A vezérigazgató rövid látogatása alatt magyarországi partnereivel egyúttal a Monsanto megújult társadalmi filozófiáját is ismerteti. Castaing szerint a vállalat célja, hogy – mint az amerikai kontinens piacvezető növényvédőszer-gyártója és a világ második legjelentősebb vetőmag termelője – megőrizze a természet kincseit, sőt javítson azok állapotán, miközben hozzájárul a világ növekvő élelmiszer-igényének kielégítéséhez. Ezzel összhangban üzleti tevékenységében a vegyszerkutatással szemben mind nagyobb szerepet kapnak a biotechnológiai kutatások. A vállalat felismerése szerint a környezet már nem terhelhető tovább kemikáliákkal, tehát a növényeket kell alkalmassá tenni arra, hogy vegyszerek nélkül is termeszthetők legyenek.
A Monsanto hangsúlyozza, hogy az agráripar vállalatainak fokozott figyelmet kell fordítaniuk az élő környezettel való harmonikus kapcsolatra. Miközben a vállalat napi 1,5 millió dollárt költ kutatás-fejlesztésre, növekvő mértékben veszi figyelembe fogyasztói, partnerei megfontolásait is.
A Monsanto
A Monsanto a világ egyik vezető vetőmag- és növényvédőszer-gyártója. Biotechnológiai vívmányai lehetővé teszik, hogy a termelők magasabb hozamokat érjenek el alacsonyabb növényvédelmi költségek és az időjárási kockázatok csökkentése mellett. 2001-ben a vállalat teljes forgalma elérte az 5,5 milliárd dollárt. Világszerte 4 kontinensen van jelen, 380 telephelyével, 14 500 munkavállalójával, húsznál több alapkutatást végző centrumával harmadik a multinacionális agráripari vállalatok sorában.