Mintegy 600 négyzetméter kiállítói területen számos, már jól ismert termékük mellett olyan újdonságokkal találkozhatott a látogatói közönség, mint a Cirrus 6003-2 típusjelű mulcsvetőgép – tájékoztatta az Agro Naplót Kovács Tamás, az Amazonen-Werke Kft. ügyvezetője. Elődjéhez képest szinte teljesen átdolgozták. Cél, hogy a gazdák egy még funkcionálisabb, még könnyebben kezelhető és egyedi dizájnnal rendelkező gépet kapjanak. Az erőgépet és a munkagépet összekötő vonórúd teleszkópos kialakítást kapott, a még könnyebb és gyorsabb fordulók érdekében. A fejlesztések közül kiemelendő a vetéssel egy menetben történő műtrágya-kijuttatás. Az adagolás a már ismert Amatron 3 kezelőegységgel a kabinból állítható. A talajfelszín egyengetését Crushboard simítólemezek, a magágykészítést kettesével felfüggesztett, gumituskós túlterhelésvédelemmel ellátott tárcsák végzik. A tárcsamező munkamélysége menet közben, a kezelőterminálról állítható és jól látható skáláról ellenőrizhető. Az előkészített talaj visszatömörítéséről a 880 mm-es új „Matrix” mintázatú fúvott abroncsos tömörítőkerekek gondoskodnak. Mintázatának köszönhetően a kerekek minden talajon könnyebben gördülnek, így csökken az üzemeltető traktor üzemanyag-fogyasztása. Az előtömörített sávokba az AD gabonavetőgépekről is ismert RoTeC PRO eltömődésmentes és öntisztuló csoroszlyarendszer gondoskodik. A csoroszlyanyomás maximum 55 kilogrammig hidraulikusan állítható. A vetőbarázda takarásáról ferde magtakaró pálcák vagy egyenes takarópálca és magnyomókerék kombinációja gondoskodik.
A szántóföldi kultivátorok közül a 4 méter munkaszélességű, hidraulikusan csukható félig-függesztett kivitellel bővül a meglévő termékpaletta. A Cenius 4002-2 TS a 150–200 lóerőtartományba tartozó erőgéppel üzemeltethető optimálisan. Az eszközön a három sorban elhelyezett kapák, valamint az egyengető tárcsasor gondoskodik a széles felhasználhatóságról, így tarlóhántásra, lazításra és magágykészítésre egyaránt használhatók. A kultivátort a gyártó már a Catros tárcsákról ismert TS járószerkezettel szerelte. Az integrált TS futómű hidroakkumulátorral csillapított, amit a munka megkezdése előtt egyszerűen, egyetlen csap elfordításával kell aktiválni. Ez megakadályozza a tárcsa pattogását nagy munkasebesség esetén.
Immár hidraulikus hasmagasság-állítással (max. 170 cm) is hamarosan elérhető az Amazone nagy területteljesítményű önjáró permetezőgépe, a Pantera 4502. A gép erőforrása egy 218 LE teljesítményű Deutz motor, ami adalékanyag felhasználása nélkül is teljesíti a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásokat.
A járószerkezet hidrosztatikus hajtású, a maximális sebesség 50 km/h. A gép hasmagassága (1,25–1,7 m) és nyomtávolsága (1,8–2,4 m állítható hasmagassággal, vagy 2,4–3 m csak nyomtávállítással) opcióban akár menet közben is állítható az érintőképernyős AMADRIVE terminál segítségével. Továbbá ez a terminál tájékoztat a gép többi beállításáról és üzemi jellemzőiről is. Segítségével két motorkarakterisztika közül választhatunk: „Eco” és „Power” mód. „Eco” üzemmódban a legkedvezőbb fogyasztás érdekében az elektronika automatikusan állítja a motor fordulatszámát a gép terhelésétől függően. „Power” módba kapcsolva pedig kihasználhatjuk a rendelkezésre álló teljes motorteljesítményt. A Pantera az UX vontatott permetezők komponenseiből építkezik, amelyek kiváló minőségükről, precizitásukról, formabontó dizájnjukról és hatalmas teljesítményükről már ismertek és elismertek Magyarországon is. A permetlétartály térfogata 4800 liter, a megfelelő keverési és permetezési teljesítményről két darab, egyenként 260 l/min teljesítményű szivattyú gondoskodik. Az opcionális, teljesen automata töltésvezérlőnek (Comfort Paket 2 külső kijelzővel és vezérlővel) még kényelmesebb feltöltést tesz lehetővé. A Super-L többszörösen hajlított acéllemezből készült szórókeretek 24–40 m szélességben választhatók. A gép összes permetezési funkciója Amatron 3 vagy pedig érintőképernyős Amapad terminálról vezérelhető. A meglévő opcionális felszereltségek között szerepel például az ultrahangos szórókeretvezetés (Distance Control), LED-es fúvókavilágítás, a gép tetején található Opti Paket műanyag burkolat, GPS-alapú szakaszolás, sorvezetés, kormányzás és táblatérkép alapú vegyszerkijuttatás.
Tóth Ferenc – Sik Milán
A cikk szerzője: Sik Milán