JAGUAR 800 (830 – 870)
Az új 800-as széria kerek formájával 900-as testvéreihez hasonlít. Az új formának köszönhetően a levegőelvezetés a hűtőrendszer számára még hatékonyabb, illetve a gépkezelő számára is jobb a kilátás a gépre. A JAGUAR 800 sorozat tágas és kényelmes VISTA CAB fülkéje, a 900-as testvérétől örökölt CEBIS kezelőegység és EASY termékkínálat mind-mind hozzájárul a gépkezelő kényelméhez és hatékonyságához.
Szintén újdonság, hogy a JAGUAR 800-as silózók most opcióként MULTI CROP CRACKER szemroppantóval is rendelhetők, illetve opcióként az anyagáram optimalizálásához a kidobóventillátor és a hátfal távolságát egyszerűen, mechanikusan be lehet állítani. Az adapterek meghajtását a kardántengely helyett a szintén a 900-as sorozatból ismert mechanikus gyorscsatlakozó váltja fel. A hidraulikus és elektromos csatlakozók is egységesítésre kerültek. Mindez az adapterek gyors és kényelmes csatlakozását segítik a jövőben. Ezen kívül a DYNAMIC POWER, amely az adott betakarítási körülmény teljesítményszükségletének megfelelően szabályozza a motort és az üzemanyag-fogyasztást, mostantól a JAGUAR 870 és 860 modelleknél is elérhetővé válik.
JAGUAR 900 (930 – 980)
Újdonság a JAGUAR 900 sorozatban az opcionális DYNAMIC COOLING hűtő rendszer, amely egy variátor-hajtómű segítségével, a hűtővíz, a hidraulikaolaj és a töltőlevegő hőmérsékletének függvényében automatikusan szabályozza a hűtőventillátor fordulatszámát. A csökkentett hűtési teljesítménnyel akár 12 kW pluszteljesítmény is keletkezhet, amely így az szecskázási teljesítménynél használható fel.
Egyedülálló újítás a JAGUAR 980-asban az eddig csak a LEXION modelleknél ismert CRUISE PILOT automatikus menetszabályzó rendszer. Ezzel az opcióval a silózó nagy- és kishozamú állományok esetében is megfelelő motorterheléssel üzemel. A motor kívánt fordulatszámát a CEBIS-en keresztül lehet beállítani. A gépkezelő a három stratégia közül választhat: tempomat (állandó sebesség), teljesítmény (állandó áteresztés) vagy maximális motorterhelés.
Egyenletes előtömörítés és fokozatmentes szecskahosszbeállítás
Az JAGUAR 900-as család előtömörítő egysége is megújult: egy a hátsó behúzó hengerhez szerelt hidraulikus munkahenger a hátsó, felső hengert állandó nyomással a terményre húzza, biztosítva így a terményáram vastagságától független előtömörítést. Ennek köszönhetően keskeny rendek esetében is optimális az előtömörítés, és biztosított az optimális a szecskázási minőség.
A megújult COMFORT CUT fokozatmentes behúzásnak köszönhetően a JAGUAR 900-as típusoknál nincs szükség a behúzási sebesség előválasztására, így a teljes szecskahossz-tartományban lehetségesé válik a megfelelő szecskahossz kiválasztása. Mindez növeli a teljesítményt a behúzásnál, illetve teljes rugalmasságot biztosít a gépkezelőnek a nedvességfüggő szecskahosszválasztásnál.
A JAGUAR 900-as típusoknál az új elhelyezésű hátsó híd még nagyobb, akár 47 fokos bekormányzási szöget, ezáltal pedig lényegesen kisebb, akár 12,5 méteres fordulási sugarat tesz lehetővé. Ezen felül még nagyobb, az első hídra akár 2,05 méter, a hátsó hídra pedig 1,65 méter átmérőjű gumiabroncsokkal is rendelhetjük ezeket a típusokat.
Újdonságok a CEBIS kezelőegységben mindkét sorozatnál
Áteresztés mennyiségétől függő köszörülés: Egy QUANTIMETER-rel szerelt gép esetén a gépkezelőt a megadott időintervallumra állított emlékeztető mellett, a CEBIS az áteresztés mennyiségétől függően is emlékezteti mikor szükséges a következő késköszörülés és ellenkés beállítás. A CEBIS-ben ennek megfelelően további értékeket is be lehet állítani. Így például használt kések beszerelése esetén megadható azok állapota.
További fejlesztések a CEBIS-nél: táblanyitáskor a gépkezelő az előzetes beállításokon keresztül az automata funkciók egy részét kikapcsolhatja és kézzel vezérelheti a gépet. Amint ismét teljes teljesítménnyel dolgozik a silózó, az automata funkciókat egy gombnyomással vissza lehet kapcsolni. A CEBIS kijelzője mostantól nappali/éjszakai üzemmóddal is rendelkezik és hátramenetben a hátsó kamera képét mutatja.
Nagyobb üzemanyagtartály és megújult karbantartási megoldás mindkét szériánál
Mindkét JAGUAR sorozat esetén számos motor variáció áll rendelkezésre. A JAGUAR 970-es és 980-as silózók kivételével (ezeket továbbra is MAN V8-as , illetve -V12-es motorokkal szerelik) a CLAAS minden típus számára különböző Mercedes-Benz motorokat kínál, amelyek az adott országok emissziós előírásainak megfelelnek – Tier 3-tól, Tier 4-en át a Tier 4f-ig. Az emissziós normák Tier 4f szintjének teljesítéséhez a CLAAS a Mercedes-Benz legújabb 6 hengeres soros motorjait , az OM 470, 471 és 473 típusokat szereli be a silózókba. A füstgáztisztítás minden motor esetén SCR katalizátorral történik.
Habár az új motorok takarékosabbak, 2014-től még nagyobb üzemanyagtartállyal (akár 1500 l) szerelik fel az új JAGUAR-okat, hogy még hosszabb legyen a tankolási intervallum.
További közös pont a JAGUAR 800-as és 900-as szériákban az új karbantartási megoldás, amely jelentős időmegtakarítást eredményez . A szemroppantó be- és kiszereléséhez a felhajtott jobb oldalburkolatot most 90 °-kal hátrafelé is el lehet forgatni. Ez jelentősen megkönnyíti a hozzáférést, pl. a szemroppantó targoncával történő ki-, illetve beemeléséhez. De ily módon a kidobó-ventilátor is könnyen kiemelhető a gépből.
Az adalékanyagok egyre nagyobb mértékű alkalmazásával az új JAGUAR silózók adalékanyag-tartályának térfogata 375 literes lett és akár 400 l/h, illetve 2 l/t adagolóteljesítménnyel rendelkezik.
Újdonságok az adaptereknél
Az ORBIS kukorica adaptereket egy új háromfokozatú hajtóművel szerelt változatban is lehet rendelni, így a különféle betakarítási körülményekhez a lehető legjobban lehet majd igazodni. A DIRECT DISC direktvágó adaptert az új kuplungjának köszönhetően két fokozatban lehet bekapcsolni. Ez minimalizálja az indítónyomatékot és teljes terhelés esetén is biztosítja az adapter elindítását.