A taggyûlés egyik fontos napirendje volt a piaci lehetőségek felkutatása, hiszen az elmúlt időszak borpiac vesztése a hazai és export piacon egyaránt súlyosan érintette a magyar borászati vertikumot. A borászokat ért kedvezőtlen hatások tovább gyûrûznek és negatívan befolyásolják a szőlőtelepítési kedvet. A megrendelések hiánya lehetetlen helyzetet teremt az alanyvessző- és oltványtermelőknél, valamint a törzsültetvényeseknél egyaránt.
A felzárkózó környező országokba irányuló exportlehetőség a magyar tőkeszegény vállalkozások miatt erősen korlátozott, szemben a tőkeerős (francia, német, olasz) vállalkozásokkal. A megváltozott piaci körülményekhez igazodva változtatni kell az útkeresés eddigi módszerein. Helyeselték a jelenlegi kormány azon döntését, mely szerint a bor jövedéki adótételét a bormarketing javítására-bővítésére engedte át. Érdekeik azonossága a Borudvar, a Borút rally, a Bor és gasztronómia stb. rendezvények szervezésének segítésére és részvételére készteti őket, növelve ezzel a magyar bormarketing hatékonyságát.
A taggyûlés a kaposvári VITIBOX Bt. töröcskei telephelyén tapasztalatcserével, oltványiskola és technikai felszerelések szemléjével ért véget.
A gépek után a talajokért is tenni akar UMENHOFFER PÉTER
Jelentős váltást hajtott végre a magyar agrárium egyik legismertebb alakja, a bajai származású Umenhoffer Péter. A Gödöllőn végzett agrárgépész az egy...