A traktorok erőforrásául 8,1 literes 6 hengeres John Deere PowerTech motorok szolgálnak nagynyomású közös gyûjtőcsöves (Common Rail), üzemanyagellátó rendszerrel. Az elektronikus vezérlésû adagolóelemek segítségével hengerenként pontosan szabályozható a befecskendezés időpontja, és a befecskendezett üzemanyag mennyisége. Ezáltal a motorüzem folyamatosan optimális szinten tartható. A rendszer megbízható mûködésében fontos szerepe van a megfelelő minőségû, tiszta üzemanyagnak is. Az új előszûrő 2 mikronos finomsággal szûri a nagynyomású rendszerbe kerülő gázolajat.
Az üzemeltető számára mindez magasabb teljesítményt, és alacsonyabb fogyasztást jelent, miközben a motor teljesíti a TIER II károsanyag kibocsátási előírásokat.
A 8010 széria Automata PowerShift sebességváltója is kisebb változtatáson esett át. A kerekes modellek immár 42 km/óra a gumihevederesek 32 km/óra végsebességûek.
A traktorcsalád nagy újdonsága az ILS, Független Mellsőkerék Felfüggesztés. Milyen elemekből áll ez a rendszer? Egy alsó és felső lengőkarból valamint az alsó karhoz csatlakozó hidraulikus munkahengerből. Az első kerekek mechanikusan egymástól függetlenek, a kapcsolatot köztük csak az elektro-hidraulikus vezérlésû differenciálzár jelenti. A rendszer elektronikus vezérlésû, mely a felső lengőkarok csuklópontjainál található gyorsulásérzékelő szenzorok segítségével folyamatosan méri az első kerekek elmozdulásának irányát és sebességét. A kapott adatok segítségével pedig irányítja a munkahenger mûködését. Az ILS folyamatos üzemû (nem kikapcsolható), önbeálló rendszer, aktív terhelés kiegyenlítéssel. Új koncepciót valósít meg a mellsőhíd tervezés területén, és a következő előnyöket biztosítja:
- Megnövekedett járóképesség, mivel a kerekek egymástól függetlenek, folyamatos talaj-járókerék kapcsolat tartható fenn a terepviszonyoktól függetlenül
- A mellső-hajtással rendelkező traktorok gyakori problémája, hogy bizonyos üzemeltetési körülmények között nem folyamatos a talaj és a mellsőkerék kapcsolata, ezáltal a traktor „bukdácsol” és jelentős teljesítményveszteség lép fel. A jelenség tökéletesen kiszûrhető az aktív terheléskiegyenlítésnek köszönhetően
- Magasabb szintû komfort
A 2001-es hannoveri Agritechnika vásár aranyérmét nyerte ez a technikai megoldás.
A 8120-8420 modellekre opciós lehetőség, míg a legerősebb 8520 modellre az alapfelszerelés része a Független Mellsőkerék Felfüggesztés.
A hannoveri vásár másik aranyéremmel díjazott újdonsága (összesen hármat osztottak ki ebben az évben), a John Deere Aktív ülés volt. Az Európai Uniós munkavédelmi vizsgálatok eredményeként megállapították, hogy a munkagépekkel dolgozók egészségkárosodásának jelentős részét a rezgések és a gép lengéseiből eredő, a kezelőt érő terhelések okozzák. Az Aktív ülésben a mozgásérzékelő másodpercenkénti 200 alkalommal méri a traktor felől érkező függőleges irányú erőhatásokat. Egy hidraulika munkahenger, valamint a légrugózás segítségével kiegyenlíti azokat, és folyamatosan a beállított magasságban tartja az ülést, kombinálva az elektrohidraulikus technológiát a pneumatikus felfüggesztéssel.
Ennek köszönhetően a függőleges irányú erőhatások mintegy 90%-át kiegyenlíti a rendszer, ezáltal kiemelkedő komfortot biztosítva a kezelő számára
1. A nagyobb teljesítmény, a munkamûveletekhez még pontosabban igazítható, terhelés alatt akár automatikusan kapcsolható sebességi fokozatok, az üzemeltetést segítő berendezések (Munkagép Kezelő Rendszer, Szlip Kontroll), a komfortosabb kezelői környezet, mind termelékenységet növelő tényezők, segítve ezáltal a beruházás minél előbbi megtérülését.
Egy nagymértékben automatizált szarvasmarhatelep-kezelő rendszer
A RISKA rendszer fejlesztése során minden, a telepirányitás szempontjából fontos funkcióval foglalkozó rendszer fejlesztését tűztük ki, ezen belül a k...