Az „Év traktora 2014” díj győztese a CASE IH Quadtrac
Hannoverben, az Agritechnica kiállítás harmadik estélyén kiosztásra került az „Év traktora 2014” („Machine of the Year 2014”) díj is. A nagytraktor kategóriában 2014-ben a CASE IH Quadtrac erőgépe nyerte el ezt a neves, a szakmában igen rangosnak számító kitüntetést.
A ceremónián Bernd Feuerborn, mezőgazdasági újságíró felszólalásában nem csak a 700 LE maximális teljesítményt és a 3000 Nm forgatónyomatékot emelte ki, hanem a világ legerősebb traktorának vezetési komfortját is.
A Quadtrac traktorok rendelkeznek az ágazat legnagyobb fülkéjével és egyben páratlan kilátást biztosítanak. Csúcsteljesítménye, vonóereje és talajkímélő munkavégzése volt az, ami leginkább lenyűgözte az Agritechnica zsűriét. A Quadtrac a zsűrit leginkább csúcsteljesítményével, vonóerejével és talajkímélő munkavégzésével nyűgözte le. Négy egymástól független gumihevederes járószerkezetének kialakítása eredményezi, hogy nagymértékben csökken a talajra nehezedő nyomás, és szinte teljes mértékben elkerülhető a csúszás is.
Minden Quadtrac traktor új FPT Industrial Cursor 13 motorral rendelkezik. A gép erőforrása egy 6 hengeres, 12,9 literes motor, ami két darab intercoolerrel szerelt. Az új Quadtrac sorozatot első alkalommal mutatták be az Agritechnica kiállításon, továbbá az elsők között van a nagytraktorok között, amelyek SCR rendszerrel teljesítik a Tier4 Final/Stage 4 károsanyag-szabályozás követelményeit.
További információk: www.caseihinsider.com
AEROSEM pneumatikus vetőgép
Tekintse meg az új generációs vetőgép videós összeállítását.
AGRITECHNICA 2013: Megérkezett az új VN arculat
A hannoveri Agritechnicán nagyszámú nemzetközi látogató előtt mutatta be a talajmunkagép, vetőgép és permetezőgép specialista VOGEL-NOOT az új reklámarculatát, valamint munkagép újdonságait.
A szakmai közönség érdeklődésének középpontjában a ProfiDrill A 300 felépítmény vetőgép állt.
A 3 méteres munkaszélességű ProfiDrill A300 kiemelkedő adagolási pontossággal, stabil vázszerkezettel, egyszerű és biztonságos kezeléssel rendelkezik.
A forgóboronával kombinálható gép aszimmetrikus elhelyezésű, duplatárcsás csoroszlyával van szerelve. A 40 kg/csoroszlyaterhelés alkalmassá teszi a gépet az enyhe szármaradvánnyal borított táblákon is a munkavégzésre. Az egymástól mintegy 2 cm-rel eltolt tárcsalapok között erősebb a kényszerhajtás, így kevésbé érzékenyek a beragadásra, jobb az öntisztuló hatásuk és ennek az új kialakításnak köszönhetően jobb a maglehelyezés is a magárokba. A rozsdamentes anyagból készült tárcsalapok robosztus felfogatással és teleszkópos kialakítású vetőcsövekkel rendelkeznek a maximális üzembiztonság és a minimális karbantartási igény érdekében. A csoroszlyák helyzete és terhelése fokozatmentesen, igen egyszerűen állítható, a mindenkori érték pedig a traktorfülkéből egy nagyméretű skálán jól látható. A vetőgép felszerelhető lezáró görgőkkel is, amelyek egyrészt tartják a beállított vetési mélységet, másrészt lezárják a talajfelszínt, optimálissá téve a talaj-mag kapcsolatot.
A 650 literes magtartály (bővíthető 910 illetve 1070 literre) feltöltése egyszerű és biztonságos a fellépő lépcsővel és a teljes szélességben végigfutó rácsos taposóval. Érdekes könnyítés a VOGEL-NOOT részéről, hogy a zsákos feltöltést megkönnyítendő a magtartály tetején elhelyezett egy mozgatható rácsos tartót és segítségével egyszerűbben oszlathatjuk szét a tartályban a vetőmagot.
Az típusú VOGEL-NOOT forgóboronákkal kombinálva egy igen kedvező súlyeloszlású, ezért alacsony emelési kapacitást igénylő munkagépet kapunk.
Fliegl ezüstérmes innováció és hazai fejlesztésű pótkocsik az Agritechnicán!
A Fliegl hannoveri standján óriási látogatottság mellett, remek hangulatban telt a vásár, - több ezer gazda és kereskedő volt kíváncsi a legújabb fejlesztésekre- közöttük a Magyarországon gyártott pótkocsikra is.
A 2013-as Agritechnika kiállításon innovációs ezüstéremmel tüntették ki a Fliegl gyár elektronikai újítását, – egy ISOBUS mérleget.
A rendszer újdonsága, hogy képes dinamikusan, menet közben mérni - valamint adatot is rögzít, amit akár hónapok múlva is vissza lehet keresni. A mérleg hitelesíthető, így elfogadják akár számlázási rendszerhez is - amivel nagyban megkönnyíti a felhasználók munkáját. A rendszer nagyszerűsége a kompatibilitásban rejlik, amiről a hannoveri kiállításon Ackermann Tamás, a Fliegl-Abda Kft. cégvezetője részletesebben is tájékoztatott.
A világkiállításra érkeztek hazai fejlesztésű, Abdán gyártott pótkocsik is - amelyeket a magyar kollégák mutattak be a helyszínen.
A hannoveri standon - sokak meglepetésére- Josef Fliegl tulajdonos magyar nyelven is nyilatkozott az újságírók kérdéseire.
A Fliegl hannoveri standján óriási látogatottság mellett, remek hangulatban telt a vásár, - több ezer gazda és kereskedő volt kíváncsi a legújabb fejlesztésekre.
Fliegl ezüstérmes innováció és hazai fejlesztésű pótkocsik az Agritechnicán Videó:
forrás: http://www.fliegl-agrartechnik.de/
MF újdonságok az Agritechnican: 400 és 100 LE-s traktorok, 8 ládás és hibrid kombájn!
A Massey Ferguson a 2014-es szezonra két új traktorcsaládot vezet be: a nagygazdaságok vezérgépe lehet az MF 8700-as széria, míg a minden gazdaság által igényelt 100 LE-s, négyhengeres szegmensbe lép be az 5600-as széria új 3 modellje.
MF 5600 – 4 hengeres modellek 110 és 130 LE között
Az 5600-as család négyhengeres motorjai AGCO POWER (SISU) eredetűek és 4.4 hengerűrtartalommal rendelkeznek. A teljesítmény 110, 120 és 130 LE verziótól függően 468 és 545 Nm közötti nyomatékkal párosítva. Mindhárom négyhengeres ”ötezerhatoshoz” Dyna-4 16/16-os, valamint Dyna-6 24/24-es hajtómű egyaránt választható. A traktorokhoz elérhető az AutoDrive funkció, amellyel közúton a hajtómű mind a 16 vagy 24 fokozatot automatikusan váltja terhelés alatt is. Szántóföldi üzemmódban pedig a főcsoportokon belül váltja a rendszer a fokozatokat. Ez nemcsak üzemanyag-takarékos, de kényelmes kezelést is lehetővé tesz. A fülke felszereltsége két szintre osztható (Essential, Efficient), amelyek főleg az automatizálás fokában, kartámla funkciókban és monitorban térnek el egymástól. A fülke Panorama üvegfelülettel rendelkezik az egyik legtágasabb helykínálattal a piacon. A munkagépek mozgatása sem jelent gondot a traktoroknak: 540/540 ECO/1000 f/p-es TLT, piacvezető elektronikus emelőmű vezérlés (hajszálpontos süllyesztés és emelés), 5.200 kg teherbírású „hárompont” és akár 110 l/perces zárt rendszerű hidraulika érhető el az erőgépekhez.
A 110-130 LEL-s, négyhengeres traktorokhoz GPS alapú sorvezető rendszer és távfelügyeletet szolgáló (AGCOMMAND) rendszer egyaránt elérhető. A négyhengeres „ötezerhatosok” megfelelnek a magyar viszonyoknak: üzemanyaggal feltöltve súlyuk 50 mázsa feletti (frontsúly nélkül és folyadékok, kezelő nélkül), így garantálják a megfelelő tömeget.
MF 8700 – nagykategÓRIÁS traktorok 400 LE-vel
Az MF 8700-as széria mind az öt modellje igazi vezérgép. A díjnyertes MF 8600-as alapjaira építő sorozat teljesíti a legújabb Tier 4 final károsanyag kibocsátási értékeket. A traktorok a két legmagasabb MF felszereltségi szinttel az Efficient és Exclusive verzióval érhetők el. A nagyobb teljesítmény végett az MF 8600-hoz képest új a hűtőegység és a motorháztető kialakítása. A szerviz intervallum is 500 órára emelkedett. A váltó a fokozatmentes Dyna-VT egység. Segítségével nincsen teljesítmény lyuk, sem rántások vagy üzemanyag-pazarló gázadások. A traktor mindig az optimális teljesítmény mellett a megfelelő mennyiségű hajtóanyagot használja fel. A hidraulika 205 l/perces zártrendszerű, akár 6 pár kiadószeleppel. Az emelési kapacitások az MF 8600-ból már jól ismert 12.000 kg a hátsó háromponton, míg 5.000 kg a mellső emelőművön. A fülkében újdonság a színes kijelzős monitor, amely az alapfelszereltség részét képezi, de a legmagasabb fülkeszinthez (Exclusive) nem szükséges külön megrendelni a többfázisú fülkerugózást, a Datatronic 4 monitort, valamint az automata légkondicionálót sem.
Modell Teljesítmény LE Teljesítmény EPM-mel Motor/Hengerűrtartalom Hajtómű
MF 8727 270 300 Agco Power 6 Heng./8,4 l TwinTurbo Dyna VT
MF 8730 295 325 Agco Power 6 Heng./8,4 l TwinTurbo Dyna VT
MF 8732 320 350 Agco Power 6 Heng./8,4 l TwinTurbo Dyna VT
MF 8735 350 380 Agco Power 6 Heng./8,4 l TwinTurbo Dyna VT
MF 8737 370 400 Agco Power 6 Heng./8,4 l TwinTurbo Dyna VT
Centora, Delta- 8 ládás és hibrid kombájnok
A 2014-es szezonban bemutatkozó új MF Delta és MF Centora gépekkel a Massey Ferguson teljesen megújítja termékkínálatát a legmagasabb teljesítmény kategóriákban. A Centora továbbra is egyedülálló 8 ládás kínálatával, míg a Delta két ellentétesen forgó rotoros hibrid technológiával újul meg a piacon. Az új kombájnok az elsők, amik teljesítik a legszigorúbb „Stage IV/Tier 4 final” környezetvédelmi előírásokat. A gépek erejéről hat és héthengeres AGCO POWER (SISU) motorok gondoskodnak 4 szelepes technológiával, amellyel a maximális teljesítmény 379 és 496 LE közötti. A magtartály is megnövekedett: 12.500 liter a nagyobb, 7382 Centora és 9380 Delta esetében, valamint 10.500 liter a kisebb Centora (7380) és minden AutoLevel gép (automatikus szintkiegyenlítés) esetében.
A nagyobb motorteljesítmény, valamint a megnövekedett tárolókapacitás lehetővé teszi a nagyobb beáramló terménymennyiséget is. Ennek megfelelően új, nagyobb méretű PowerFlow szalagos vágóasztalt mutat be a MF.
Vadonatúj Delta kombájn betakarítás közben:
Az új szalagos PowerFlow asztal a Delta esetében 10,7 m szélességgel rendelkeznek, míg a Centora gépeknél 9,2 m a hasznos munkaterület. A nagy távolság a motolla és a behordócsiga között garantálja az elégséges helyet bármilyen magas szárú terménynek. Az aktív és folyamatos terményáramlást a PowerFlow szalagok biztosítják egészen a behordócsigáig. Az új SuperFlow csiga a 10,7 m-es PowerFlow asztal esetében megbirkózik még a legnagyobb mennyiségű terménnyel is. 762 mm átmérőjével a legnagyobb elérhető csiga a piacon. Repce betakarítás esetén a nagy átmérőjű és teljesítményű SuperFlow csiga révén nem szükséges felső, kiegészítő behordócsigát alkalmaznunk
Egyedülálló MF szalagos vágóasztal rendszerbemutató videó:
Agritechnika MF stand megtekintő:
PneuTrack: egy forradalmi koncepció a Mitas-tól
Az idei Agritechnica kiállítás jó alkalmat adott annak, hogy a Mitas standján mutassa be forradalmian új abroncs koncepcióját, amelyet a gyártó PneuTrack névre keresztelt. A fejlesztés együttesen magában hordozza a hagyományos gumiabroncsok és gumihevederes járószerkezetek előnyös tulajdonságát. Az abroncs megszületésével jobb tapadás, alacsonyabb szlipp eredményezhető és összehasonlítva a hagyományos abroncsokkal alacsonyabb üzemeltetési költségek és magasabb terméshozam eredményezhető. A PneuTrack alacsony abroncsnyomás mellett biztosítja a stabil vezethetőséget, és az abroncsnyomás változtatás nélkül biztosított a vezetési komfort és biztonság.
Vicon EXTR∆ 300 – A közép-függesztett tárcsás kaszák új teljes sorozata
Vicon EXTRΔ 300 közép-függesztett tárcsás kaszák sorozata teljessé vált. Három új taggal bővült a sorozat, az EXTRΔ 328, 332 és 340 ennek megfelelően a munkaszélesség 2.8, 3.2 and 4.0 méter, ami azt jelenti, hogy a Vicon kitöltötte az űrt a 2.8 - 4.0 m-es intervallumban is. Az új modellek jellemzői megegyeznek a EXTRΔ 336, beleértve középső felfüggesztést és a függőleges szállítási pozíciót.
Az új EXTR∆ 328, 332 és 340 formája igazodik az új EXTRΔ 300 sorozathoz. Az EXTR∆ 300 sorozat ponyvájának színkombinációja a piros és fekete modern megjelenést ad és szorosabban kapcsolódik a fűnyíró berendezések termékköréhez, ahol már ezt a dizájnt alkalmazzák.
Minden EXTRΔ 300 modell hidraulikusan csukható a függőleges szállítási pozícióba. Az alacsony súlypont a szállítás során tökéletes súlyelosztást biztosít, a traktorhoz közel lévő fűkasza tömeggel. Továbbá a gép tömege egyenletesen szétosztott a traktor oldalai között, amely kíméli mind a fűkaszát, mind a traktort a túlzott erőhatásoktól a szállítás folyamán. A traktor és a fűkasza egyensúlyban marad akár nagyobb sebességű közúti közlekedés esetén is. A szállítási magasság limitált, így a keskeny kapun vagy hidak alatti áthaladás nem probléma.
Az új EXTRΔ 300 sorozat központilag függesztett egy függesztő rugó segítségével, ezáltal biztosítva egyenletes súlyeloszlást a teljes munkaszélességben. Gyorsabb és precízebb az alkalmazkodás a talajfelszínhez ezáltal. Ennek eredményeként kisebb a csúszótalpak kopása és optimális az egyensúly.
A kaszagerendely maximális védelme érdekében az EXTR∆ 300 sorozat is fel van szerelve a Vicon sajátossággal, a BreakBack rendszerrel. Egy akadályba ütközéskor a BreakBack biztonsági retesz kilendíti a gépet hátrafelé és az akadály elhagyását követően visszaállítja azt az eredeti pozícióba.
Minden gép 2.8 - 4.0 m-ig tartalmazza az opciót, amellyel a gép 540 vagy 1000 kardán fordulattal is üzemeltethető. Nem igényel további kiegészítőt. Minden ami szükséges egyszerűen csak 180°-kal meg kell fordítani a hajtóművet a függesztő szerkezeten.
Vicon EXTR∆ 328-332-340 – a főbb műszaki adatok:
Modell |
EXTRΔ 328 |
EXTRΔ 332 |
EXTRΔ 340 |
Munka szélesség |
2.8m |
3.2m |
4.0m |
Tömeg |
810kg |
840kg |
940kg |
Teljesítmény igény |
37kW/50hp |
40kW/55hp |
51kW70hp |
TLT |
540/1000 rpm |
540/1000 rpm |
540/1000 rpm |
Tárcsák száma |
8 |
8 |
10 |
Olvasta már?
- Megvan az idei magyar győztes
- CIMBRIA MAGFELDOLGOZÓ TECHNOLÓGIA
- Permetezési feladatok télre
- Intelligens megoldások és új modellek a CLAAS-tól
- BERTHOUD Innovációk 2013