Az ünnepi előadássorozatot Jari Rautjärvi, a Valtra vezérigazgatója nyitotta meg – majd neves szakemberek, mint David Smith vezérigazgató (Global Futer and Foresight), Sirka Heinonen professzor (a turku-i Egyetem Jövőkutató Központja), Ray Hammond jövőkutató illetve Luis Teles, Kimmo Wiinen és Pekka Ingalsuo (a Valtra munkatársai) tolmácsolásában kaphattak a résztvevők betekintést a távoli jövőbe, feltételezett környezeti, gazdasági és társadalmi változásokban.
Az utóbbi évben nagy fejlesztéseken keresztül ment suolahti-i gyárban mutatták be az újításaikat. Az új gyártósorral felszerelt gyárban egy traktor átlagos összeszerelési ideje átlagosan mindössze 9 órát vesz igénybe. Tavaly 800 alkalmazottal 7277 traktort gyártottak, mindezt természetesen az egyedi fogyasztói igények figyelembevételével.
A vállalat célja a felvázolt jövőképhez illeszkedik: megbízható és egyedi igényeket kielégítő traktorokat és megoldásokat kínáljon partnerei számára. Az új ígéret – „Személyre szabottan az Öné” – kifejezi azt a sajátos módot, ahogy a Valtra a munkatársaival, értékesítési és szervizhálózatával, partnereivel és vásárlóival bánik.
Termékpalettájukon, az új A szériában megtalálható az elektronikusan vezérelt HiTech irányváltó, amelybe integrálva található a hidraulikus kézifék. A HiTech irányváltó az N és a T szériákból már régóta ismert, az előre- és hátramenetet többtárcsás hidraulikus kuplungokkal a traktor elektronikus egysége kapcsolja. A billenőkapcsolóval vezérelt TLT finom indításáról az elektrohidraulikus, többlamellás tengelykapcsoló gondoskodik. A hátsó sárvédőn lévő TLT vezérlő opcióként rendelhető.
A Valtra T széria is nagy átalakuláson ment keresztül, így hatékonyabbá vált, mint elődje. A T183, T203 és T213-as modellek a 7,4 literes AGCO Sisu Power SCR erőforrásokat használják. Ezek az SCR motorok 5–10%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, csökkentik a motor hûtésigényét és a hőterhelést is. Az újgenerációs motorok hihetetlenül alacsony lebegő por- és nitrogén-oxid-kibocsátási értékekkel rendelkeznek.
A Valtra számos év tapasztalatát tudhatja magáénak e technológia terén. A rendszer használata kis odafigyelést igényel, hiszen az üzemanyagtankolással egyidejûleg az AdBlue tartályt is fel kell tölteni. A TIER 3 B normák megfelelésekor az AdBlue felhasználás kb. 3–5%-a az üzemanyagköltségnek. Az új motorok nagyobb teljesítménnyel és nyomatékkal rendelkeznek, a névleges fordulatszámot 2100 f/perc-re csökkentették. Ezen felül a korábban is használt Sigma Power és Transport Boost értéke is megnövekedett. A T213-as Versu a T202 Versu-nál 15 lóerővel erősebb lett.
A Versu és a Direct típusoknál továbbfejlesztették a motor- szoftvereket, a nyomaték- és teljesítménygrafikon még kedvezőbb, illetve a motor-váltó összhangját tovább finomították. A szoftverfejlesztéseknek köszönhetően a fokozatmentes és Power Shift sebességváltók minden vevői elvárást kielégítenek. A T3 modellekben a Valtra Arm kartámasz új, színes kijelzőt kapott. A kartámaszba integrált elektronikus joystick-kal mellső emelőmûvet, homlokrakodót, kihelyezett hátsó szelepeket vezérelhetünk. A korábbihoz képest pontosabb előbeállításokat eszközölhetünk. A TLT és összkerékhajtás kapcsolókat is már ide építették be.
Gyári beszerelésû automata kormányzás is rendelhető. Az AGCOMMAND 150 típusú GPS navigáción alapuló rendszer képes centiméteres pontossággal végigvezetni a traktort egy elméleti térben meghatározott útvonalon.
A 2008-ban induló S szériás traktorok voltak az elsők, amik SCR kipufogógáz tisztító rendszerrel rendelkeztek. Az új károsanyag kibocsátási szabályozásnak köszönhetően az S széria már a második generációs SCR rendszerrel rendelkezik. Az új technológia növeli az AdBlue adalék kipufogógázba való befecskendezését. A 90 liter/perc kapacitású hidraulikaszivattyú és az átfolyásszabályzós hidraulikavezérlés a T, N (kivéve N82 és N92) és HiTech modellekhez is egyaránt rendelhető. A 73 liter/perc kapacitású hidraulikaszivattyú még mindig választható opció.
Az SVC (Side Visibility Cab) fülke az N szériás Versu és a Direct modellekhez is rendelhető mostantól. A fülkén csak kettő jobboldali oszlop van, az ablak pedig ütésálló polikarbonátból készült, amin egy ablaktörlő is helyet kapott. A sárvédő szélességének lecsökkentésével a kiláthatóság tovább nőtt. A speciális igények kielégítésére rendelhető az SVC 360-as fülke, mely ötvözi az SVC és az erdészeti fülke előnyeit.
Az új Pick-Up Hitch hidraulikus vonórész az N és T szériához igényelhető. A vonófej vertikális és horizontális végállását megnövelték. Így a vonófej sokkal jobban látható a fülkéből, a pótkocsi csatlakoztatása is sokkal egyszerûbb.
Az ANTS tanulmánymodell
Az 50-60 éves előrejelzésekre reagálva a Valtra bemutatta elképzelését a jövő traktoráról, melynek az ANTS nevet adták. A traktor modul rendszerû, egy 100 kW-os és egy 200 kW-os motorral rendelkezik, melyek külön-külön használhatók, de összekapcsolva 400 kW-os teljesítményt eredményeznek.
A kapszula alakú, minden oldalon ablakokból álló fülke a traktor tetejéhez kapcsolódik és 360 fokban forgatható. A kezelői mûszerfal a lehető legegyszerûbb kialakítású, az információk a szélvédőn jelennek meg, mely érintőképernyőként is funkcionál, de sok utasítás szóban adható ki. A kerekek hajtása elektromos. A mûködéséhez szükséges energiát elemek, üzemanyagcellák, turbó generátorok vagy nagy hatékonyságú biogáz/biodízel motorok szolgáltatják. A kerekek szélessége, nyomása, érintkezési felülete automatikusan igazodik a talajviszonyokhoz.