Már a Formula 3-as versenyautók is újrahasznosíthatók (x)

Agro Napló
A BASF Katalizátor divíziója is támogatja az első olyan versenyautót, amely újrahasznosítható anyagokból készül. A WorldFirst Formula 3-as autó, amelyet az angliai Warwick Egyetemhez tartozó innovációs központ (Warwick Innovative Manufacturing Research Centre - WIMRC) kutatói fejlesztettek ki, sikeresen teljesített a tesztpályán. 

 

• A BASF PremAir® katalizátorával pedig a fölfelszíni ózont is elnyelik

• A katalizátort az USA-ban már 3 millió személyautóba beszerelték

• A szmog kialakulásáért elsősorban a földfelszíni ózon a felelős

 

A BASF olyan termékekkel és technológiákkal segítette a WIMRC-t abban, hogy megépítsék a “zöld” versenyautót, mint például a PremAir® katalizátor, amelyet ha az autó hűtőjéhez szerelnek, elnyeli a földfelszíni ózont, amely egyébként a szmog kialakulásáért leginkább felelős.



A BASF PremAir katalizátora az első olyan kereskedelmi forgalomban lévő termék, amely elbontja a káros földfelszíni ózont. A sztratoszférikus ózontól eltérően, amely a nap káros ultraviola sugárzásától óv bennünket, a földfelszíni ózon a szmog egyik fő összetevője, amely a súlyos levegőminőségi problémák egyik legfőbb okozója.



A PremAir a hőcserélő felületekhez – autó, busz hűtőkhöz – szerelve hatásos „szmog elnyelővé” alakítja át azokat. A katalizátor csökkenti a levegőben lévő ózon mennyiségét azáltal, hogy az ózon molekulákat oxigén molekulákká alakítja. A hűtő kivitelezésétől függően a PremAir katalizátor a földfelszíni ózon akár 80%-át is elnyelheti, amikor az áthatol rajta.



A PremAir katalizátor, amely a Kaliforniai Levegő Testület (California Air Resources Board - CARB) szerint is elismert, hatásos ózon-csökkentő technológia, az Egyesült Államokban már több mint 3 millió autóban működik. Eddig hét autóvállalat és számos konstruktőr használta a PremAir katalizátort, azzal a céllal, hogy elnyerjék a „részben nulla emissziójú jármű” (PZEV) bizonyítványt a CARB-tól.



A WorldFirst Formula 3-as autó technikai kísérlet arra, hogy bebizonyítsák: a versenyautó sportokban is lehet alkalmazni újrahasznosítható anyagokat. Ez az első olyan versenyautó, ami a természet megóvás érdekében újra feldolgozható anyagokból készült. A WorldFirst autót a WIMRC szponzorálja a Warwick Egyetemmel, Warwick Manufacturing Group-pal és olyan együttműködő partnerekkel együtt, mint például a BASF.



2001-ben a BASF katalizátora elnyerte a J. Dean Sensenbaugh Díjat a Lég és Hulladékgazdálkodási Szervezettől (Air & Waste Management Association - AWMA), a PremAir kifejlesztéséért és üzleti alapokra helyezéséért. Az AWMA azért hozta létre ezt a díjat, hogy kitüntesse azokat a cégeket vagy személyeket, akik kiemelkedő teljesítményt értek el a légszennyezés szabályozása és a hulladék hasznosítás területén.

 

Kertész Péter Arnold

PR Manager

Tel:+36-30-499-8093

Email: peter.kertesz@basf.com  

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?