMC lát majd el, a többi között a világ legnagyobb borszakmai vásárán, a 2020. március 15-17. között megrendezendő ProWein Düsseldorf 2020 kiállításon már az AMC valósítja meg és üzemelteti a magyar bor közösségi standját, a tervek szerint összesen 45 magyar pincészet részvételével – olvasható a tájékoztatásban.