A tagországok (a tagszervezetek rövid nevének megjelölésével) a következők: Ausztria (ARGE), Belgium (VEREMABEL), Csehország (SDZT), Dánia (DM), Franciaország (SEDIMA), Hollandia (COM), Írország (FTMTA), Luxemburg (FEMA), Magyarország (MEGFOSZ), Nagy-Britannia (BAGMA), Németország (H.A.G.), Olaszország (UNACMA), Portugália (ACAP , ANECRA!), Svájc (SMU), Svédország (MBR). A Climmar szakmai kapcsolatban áll az Észak-Amerikai szövetséggel, a NAEDA-val.
A Climmar 1952-ben alakult (2002-ben, a budapesti közgyûlésén ünnepelte 50 éves fennállását). 22 ezer vállalkozást tart számon, 180 ezer foglalkoztatottal és kb. 32 mrd Euro forgalmat bonyolító vállalkozásokat képvisel.
A szervezet soros elnökséggel dolgozik, jelenlegi központja Franciaországban van.
A Climmar tevékenysége és munkamódszere, fórumai:
a nagyobb szakmai rendezvényeken (jellemzően kiállításokon: SIMA, Agrotechnica stb.) a Climmar fórumokat rendez.
Évközben szükség szerint egy-egy ország szövetsége magára vállalja egy szûkebb szakmai kérdéssel kapcsolatos konferencia megrendezését. (Májusban a MEGFOSZ rendez egy konferenciát a gépvizsgálatok metodikájának egységesítése érdekében.)
Időszakosan un. Climmar-magazint jelentet meg a szövetség, amelyben egyes országok adnak magukról helyzetképet és az egyes szakterületek adnak átfogóbb tájékoztatót.
Tevékenysége:
általában véve magára vállalja a szakma érdekképviseletét mind az EU szakmai fórumain, mind a gépgyártóknál, mind egyéb intézményeknél.
Általános és alapproblémák megoldására törekszik, de a tagok egyenként is számíthatnak érdekeik képviseletére.
Címjegyzéket tart karban kereskedőkről, gyártókról és gyártmányokról.
Gyûjti, ill. elemzi és karbantartja a piaci struktúrákat, jogszabályokat, gépek árait (használtak árképzését).
Összeveti az egyes nemzeti munkaerő-képzési módszereket, számon tartja a jelentős szakmai rendezvényeket.
Munkacsoportokban, egy-egy szakember irányításával feladatokat lát el.
Statisztikai jellegû elemzések:
az ún. „A-model”-ben évenként, országonként számba veszik a jelentősebb gépcsoportok (traktor, arató-cséplő gép, bálázó, szecskázó stb.) eladási statisztikáját, elemezve a gyártok szerinti forgalmi tendenciákat.
A „B-model” negyedévenkénti bontásban konjunktúra-elemzéseket ad. Itt az egyes tendenciákat elemzik árak, forgalmi adatok, raktárkészletek, munkaerő-igény és beruházások szemszögéből.
A „D-model”-ben jellemzően üzemi szintû adatokat elemeznek. Forgalmi adatok és ráfordítások viszonya, fajlagos költségek stb. Ezekből mi magyarok csak tanulhatunk, mert adatszolgáltatásra általánosságban nem vagyunk felkészülve.
Az „E-model”-ben a gyártók által a különböző kereskedőknek a különböző garanciatevékenységekre nyújtott költségjóváírásokat elemzi.
E-commerce, azaz elektronikusan segített kereskedés elterjesztése, amely révén gyorsan és olcsón lehet tőzsde-szerûen kereskedni mind gépekkel, mind alkatrészekkel. A cél az, hogy online adatbázisokhoz lehessen gyorsan dolgozni. E módszernél a Climmar az ernyőszervezet szerepével kívánja segíteni az egyes szövetségeket – főleg az újonnan csatlakozókat.
Márkaképviseletek:
azonos gyártóktól vásárló kereskedők érdekszövetsége a jobb és azonos kondíciók kialkudására a gyártóknál. Ezek egyelőre nemzetenként mûködnek – jellemzően Francia- és Németországban, de cél a nemzetközivé való kiterjesztésük.
Gépek alkalmassági vizsgáztatásának egységesítése és egyszerûsítése. E kérdéskörben az angol Jones úr a témavezető. A közúti közlekedésben résztvevő, az munkaminőségben különösen ellenőrzést igénylő (pl. növényvédő gépek) stb. alap- és időszakos minősítések nemzetközi egységesítése a cél.
Diák- és szakembercsere program. Leonardo. Az EU-ban már széles körben mûködő diák- és szakemberképzéssel párhuzamosan a Climmar szorgalmazza az országok közötti szakembercserét. Szakmán belül sokkal hatékonyabb lehet a tapasztalatcsere.
Használtgép-kereskedés:
bár jelentős különbségek vannak a használt gépek minősítésében és kondícióiban az egyes országok-, főleg a „új” és „régi” tagállamok között, módszertani szinten hasznos lehet az együttmûködés.
Elektronikusan segített kereskedés (EDI). Általános értelemben dolgoznak a nagyobb és fejlettebb országok a korszerû kereskedési módszerek fejlesztésén, ami a Climmar révén könnyebben elérhető és átvehető.
Lobbi tevékenység:
kézenfekvő lehetőség, hogy a Brüsszelben székelő belga testvérszövetség az EU-jogszabályalkotást figyelemmel kísérje és általában lobbizzon szakmai kérdésekben. Ezt Antonissen nevû fiatal jogásza révén meg is teszi. Két kérdés közelebbről is érinti a szakmát. A szervizszolgáltatás kérdésében és a káros gumikomponensek kivonása kérdésében is jogi lépések történnek.