A Nébih tájékoztatása szerint a Nébo a hét minden napján, napi 24 órában válaszol a hivatalt a Facebook Messenger felületen felkereső ügyfelek kérdéseire, továbbá fogadja az élelmiszerlánc-biztonsági bejelentéseket is.
Az élelmiszerlánc-biztonsági hatóság július 1-jén azért vezetett be az új alkalmazást, hogy a hivatalhoz forduló ügyfelek kiszolgálása az eddiginél is gördülékenyebb és hatékonyabb legyen. A Nébo nevet viselő chatbot a hét minden napján, napi 24 órában várja a hatóság Messenger felületére érkező kérdéseket, bejelentéseket.
Nébo ugyan robot – jegyzi meg az ismertető –, de rendelkezik a csak rá jellemző személyiségjegyekkel: udvarias, jó humorú, intelligens, és napról napra egyre többet tud az élelmiszerlánc-biztonságról. Türelmes és segítőkész. Kedvenc színe a „Nébih-zöld”, és minden érdekli, ami a Nébih profiljába tartozik a termőföldtől az asztalig. Sosem szomorú, sosem ideges és egy-egy gombnyomással felvidítható.
A chatbot valójában egy valós idejű, csevegő alkalmazás, amely a Messenger platformon működik. Alapja egy mesterséges intelligencia, ami az ügyféligényeknek megfelelően tanítható, így az idő előrehaladtával egyre pontosabb válaszokat ad. Egy olyan fejlett szoftver, amely interaktívan kommunikál a felhasználóval, és korlátlan számú beszélgetést képes egyszerre kezelni. A bottal tehát egy chat felületen keresztül tudnak az ügyfelek elsősorban szöveges alapú párbeszédet folytatni.
A Nébih chatbot segítségével megvalósul a 24 órás ügyfélszolgálati elérhetőség, az ügyfeleknek - vásárlóknak, érdeklődőknek - pedig nem kell mobil applikációt letölteniük, hiszen a megszokott csevegő alkalmazáson keresztül kapcsolatba tudnak lépni Néboval, a hivatal virtuális képviselőjével – olvasható az ismertetőben.