A gépcsalád az eddig kapható LM-A szériát hivatott felváltani. Az új rakodók speciálisan mezőgazdasági igények kielégítésére készült. A gépcsalád kuriózuma, hogy teljes egészében New Holland fejlesztés minden egyes részegység, melynek sorozatgyártása 2007. októberében indul az olaszországi Lecceben.
Három modell áll a vásárlók rendelkezésére. Az induló modell az LM5040 ami az LM415A és 425A utódja kíván lenni, 6,1 méteres emelési magassággal és 3,5 t emelő kapacitással. Középkategóriás modell az LM5060, ami a Magyarországon legelterjedtebb LM435A-t hivatott felváltani a maga 7,1 méteres gémével és 4 tonnás teherbírásával. A legnagyobb modell pedig az LM445A utódja az LM5080, ami 9,6 méterre tudja kinyújtani gémjét 3,3 tonna kapacitással.
A felszereltség széles választéka biztosítja, hogy a gépek minden elvárásnak megfelelnek az általános anyagkezeléstől kezdve a nehéz szilázs és trágya mozgatásán át a bálakazlak építéséig. A mezőgazdaság minden területén jól bevált LMA széria továbbfejlesztett változata, amely azonban minden szinten többet nyújt annál.
Szakítva az eddig alkalmazott hátsó elhelyezéssel, a motor a gép jobb oldalán található, melynek beépítésénél a piacon egyedül álló erőátvitelt és hajtásláncot alkalmaz. Lényege, hogy a hajtásátadás egyenes törésmentes vonalban történik a tengelyekre. Ez egy egyszerû de éppen ennél fogva minden másnál hatékonyabb hajtáslánc. A legjobb és merőben új megoldás a piacon.
A géphez kapható motorpaletta teljesítménye 71 KW-tól egészen 97 KW-ig terjed. Mindegyik motor teljesíti a Tier III-as környezetvédelmi követelményeket. Ennek megfelelően a turbófeltöltős motorok csendesek, károsanyag kibocsátásuk alacsony, emellett rendkívül gazdaságosak. Érdekesség, hogy a vibráció minimalizálása érdekében a motor három bakon van rögzítve.
A rakodó PowerShiftTM és PowerShuttleTM váltókkal kaphatók.
A gép egyensúlya hossz és keresztirányban tökéletes, így nincs szükséges nagy pótsúlyozásra.
A motor, váltó illetve hidraulika rendszer minden körülmények közötti megfelelő hûtése biztosított. A vízhûtő kapacitása 49%-kal, az intercooleré (levegő visszahûtés) 88%-al, a váltó olajhûtőé 31%-kal, a hidraulika olajhûtőé pedig 16%-kal nőtt meg.
A gép jobb oldalán minden szervizelési mûvelet a talajszintről könnyedén elvégezhető a magasra nyíló motorháztetőnek és a jól átlátható, szellős elrendezésnek köszönhetően.
Elmondható, hogy a gép átlagosan 45%-kal kisebb üzemeltetési költségeket igényel, mivel a váltóolaj és olajszûrő csere intervalluma 1000 üzemórára, a hidraulika olajszûrő csere intervallum 600 üzemórára, a hidraulika olaj csere pedig 2000 üzemórára nőtt.
Az új gémek többszörösen meg lettek erősítve, így biztosan tartósan kiszolgálják a gépet minden feladatban. Azonban a nagy tömegeket ezek a gépek nem csak könnyedén emelik fel, hanem lágyan is kezelik. Mindezt a nagyobb emelő munkahenger átmérő és a 130 l/perc átfolyást teljesítő fix fogaskerék, vagy a 145 l/perc változtatható kiszorítású hidraulika szivattyú biztosítja.
Az új koncepciót képviselő kabinban soha nem látott kényelemben részesül a gépkezelő. Magáért beszél a 6 dB-lel kisebb, 74 dB-es zajszint. A gém visszatolt állapotában egyáltalán nem zavarja a vezetőt a kilátásban. Az alacsony motorháztetőnek köszönhetően a gépkezelő mind a 4 kereket látja a kabinból, így a teljes, 360 fokos beláthatóság biztosított. A kabin minden alkatú vezetőnek kényelmet nyújt, 1003 mm-es belső szélességével jelenleg a legtágasabb a piacon. Mindemellett a kabint olyan erős vázszerkezet veszi körül, ami minden körülmények között megóvja vezetőjét.
Bárkiből lehet finomkezû gépkezelő, mivel a könnyen elérhető, a jobb kartámaszon elhelyezett Joystick-kal minden mûvelet könnyen irányítható.
A tengelytáv 2660 mm-ről 3010 mm-re nőtt, ami amellett, hogy javítja a gép stabilitását a közúton való közlekedést is kényelmesebbé teszi.
A gépen összkerék-kormányzás funkció alkalmazásával a fordulási sugara 3,4 m. Az automata differenciálmû segítségével az öszkerék-hajtás maximális vonóerő biztosított. Megakadályozza, hogy például egy szilázs tárolóba való behajtáskor vagy trágyával való munkálatoknál a gép megcsússzon.
Mivel a New Holland mélységében ismeri a mezőgazdaság igényeit, ezekkel a rakodókkal az állattenyésztők, növénytermesztők és bérmunkában dolgozók egyaránt nagy hasznot hajtanak.
A trágya mozgatásához kiválóan alkalmas trágyavilla és trágyamarkoló krokodil villa kérhető.
A gépekhez biztosított az igényeknek megfelelő nagyságú termény kanál, amely így a legjobb és legkényelmesebb megoldást nyújtja a betakarított termények tárolókban való mozgatására vagy szállító kocsira való felrakodásához. A gyári felszerelésben kapható palettavilla segítségével pedig rakodható raklapos árú, mûtrágya vagy bármilyen zsákos termék. Ugyanakkor a több bála megfogásához alkalmas bálakarom, illetve tetszés szerinti hosszúságú és számú bálatüskével kérhető bálarendezők magas kazlak építéséhez is kitûnően alkalmassá teszik a rakodót.
Így tehát az új szériás LM rakodó amellett, hogy megőrizte elődje az LMA összes pozitív tulajdonságát mindenben tovább tudott fejlődni, hogy még inkább megfeleljen a kihívásoknak, amiket a nehéz mezőgazdasági munkák állítanak elé. Motorteljesítményben, emelési magasságokban és kapacitásban, kényelemben, és nem utolsó sorban ergonómiában is többet nyújt. Nem csak felveszi a versenyt a piacon kapható hasonló rakodókkal hanem mindenben bizonyítottan felülmúlja azokat. Így igazi sikertörténet lehet a New Holland és a magyarországi gazdálkodók számára egyaránt.
Német minőség, KITE háttér - Kramer rakodók biztos kézből! (X)
A Kramer márkát 1925-ben alapította három német fivér. Kezdetben traktorgyártással foglalkoztak, majd az idő előrehaladtával az építőipar felé is nyitottak.