Doyle hengerbála gyűjtő-lerakó
Az ír Doyle Engineering cég újdonsága a Bale Buggy hengerbála gyűjtő-lerakó kocsi, amely bármely típusú hengerbálázóhoz kapcsolható és két bála egyidejű lerakására képes közvetlenül a bálázóból. Így hatékonyabb lehet a bálabegyűjtés.
Bálázás közben, amikor egy hengerbála elkészül, a bálakamra felnyitását követően a bála a gyűjtő-lerakó kocsira gördül. Ezt a bálát a hidraulikusan meghajtott láncos szállítószerkezet továbbítja a kocsi hátsó tárolóterébe. A kamraajtó bezárása után elkészült következő bála az előző művelethez hasonlóan szintén a kocsira kerül, és egy automatikus szabályzó segítségével mindkét bálát lerakja a tarlóra.
Az automata szabályzót működtető jeleket két szenzor szolgáltatja a mindenkori rakodási helyzetnek megfelelően. A szabályzó a vezetőfülkében elhelyezett világító diódákkal van összekötve, így a traktoros ennek jelzése szerint tájékozódik a kocsin lévő bálák helyzetéről.
A Doyle cég kétféle Buggy modellt készít: az egyik 1,20, a másik 1,80 m átmérőjű hengerbálák párosával történő lerakására szolgál.
Forrás: top agrar online
JF-Stoll frontkasza
A dán JF-Stoll cég nemrég mutatta be új, SMF-3005 típusjelű frontfüggesztésű, tárcsás vágószerkezetű fűkaszáját. A középre forgó tárcsás kaszák kiváló munkát végeznek. A levágott rendek pontosan a traktor középvonalában terülnek el. Két rendterelő dob felszerelésével a rendek szélessége 1,2 méterre szűkíthető. Az új frontkasza tömege mindössze 700 kg, így kisebb traktorok TLT-vel rendelkező mellső függesztőművére is felszerelhető. Meghajtása kardántengellyel történik, amely szöghajtóművön keresztül hozza működésbe a bal első tárcsát, és onnan fogaskerekek hajtják sorban a többi tárcsát.
A kaszaberendezést ellátták kő elleni védelemmel és csúszótalpakkal is rendelkezik. A körbefutó védőponyva gyorsan leválasztható, ha a gerendelyt vagy a kaszaszerkezetet javítani, vagy tisztítani kell. A gép rendelkezik egy rászerelt szerszámládával, amelyben a tartalék lengőkések is elhelyezhetők.
Az új JF-Stoll frontfüggesztésű fűkasza munkaszélessége 2,96, szállítási szélessége pedig 2,86 méter. Gyakorlatilag 44–59 kW (60–80 LE) teljesítményű traktorokkal üzemeltethető.
Új Claas Axion 800 traktor
A Claas cég a nagy teljesítményű Axion 800 modell megújított változatának mielőbbi bevezetésével tervezi növelni részesedését a nehéz-univerzális traktorok piacán. A pontos műszaki jellemzőket még nem tették közzé, nem kétséges azonban a „rokonság” a már bevezetett Axion 900 modellel.
Közismert, hogy a korábbi Axion 800 típussal problémák adódtak, és a Claas hangsúlyozza: az új konstrukciónak az elődjéhez nem sok köze lesz, mert „kigyomlálták” az ismert hibaforrásokat.
Az új modell kialakításánál a konstruktőrök sok megoldást átvettek a nagyobb „testvértől”. Ugyanaz a vezetőfülke, a traktor vázszerkezete is hasonló, csak kisebb méretű. A régi motor helyett az alulról zárt öntvénykeretre építik az olajteknő nélküli, újszerű olajozási rendszerű, 6-hengeres, 6700 cm3 össz-lökettérfogatú FPT (Fiat Powertrain Technologies) motort, amely a DOC és az SCR katalizátorok kombinációjával, kétlépcsős rendszerrel teljesíti a Tier-4f (EU-IV) károsanyag-kibocsátási normát is. Ezzel a változtatással nagyobb lett az erőgép hasmagassága és karcsúbb lett az orr formája.
Az új traktor hajtóműve az első időszakban a korábbról ismert Hexashift váltó lesz, a későbbiekben azonban már a CMatic váltóval hozzák majd forgalomba. A hajtóanyag-fogyasztáscsökkentésre nyújt megoldást a mellső TLT hajtómű mechanikus kikapcsolása, ha hosszabb ideig nincs szükség a használatára. A teszteredmények szerint ezzel mintegy 0,5 liter gázolaj-felhasználás takarítható meg óránként.
A szériagyártás megindítása jövőre várható.
Forrás: top agrar online