Az évtizedes múltra visszatekintő esemény – tudatta az AMC lapunkkal - lehetőséget ad a magyar borászok számára, hogy megismertethessék a magyar bort a szakmai közönséggel és tovább népszerűsíthessék boraikat a német piacon. Németország a magyar borok szempontjából jelentős célpiac, és a magyar borexport folyamatosan növekszik ebbe az államba.
A pandémia miatti korlátozásokhoz alkalmazkodva a rendezvény rendhagyó módon a virtuális térben zajlott le. Kielmayer Kristian nemzetközi borakadémikus, a borkollégium oktatója, valamint a magyar agrártárca borszakmai tanácsadója mutatta be a magyar borászat történetét, jellemzőit szakmai prezentáció keretében.
Ezt követően hat hazai pincészet prémium borán keresztül a közönség közelebbről is megismerkedhetett az ország öt különböző borvidékének jellegzetes boraival. A német borpiac szakértői, borújságírói, étteremtulajdonosai, borkereskedői videóhívással kapcsolódhattak be a rendezvénybe, és az AMC által előre kiküldött, személyes mintáikkal kóstolhatták végig a kiváló borsort a bemutató alatt. Az egyes borok kóstolásakor a borászok, illetve a borászatok képviselői is csatlakoztak az online előadáshoz, így közvetlenül irányukba is lehetőség volt kérdéseket feltenni.
A szakmai közönség mind az esemény honlapján, mind az előre kiküldött borszakmai kiadványok segítségével további információkhoz juthatott, ezzel is segítve tájékozódásukat a magyar borpiacon. Az érdeklődők bővebb információt találhatnak az ungarischeweinlese.de weboldalon.
Fotók: AMC