A felhasználók gyári opciók széles választékából válogathatnak, a homlokrakodót is kérhetik gyári felszereléssel, különböző vezérlési móddal. Így lehetünk biztosak a traktor-homlokrakodó páros tökéletes illeszkedéséről és problémamentes működéséről. A gém le- és felakasztása 2 percen beül elvégezhető. Homlokrakodós munkaeszközök széles választékából választhatunk munkafolyamatainknak megfelelően.
A magyarországi erőgéphasználat alapján megállapíthatjuk, hogy homlokrakodós munkákra leginkább a 80–150 lóerős traktorokat használjuk. Alapvető elvárás, hogy a magasítós pótkocsikat meg tudja rakni, emiatt a minimum 4 m-es billenőcsapnál mért emelőmagasságnak meg kell lennie.
A 80 lóerőnél kisebb traktorok homlokrakodói ezt nem tudják teljesíteni, a 150 lóerőnél nagyobb traktorok homlokrakodós alkalmazása nem indokolt. A nagyobb traktorok méretükből adódóan nem elég agilisak, és alkalmazásuk nem gazdaságos erre a munkára.
Homlokrakodózásra főként az A vagy N Szériás Valtrákat ajánljuk. Mindkettőre jellemző a rövid orrész, így messzebbre nyúlik ki a rakodógémünk. Így a kerék hamarabb éri el a jászolt mint a traktor orra.
Az A-s méretében kisebb, fordulóköre 4 m, tömege 4 tonnától indul. Az N-es alaptömege 6300 kg, alváza és fülkéje nagyobb, fordulóköre 4,5 m. A kicsi Valtra is erős, 98 literes hidraulika szivattyúval szerelt, az N-esbe modelltől függően akár 200 l/perces szivattyút is kérhetünk. Nem részletezzük a technikai adatokat, e helyett inkább pár szóban bemutatjuk milyen tulajdonságok azok, amik a Valtrákat igazán jó homlokrakodós traktorokká teszik.
Alapkivitelben a hidraulika szivattyúról közvetlenül tápláljuk a homlokrakodó elosztó tömbjét, amit vagy mechanikus vagy elektrohidraulikus joystickkal vezérelünk. Amennyiben a legprofibb verziót választjuk a traktorra, mellső elektromos elosztó szeleptömb kerül felszerelésre. Ezeknek a szelepeknek a vezérlését ebben az esetben a kartámaszba integrált, kézre álló elektronikus joystickkal tehetjük meg. Az utóbbi esetben hidraulika asszisztens áll rendelkezésre a fellépő hidraulikus igény minél gyorsabb kielégítése érdekében: a rakodó vezérlésekor a motorfordulatszám automatikusan megemelkedik.
A Valtrák híresek a precízen és pontosan kapcsoló elektrohidraulikus irányváltójukról. Elektronikusan vezérelt, külön előre-hátrameneti lamellás tengelykapcsolónk van. Köszönhető a körültekintő tervezésnek az irányváltások minden körülmény között lágyan történnek, lejtős területen sem gurul meg a traktor.
Az előre vagy hátra haladáskor nem kell az irányváltó kart kitegyük üresbe, az Auto Kuplung funkció végzi a kuplung kapcsolását. Elég ha rálépünk a fékpedálra, a kuplung oldása automatikusan megtörténik. Amikor levesszük lábunkat a fékpedálról a kuplung kapcsol és a traktor lágyan elindul.
Körülményektől függően állíthatjuk az elindulás lendületét, előre programozhatjuk az előre-hátra elindulási sebességfokozatot is. Vezető komfortját tovább emelhetjük, amennyiben szeretnénk beprogramozhatjuk a hátsó munkalámpák automatikus kapcsolását: az irányváltó kar hátsó állásában a hátsó munkalámpák felkapcsolnak. A homlokrakodóhoz első tetőablakot ajánlunk.