A tájékoztatás szerint az újítás célja, hogy biztosítani lehessen az ügyfeleknek a még inkább felhasználóbarát, kényelmes, egyszerű és gyors elektronikus ügyintézés lehetőségét.
A Nébih ügyfelei számára régóta az ÜPR teszi lehetővé az elektronikus ügyintézést. A felület módot nyújt az elektronikus ügyindításra, a meghatalmazás-készítésre, valamint a Nébih nyilvántartásában szereplő adatok megtekintésére.
Az ÜPR ügykatalógusából kiválasztott ügyeket saját jogon, meghatalmazottként vagy cégképviselet alapján lehet intézni. A bejelentkezett ügyfél az ÜPR főképernyőjén, a fejlécben található legördülő menüben választhatja ki, hogy kinek a nevében szeretne eljárni.
A rendelkezési nyilvántartás (RNY) egy, a kormány által biztosított szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy a meghatalmazásokat, valamint az elektronikus kapcsolattartásra vonatkozó és egyéb rendelkezéseket is elektronikus alapon készíthessék el az érintettek. Az RNY-ben készített meghatalmazások és rendelkezések teljes értékűek, hiszen azokat minden államigazgatási szervezetnek figyelembe kell vennie.
Az elektronikus ügyintézés gördülékenysége érdekében ezt a fejlesztést a Nébih ÜPR rendszerébe is átültették, vagyis ezentúl az RNY általános meghatalmazása is alkalmas arra, hogy az ÜPR-en keresztül meghatalmazottként indíthassanak ügyeket az érintettek. A rendszer az ÜPR-re történő bejelentkezést követően automatikusan rákérdez az általános meghatalmazás meglétére – tartalmazza az ismertetés.