A tájékoztatás szerint a június 18-ig tartó promóció fő célja: a fogyasztói tudatosság erősítése és a minőségi, tehéntejből készített termékek megismertetése a vásárlókkal, kiemelve azok pozitív élettani hatásait.
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára – a május végén megtartott beharangozó sajtótájékoztatón kiemelte: a koronavírus-járvány pontosan megmutatta, hogy mennyire fontos a tudatos magyar fogyasztói magatartás. Hozzátéve: a kormány ennek erősítésén túl a Gazdaságvédelmi Akciótervvel védőhálót biztosít a magyar vállalkozásoknak. A munkahelymegtartó bértámogatások, a hiteltörlesztési moratórium valamennyi vállalkozás számára esélyt ad a piacilag nehezebb időszak túlélésére.
Külön figyelem irányul a mezőgazdasági termelésre és élelmiszerellátásra, ezért biztosít a kormány ingyen hitelt a gazdálkodóknak, nyújt vissza nem térítendő támogatást 8 milliárd forint értékben az élelmiszeriparnak és 1,8 milliárd forint összegben a magyar tejtermelő gazdaságoknak – fejtette ki Feldman Zsolt.
Tájékoztatása szerint a kormány azt várja a hazai kiskereskedelem szereplőitől, hogy a maguk eszközeivel segítsék, ösztönözzék a magyar élelmiszer, azon belül is a tej- és tejtermékek fogyasztását, ezért határozott kérés feléjük, hogy ezeket biztosítsák, ajánlják a fogyasztóknak – hangsúlyozta az államtitkár.
Giczi Gergely az AMC ügyvezető̋ helyettese felhívta a figyelmet arra, hogy az idei tejkampány célja kettős, ugyanis a klasszikus fogyasztásösztönzésen túl hangsúlyos szerepet kap a fogyasztói edukáció is. A magyar lakosság átlagos tejfogyasztása tejegyenértékben számítva évente és fejenként 165 kilogramm, amely az Európai Unió átlagának (250 kilogramm) kétharmadát sem éri el. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlása alapján napi legalább 0,5 kilogramm (mintegy fél liter) tejet, vagy azzal egyenértékű tejterméket kell fogyasztaniuk ahhoz az embereknek, hogy a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozást fenntartsuk.
Az ügyvezető helyettes ismertette továbbá a tej és tejtermékekben található vitaminok (A, B2, B6, B12, C, D, E) és ásványi anyagok (kalcium, kálium, magnézium, vas, foszfor, cink) igen kedvező arányát. Giczi Gergely elmondta, hogy az idei kampányban a fiatalok és a fiatal felnőttek kerülnek fókuszba, ennek megfelelően a kampány az online térben zajlik majd, jelentős közösségi média támogatással.
Istvánfalvi Miklós a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke kiemelte: a járványhelyzet okán kialakult különleges helyzet miatt nem omlott össze az ágazat, a szerződéses viszonyok az egész ágazatban fennmaradtak. Sőt, a Tej Terméktanács elnöke biztos benne, hogy azok tovább erősödtek is. Az érintetteknek az együttműködés során arra is volt ereje – jegyezte meg -, hogy együttműködési szándékukat egy etikai ajánlásban is rögzítsék. Emellett Istvánfalvi Miklós kifejezte köszönetét a szaktárcának az elmúlt 3 hónapban kapott operatív segítségért.
Szautner Péter, a szakmaközi szervezet társelnöke hozzátette még: a rendkívüli viszonyok között is minden problémát sikerült megoldani, minden beszállított nyerstejet feldolgoztak az üzemek, és az időben eljutott a boltok polcaira. Ezért köszönet illet minden feldolgozót, kiskereskedőt és a fuvarosokat is. Megemlítette: fontos az, hogy az iskolatej program, a HORECA szektor, illetve a közétkeztetésre termelő, leginkább kis- és középvállalkozások helyzete is javuljon.
A tej pozitív tulajdonságai miatt, valamint, hogy felhívják az emberek figyelmét a kalciumbevitel fontosságára, a Nemzetközi Tejszövetség 1957-ben május utolsó keddjét nevezte ki, az ENSZ Mezőgazdasági és Élelmezési Világszervezete (FAO) 2001-től pedig már konkrét dátumot, a június 1-jét jelölte meg a Tej Világnapjának. Ezen a napon tisztelgünk az egyik legfontosabb és legsokoldalúbb alapélelmiszerünk és mindaz előtt, amivel a tejágazat hozzájárul az emberiség megfelelő táplálkozásához, a fenntarthatósághoz, a gazdasági fejlődéshez és az egészséghez.
Az idei évben a Tej Terméktanács, az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum támogatásával 2020. június 3-4. között szervezi meg rendhagyó Tej Világnapi rendezvényét. Rendhagyó, mert a koronavírus járvány miatt nem lehet együtt ünnepelni, ugyanakkor úttörő is egyben, mert még nem volt példa a Tej Világnap online térben történő megtartására.
A jatek.tejsziv.hu oldalon és a Terméktanács közösségi oldalain játékokkal, tejtermékkel főző sztárszakácsokkal és más közismert személyekkel várják a gyerekeket és felnőtteket. A „Tej. Szívvel-lélekkel! – Fogyassz minden nap tejterméket!” mottó jegyében szervezett kommunikációs kampány a rendezvény médiatámogatását követően online megjelenésekkel folytatódik, és influenszerek – véleményvezérek – közreműködésével útjára indul a „tejbajusz” felhívás is.
A tejkampányról a legfrissebb információkat az Agrármarketing Centrum honlapján is megtalálhatják az érdeklődők, a www.amc.hu/tejkampany weboldalon – tartalmazza az összefoglaló.