AGROmashEXPO, FeHoVa, Budapest Boat Show: idén virtuálisan

Agro Napló
A megszokottól eltérően ezúttal nem a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban, hanem az online térben találkozhatnak egymással a kiállítók és látogatók márciusban – jelentette be Ganczer Gábor, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója február elején rendkívüli sajtótájékoztatón.

Kifejtette: mivel a kormány március 1-ig meghosszabbította a COVID-19 járvány miatt elrendelt korlátozásokat, a Hungexpo Zrt. úgy döntött, hogy a korábban tervezett időpontban, de nem a hagyományos módon, hanem a virtuális térben, digitális formában rendezi meg három évnyitó kiállítását.

Magyarország legnagyobb agrárgépipari szakmai rendezvényét, az AGROmashEXPO-t 2021. március 3-6. között, a Kárpát-medence vadászainak, horgászainak és természetkedvelőinek legnagyobb találkozóját, a FeHoVa kiállítást, és a vele egy időben tartott Budapest Boat Show-t pedig 2021. március 18-21. között virtuális formában tekinthetik meg a látogatók. A virtuális rendezvény – amit nagy körültekintéssel és hozzáértéssel, a szakmai szempontokat maximálisan figyelembe véve, de mégis látványosan rendeznek majd meg – a látogatók számára díjmentes lesz.

Tavaly a Hungexpo Zrt. bizakodva kezdte az évet, ám az új koronavírus járvány keresztülhúzta a cég elképzeléseit, jöttek ugyanis a különböző korlátozások, amik lehetetlenné tették számos kiállítás megrendezését a korábban szokásos módon – mondta a vezérigazgató. Hozzátéve ezért a társaság árbevétele a múlt évben a 2019-es negyedét érte el csupán, és csökkent a cég jövedelmezősége is, ami kis eredményt, de eredményt jelent a társaság számára.

Újságírói kérdésre Ganczer Gábor elmondta: a Hungexpo Zrt. 2020-as árbevétele csaknem 2,8 milliárd forintot ért el, és a nyeresége mintegy 160 millió forintot tett ki. A vezérigazgató abban bízik, hogy az idei második félévben már az akkor tartandó kiállításokat – a nagy nemzetközi eseményeket is – a korábban szokásos módon lehet majd megtartani.

Tihanyi Klára, a Hungexpo Zrt. stratégiai és üzletfejlesztési igazgatója többek között arról beszélt, hogy az online térben megrendezett kiállítást ugyanúgy kell elképzelni mint a fizikailag is megrendezett árumustrát, azaz, hogy a vevők és az eladók egy adott időpillanatban együtt legyenek.

Utalt az igazgató arra, hogy a kiállítások megrendezése most fizikailag nem lehetséges, de a Hungexpo Zrt. szeretett volna egy olyan alternatív és új, innovatív platformot kínálni a kiállítóknak és a látogatóknak, a vevőknek, ahol a kedvezőtlen körülmények ellenére megismerhetők az újdonságok, valamint üzletek megkötésére is lehetőség nyílik.

Ez a virtuális kiállítás, ami egy könnyen használható, innovatív felület, amely online találkozóhelyet biztosít a kiállítók és a látogatók, illetve potenciális partnerek számára. A virtuális kiállításra érkező látogató, akár a saját otthonából vagy munkahelyéről barangolhatja be a kiállítás területét, a chat funkció segítségével azonnali információt kérhet az adott termékről vagy szolgáltatásról. A kiállítók az új technológia segítségével egy időben adhatnak információt, letölthető anyagokat a termékeikről, szolgáltatásaikról számtalan érdeklődőnek. Folyamatosan nyomon követhetik a standot megtekintő látogatók számát, adatait, így bármikor személyre szabott ajánlatot adhatnak nekik. Írásos és videó-kommunikációra egyaránt lehetősége lesz a kiállítók és az érdeklődők között.

Az „élőben” megszervezett kiállítások néhány napjával szemben a virtuális kiállítás hosszabb „nyitva tartással” várja az érdeklődőket: a meghirdetett kiállítási napok után további egy hétig látogatható a felület és a chat funkció kivételével teljes körűen használható. Mindez ugyan nem pótolja az élő, fizikai kiállítást, de aki ezzel az újfajta üzleti lehetőséggel élni fog, az minden bizonnyal nyer majd – húzta alá  Tihanyi Klára.

A Hungexpo Zrt. továbbra is bízik abban, hogy látogatók és kiállítók hamarosan személyesen is találkozhatnak a Hungexpo új és megújult pavilonjaiban. Tisztában van ugyanakkor azzal, hogy a gazdaság szereplőinek az ilyen extrém körülmények között is szükségük van a kapcsolatteremtésre- és építésre. Nekik segít a virtuális kiállítási platform, amelynek továbbfejlesztésével éppen ezért akkor sem fog leállni, amikor az élet – remélhetőleg mielőbb – visszatér a normális kerékvágásba. A cég hisz abban, hogy az innovatív megoldásoknak köszönhetően a Hungexpo Zrt. ágazati kiállításai továbbra is a gazdaság motorjai lehetnek, ennek érdekében fejlesztett egy új applikációt is a társaság, hogy megkönnyítse mind a kiállítók, mind pedig a látogatók dolgát. Ez pedig azt jelenti, hogy az érdeklődök minden számukra szükséges információt megtalálnak rajta a Hungexpo Zrt-ről és ügyeiket is ezen keresztül intézhetik a társasággal. Emellett a Hungexpo úgy ítéli meg, hogy megújuló pavilonjait akár filmforgatásra is alkalmasak, ezért errefelé is lépni kíván a társaság. Emellett létrehoztak egy digitális stúdiót is  – tájékoztatott a vezérigazgató. (Bővebb információt a virtuális kiállításunkról az érdeklődők a Hungexpo weboldalán találnak.)

Újságírói kérdésre Ganczer Gábor még elmondta: a virtuális kiállítások és a hagyományosak közötti bevétel különbségről annyi tudható, hogy a virtuális árkiállítás bevétele mintegy 20-25 százaléka a hagyományos élő, fizikailag is megrendezett kiállításnak. A virtuális kiállítás nem a nyereség szerzésről szól, hanem egy-egy adott szakma kiszolgálásáról – hívta fel a figyelmet a vezérigazgató.

A jelenleg rendelkezésre álló információk szerint a Hungexpo később megrendezésre kerülő kiállításainak időpontjában nincs változás, így a CONSTRUMA/ HUNGAROTHERM/OTTHONDesign otthonteremtési kiállítási csokrot 2021. április 14-18. között, a MACH-TECH és Ipar Napjai szakkiállításokat 2021. május 10-13. között a helyszínen tekinthetik meg az érdeklődők – közölte a budapesti vásárszervező cég.

A sajtótájékoztató megtekinthető az alábbi videón:

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?