Nagyparcellás szelekciós kísérletek. Ezekben a kísérletekben üzemi körülmények között próbálják ki azokat a hibrideket, amelyek közül a legjobbakat regisztrációra jelentik be. A szelekciós kísérletek nem nyilvánosak, elsősorban a termékfejlesztőknek, nemesítőknek nyújtanak információt. Ezeket az ismereteket, adatokat azonban a hibridek népszerûsítésében, vagyis a termelők adatokkal való ellátásában is tudják használni, mert a Pioneernál jelentős számban állítják be a már termelésben lévő hibrideket is ezekbe a kísérletekbe, mint standard hibrideket. Ezek eredményeit megosztják a termelőkkel. Magyarországon 150 ilyen szelekciós kísérletet állít be a cég a kukorica- és a napraforgó hibridek tesztelésére.
Bemutató, azaz demo jellegû kísérletek. Ezek a kísérletek az adatszolgáltatás, a hibridek bemutatása szempontjából a fontosak. Itt minden olyan hibridet bemutatunk, amelyek jelentős területet foglalnak el a magyar kukoricatermelésben, vagy nagyon ígéretesek. Itt a promóciós jelleg dominál. Ezeket a kísérleteket kitáblázzuk, nagy számú bemutatót szervez rájuk a cég. Évente 5-6.000 termelő szokott elmenni ezekre a bemutatókra. A hibrideket előttük takarítják be, és az adott körülmények – időjárási, talaj-, csapadékviszonyok – között a termelők megnézhetik, hogy melyik hibrid teljesített a legjobban. Ezek a kísérletek is üzemi körülmények között kerülnek beállításra. 2008-ban mintegy 500 ilyen kísérlete van a Pioneernak az országban. Ez a nagy szám nagyon megbízható eredményeket ad a hibridek teljesítményéről. Nem ritka a 100–150 helyen való összehasonlítás. Ezért statisztikailag rendkívül megbízható a rendszer.
A magyar Pioneer gazdasági adatai nem nyilvánosak, a cég globális forgalma tavaly 3 milliárd dollár volt. Két önálló vállalat mûködik az országban, a Pioneer Hi-Bred Magyarország Kft. és a Pioneer Hi-Bred Zrt. A kft. végzi az értékesítést, míg a zrt. pedig a vetőmag-előállítást és a kelet-európai központ vezetését. Magyarországon a Pioneer három növény – a kukorica, napraforgó, repce – vetőmagjait értékesíti és siló, illetve szilázs adalékokat. A cég piaci részaránya a kukoricából 36,4 százalék – ez piacvezető pozíciót jelent –, napraforgóból: 27 százalék, repcéből pedig 12–13 százalék.