Salamon György, a Nufarm Hungária Kft. cégvezetője a vállalkozás bemutatásával kezdte a beszélgetést.
A Nufarm 1957-es megalapítása óta piacvezetővé vált Ausztráliában, harmadik Ázsiában, de Európában és a többi kontinensen is jelentős szereplője a növényvédő szerek piacának. A Nufarm a globális gyomirtószer-piac ötödik legnagyobb szereplője. Ennek egyik oka, hogy az anyacég 2008-ban megvásárolta az angliai AH Marks nevû céget, és az akvizícióval vezetővé vált a fenoxi-herbicidek piacán. A másik ok pedig az, hogy a Nufarm a glifozát hatóanyag-tartalmú termékek gyártóinak sorában jelenleg második a világon. A vállalat emellett jelentős pozíciót vívott ki magának a réztartalmú szerek piacán is, hiszen ott a legismertebb márkák tulajdonosa éppen a Nufarm.
Az anyavállalat tehát elsősorban a gyomirtó szerek piacára fókuszál. Folynak fejlesztések a gombaölő és a rovarölő szerek terén is?
A Nufarm a fejlesztések során új hatóanyag- és termékkombinációk, a korábbiaknál környezetkímélőbb formulációk, továbbá felhasználóbarát csomagolások megvalósítására koncentrál, melyek a gyakorló szakemberek számára is értéket képviselnek. Ilyen például a Champ DP formulációja, amelynek segítségével egy egyáltalán nem porzó szilárd rézkészítményt sikerült előállítani. A Kaiso EG rovarölő szerben található Sorbie® granulátumok pedig nemcsak hatóanyagot és vivőanyagot tartalmaznak, hanem a permetlékészítést és a hatást segítő segédanyagokat is. Két évvel ezelőtt jelent meg a piacon a Zeagran 340 SE gyomirtó szer, amely két jól ismert kukorica gyomirtó hatóanyag újragondolását jelentette. Ezeken túl 2012-ben további 4-5 új kombinációval jelentkezünk majd, melyek között gombaölő készítmények is lesznek.
Milyen termékeket kínál a Nufarm a hazai termelők számára?
Itthon is jól ismert márkák fémjelzik a Nufarm által képviselt növényvédelmi megoldásokat. Ilyen például az Amega, a Champion, a Clinic, a Cuproxat, a Dezormon, a Duplosan, a Mecomorn, a Mezzo, a Mystic, az U-46, a Solar System, a Stabilan vagy a Zeagran, és a sort folytathatnánk tovább. A magyar leányvállalat 41 termék és 4 gyûjtőcsomag forgalomba hozatalához szükséges engedéllyel rendelkezik jelenleg. A folyamatos termékfejlesztésnek és az engedélyeztetési munkának köszönhetően jövőre további Nufarm készítmények jelennek meg a hazai palettán. A termékportfolió bővítése mellett a területi képviselők száma is növekszik majd.
Hogyan befolyásolja a két cég globális együttmûködése a hazai termékválasztékot?
A két vegyipari gyártó együttmûködése stratégiai jelentőségû. A vállalatok már 2010-ben közös fejlesztésekbe kezdtek, melynek eredményeképpen hamarosan új termékek megjelenése várható a nemzetközi és a hazai piacon egyaránt. A két cég mind a termékkínálat, mind a földrajzi fókuszok szempontjából jól kiegészíti egymást.
Mind a Nufarm, mind a Sumitomo vezetése kedvező lehetőségeket lát a közös kutatás-fejlesztésben, az összehangolt értékesítési stratégiában, továbbá a gyártási kapacitások dinamikus átszervezésében. Az összefogástól azt várjuk, hogy közösen és külön-külön is erősebb piaci pozíciót érünk majd el. Így a felhasználók igényeit is egyre magasabb szinten tudjuk majd kiszolgálni. Itthon és a nagyvilágban egyaránt.
Munkatársunktól