Kérem, mutassa be röviden cégüket az olvasóinknak!
A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség immáron 19 esztendeje van jelen a magyar piacon, mint a nyomtatott sajtótermékek példányszámai hitelességének, áttekinthetőségének biztosítására alakult, 15 alapító cég szerveződése. A hazai sajátosságokhoz igazított, a nyugati országokban már elfogadott metódusok szerint alakítottuk ki a MATESZ példányszám auditálási szabályzatát – amely mára a nyomtatott sajtótermékeken túl az online termékekre is kiterjed.
Miképpen történik maga az auditálás?
Ez egy olyan ellenőrzési folyamat, amely során könyvvizsgálói módszer alkalmazásával ellenőrizzük a kiadók pénzügyi és jogi adminisztrációját. A MATESZ-nél auditáló cégek a közösen kidolgozott és jóváhagyott szabályoknak megfelelően önként vetik magukat alá az eljárásnak – hiszen éppen az ő érdeküket szolgálja a hitelességük deklarálása.
Vagyis láthatóvá teszik azt, hogy mely médiumok lehetnek potenciálisan értékesebbek marketing szempontból.
Igen, és ez a hirdetők számára elengedhetetlen információ. A terjesztett példányszámok – beleértve a postázott példányokat – azok a hiteles teljesítménymérő adatok, amelyek alapján valódi információt kap egy hirdető illetve a megbízott médiaügynöksége arról, hogy az „üzenetük” célba érése hatékony lehet-e. Vagyis objektív adatok alapján tervezhetik meg a hirdetési büdzséjük felosztását. A hitelesség kellékeinek hármas egysége, láthatóság–bizalom–jó termék így lehet alapja a korrekt partneri kapcsolatnak. Az auditált példányszám birtokában a hirdető pontosan kiszámíthatja, hogy milyen költségen jut el az üzenete az olvasóhoz.
Ebből logikusan következik, hogy a hirdetői bevételek azon lapoknál illetve kiadóknál vannak igazán jó helyen, amelyek anyagi ráfordítást sem sajnálnak annak érdekében, hogy a hitelességük igazolt legyen.
Ezt igazolja, hogy a komoly piaci szereplők – kiadók és nagy médiaügynökségek – igen rövid idő alatt MATESZ taggá váltak. A tagságot bármely cég, akár magánszemély is igényelheti. Természetesen végig kell gondolnia egy kiadónak, hogy meg tud-e felelni az iparági szabványoknak, és rászánja-e az auditálás költségét egy jövőbeni befektetésként. Ma már a hirdetők is sokkal körültekintőbben építik fel a marketing stratégiájukat, ebben pedig elsődleges szerepet kap a médiumok kiválasztása. A minősített, hitelesített lapok hirdetési ajánlatai korrekt szolgáltatást tartalmaznak – és valódi versenytársnak csak az azonos auditálású cégek számítanak. Az agrárszaklapok sorában eddig két lap mondhatja el magáról, hogy a MATESZ hitelesítette a példányszámát.
A főtitkár örömmel üdvözölte, hogy immáron az Agro Napló is azon lapok táborába tartozik, amelyek valósághûen tájékoztatják partnereiket a hirdetési ajánlatokban megfogalmazott tartalomról.
Az auditálás adatai egyébként ingyenes regisztráció ellenében bárki számára megtekinthetők a www.matesz.hu honlapon.