Új Valtra K+F központot nyitott az AGCO

Agro Napló
Finnországban, Suolahtiban nyitotta meg új központját az AGCO. A beruházás költsége meghaladta a hét millió eurót, amely költség tartalmaz egy négyezer négyzetméteres mûszaki központot és gépközpontokat is.


A legkorszerûbb mûszaki központban mintegy száz alkalmazott dolgozik. Az irodákon kívül laborokat is kialakítottak, ahol tesztelhető a gépek extrém időjárási körülmények közötti mûködése, a hidraulika, az erő és zaj mérése, az alváz valamint a dizájn. A labor időjárás-tesztelési egysége képes akár -25 °C-ot is előállítani annak érdekében, hogy a Valtra traktorok hidegben való mûködésének hatásfokát vizsgálhassák. Az alváztesztelés is igen erőteljes ütemben zajlik, a tesztágyon az alvázstruktúra tartósságát vizsgálják. Az akusztikai labor teljesen kirekeszti a hangokat és 100 százalékig visszhangmentes – itt a kabin zajszintjét mérik és annak mértékét igyekeznek csökkenteni. A Valtra nemzetközi-díjas formatervezése még további lehetőségeket rejt magában. Az új mûszaki központ mérföldkő az AGCO azon stratégiájában, mely szerint a Valtra bővíteni kívánja termékválasztékát az elkövetkezendő pár évben.

A Valtra nem csak fejleszti és gyártja, de forgalmazza valamint szervizeli is traktorait. A Valtra azon túlmenően, hogy vezető traktorgyártó az északi országokban, a második legkedveltebb márka a latin-amerikai országokban. A cég 2005-ös nettó forgalma 874 millió euró volt, a finn és brazil traktorgyártás pedig 18 ezres darabszámot jelent. A Valtra méltán világmárkája az AGCO-nak.

Bemutatva az új generációs Valtra T szériát elmondható, hogy produktívabb, sokoldalúbb, kényelmesebb, mint valaha – amely már nem csak küllemében, hanem mûszaki tartalmában is jelentős változásokat hordoz magában. Az új T szériát úgy fejlesztették ki, hogy a professzionális gazdálkodók és vállalkozók minden igényét kielégítse. Az új sorozat a népszerû 8000-es és régi T széria továbbfejlesztése. Az új széria ötvözi a Valtra tradicionális erejét és erősségét a páratlan sokoldalúsággal, köszönhetően az a la carte rendelési rendszernek. Ezt a kényelmet a legújabb technológia felhasználásával sikerült elérni.

A legszembetûnőbb változás a kabin, amelynek tervezésekor arra összpontosítottak, hogy az még kényelmesebb, hatékonyabb és biztonságosabb legyen. Az új hangszigetelés tovább tompítja a zajszintet, illetve az új felfüggesztésnek köszönhetően a vezető szinte észre sem veszi a talaj egyenetlenségeit. A hátsó Xenon lámpák segítségével meghosszabbítható a hasznos munkaidő. A tágas kabin lehetővé teszi a TwinTrac szabadalom alkalmazását, azaz a megfordítható kormányzás technológiáját – mûködési rendszere összehangolt és centralizált így irányítható a kabin hátsó részén integrált vezérlő terminálról is. A vezető részére 360 fokos körbelátást biztosító kabin aktív rugózású, extrém körülmények között is ergonomiailag a legkiválóbban szolgálja használóját. Más fejlesztések a széria hatékonyságát növelik, mint például az elektromos és fûthető visszapillantó tükrök és az új típusú dekompresszoros fékrásegítés a nagyobb modelleknél.

Bár a T sorozat orr része ismerősnek tûnhet, a motortető alatt azonban jelentős változások figyelhetők meg. Az új szériát egy 6 hengeres 6,6 és 7,4 literes Sisu dízel motor hajtja, betartva a Tier III kibocsátási szabályokat. Az új motorok már mind hengerenként négyszelepes common rail befecskendezési rendszerûek és modelltől függően 139–211 LE-s (ISO 14396). Az új motorok erősebbek halkabbak és nagyobb a nyomatékuk.

Az EcoPower motor lehetőség – amelyet elsőként 1999-ben mutattak be – szintén jelentős átalakuláson ment keresztül. A T151e modell valójában két traktor egyben. A vezető egy gombnyomással választhat az EcoPower – amely megóvja a környezetet és csökkenti a felhasznált üzemanyag mennyiségét – és a normál motor üzemmód között. Az EcoPower a maximális fordulatszámot 2200-ról 1800 rpm-re redukálja, viszont a nyomatékot körülbelül 100 Nm-rel növeli. Az üzemanyag fogyasztás 10 százalékkal csökken, így növelve a motor várható élettartamát, kímélve a környezetet és csökkentve a zajszintet.

A T széria széles hidraulikai és sebességváltási módokat kínál, három csoportba sorolva ezek a következők: Classic, HiTech, Advance. A kifinomult és sokoldalú hidraulikus rendszert a kabinból a kezelő gyorsan és precízen tudja szabályozni, akár előre beállított időzítést is képes egyidejûleg a maximális 8 szelepen irányítani.

A Classic modellek kézi sebességváltósak, sok LE-sek. A HiTech modellek automata sebességváltósak, mechanikus hidraulikaezérléssel. Az Advance modellek hidraulika kapacitása 115 liter/perc, így könnyû kontrollálni a bonyolult eszközöket is, mint például a pneumatikus vetőgép.

Az EcoSpeed-et speciálisan a fuvarozáshoz fejlesztették ki – az ezzel rendelkező traktorok képesek akár 40 km/h sebességgel haladni 1800-as fordulaton, az üzemanyag-fogyasztás csökkentésével.

Az új T széria tartalmazza a legújabb elektronikai felszereléseket. Az U-Pilot rendszer az Advance modellekben a gyakran használt manővereket leegyszerûsíti. Az Advance és a HiTech modellek egyaránt ISOBUS kompatibilisek. A T széria számozása az N széria számozását adoptálta: az első két szám a lóerőre, a harmadik a generációra utal.

Mint minden Valtra traktor, a T széria is a la carte rendelési rendszerû. A Valtra több száz felszerelést és lehetőséget kínál, így számtalan kombináció összeállítása lehetséges. A fogyasztónak módja van pontosan olyan traktort vásárolni, amilyenre szüksége van – és lehetősége nyílik ellátogatni a gyárba, ahol megnézheti, hogyan készül el személyre szabott traktorja.

Az AGCO 1990-ben alakult (www.agcocorp.com), nemzetközi mezőgazdasági gép- és alkatrészgyártó cég. Teljes termékvonalat kínál: traktorokat, kombájnokat, szálastakarmány betakarító gépeket, permetezőket, takarmánykijuttató gépeket, talajmegmunkáló eszközöket és szerszámokat, amelyek 3600 kereskedőhöz és viszonteladóhoz jutnak el 140 országban.

Az AGCO a következő ismert márkákat gyártja: AGCO®, Challenger®, Fendt®, Gleaner®, Hesston®, Massey Ferguson®, New Idea®, RoGator®, Spra-Coupe®, Sunflower®, Terra-Gator®, Valtra®, and White™ Planters.

Az AGCO főhadiszállása Duluth, Georgia, 2005-ös nettó forgalma 5,4 milliárd dollár.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Íme a 2021-es év traktorai!

Íme a 2021-es év traktorai!

Idén először teljesen az online térbe költözött az Év Traktora díjak átadása. A december 18-i eseményen a Massey Ferguson, a Valtra, a Fendt, és a CLA...

Valtra fülke a kezelő kényelméért

Valtra fülke a kezelő kényelméért

A finnországi Valtra gyár jelenlegi fülkéi természetesen ROPS és FOPS bevizsgáláson estek át. Ezzel nem elégednek meg a fejlesztőmérnökök, a fülkekial...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?