A Kecskeméti Agroker Kft. Renault traktorokból 2002-ben 21 darabot, 2003-ban 116 darabot, a 2004. júliusig terjedő időszakában 18 darabot értékesített. Dinamikusan fejlődő tendencia ez, mely bizonyítja a piacon való helytállásunkat. A Renault tulajdonosok 94%-a teljesen elégedett az általuk vásárolt gépek technikai tartalmával, üzembiztonságával és az Agroker Kft. szolgáltatásaival. Számos esetben visszatérő vásárlókkal is találkozhattunk a vevők között. Ez azt jelenti számunkra, hogy a termékeink elégedett vásárlókhoz kerültek. Éppen ezért folytatjuk az elkövetkezendő években is ennek a rendkívül kedvelt terméknek a forgalmazását. Tovább bővítjük szervizhálózatunkat és szeretnénk fejleszteni alkatrész-ellátottságunkat is.
Az Renault ARES specifikációja lehetőséget ad a különféle áttétel opciók közötti választásra. Felkínálja a QUADRISHIFT II. generáció (4 sebesség terhelés alatti kapcsolással) magas output-ját, vagy a QUADRACTIV áttétel kényelmét, amely automatikusan kezeli a sebességváltót a terheléstől függően, vagy a FULL POWERSHIFT fejlett technológiáját, mely 3 funkciós vezérléssel van kombinálva.
A FULL POWERSHIFT hajtómûvel a felhasználó gyakorlatilag az ujjhegyével kezelhet 18 előremeneti és 8 hátrameneti sebességfokozatot a 826-os modellnél, a + és – gombok lenyomásával a háromfunkciós vezérlőkaron a kuplung benyomása nélkül válthat sebességet.
A földterület végén való manőverezéskor az ARES automatikusan lekapcsol abba a fokozatba, amit korábban a a memóriájába betároltak. Ha egy manővert elvégzett, a sebességváltó automatikusan felkapcsol magasabb fokozatokba.
Közúti haladáskor, amikor szinkronizált sebességet vált, a QUADRISHIFT II automatikusan kiválasztja azt a megosztási rátát, mely leginkább megfelel a traktor adott sebességéhez. Nem kell tartani a motor fordulatszámának leesésétől, amikor teljes terhelésen magasabb sebességbe vált, sem a motor túlpörgésétől, amikor pótkocsit vagy nehéz munkagépeket vontat.
A QUADRACTIV a terheléstől függően automatikusan vált a négy sebesség között. Lehet használni „economy” (=gazdaságos) üzemmódban (a sebességet 1700 f/min-nél váltja), vagy „power” üzemmódban (teljes erőkifejtésnél vált sebességet, 2050 f/min-nél).
A részletek fontosak
A kabin középső oszlopán, a jobb oldalon (közvetlenül a elektrohidraulikus vezérlő kontrollpanel felett) lévő váltógombok a váltóvezérlést megkettőzik, így két helyről van lehetőség a kapcsolásra. Minimális mozdulattal kontrollálható a hajtómû és a csatlakoztatott munkagép.
A FULL POWERSHIFT vezérlés ergonómiailag különösen előnyös, hiszen a vezető ugyanazon karral növelheti és csökkentheti a motor erejét, válthat fel és le a sebességek között, és választhatja ki az előre meghatározott manőverező fokozatot.
Biztonságos felfüggesztés
A hátsó sárvédőkön található gombok segítségével a csatlakozót 10 cm-es lépésenként lehet emelni, illetve süllyeszteni. Nagyon könnyen hozzáférhető, figyelmen kívül hagyja a kabinból történő vezérlést, így a ráakasztás garantáltan biztonságos. Az emelőkarok nagyon mélyre leereszkednek, könnyû és gyors rákapcsolást téve lehetővé. A gömbök a konzoljukon helyezkednek el, könnyen hozzáférhetők. A kihelyzett hidraulikus szelepek jól elérhetők, kézmagasságban vannak, a gyors csatlakoztatás és a teljes biztonság érdekében. Környezetvédelmi okokból a résolajat külön tartályban fogja fel.
Elcsukló sárvédők
A kis fordulási kör elérése érdekében az első sárvédők az első kerékkel való ütközésig fordulnak. Karbantartáskor vagy a motorháztető felnyitásakor könnyedén körbefordulnak a tengelyük körül.
Elektronika és produktivitás
A vezető a kabinból tudja vezérelni az ARES összes funkcióját. Az integrált DRIVETRONIC rendszer folyamatosan felügyeli a kulcsfontosságú rendszerek teljesítményét: motor, áttétel, TLT, csatlakoztatás, differenciálmû, első tengely…
A fedélzeti INFOTRAC számítógép értékes adatokat tárol, melyek segítségével a felhasználó könnyen ki tudja számítani költséghatékonyságát: lehívható a megmunkált terület nagysága, a megtett távolság, a munkaidő, a külső hőmérséklet és egy eseményszámláló (például a feldolgozott bálák számlálására)…
Terhelésérzékelő rendszer: a tökéletes egyensúly
A hidraulikus terhelésérzékelő rendszerének köszönhetően párhuzamosan több hidraulikus erőt igénylő rendszer használható (pl. hidraulikus motor, hidraulikus henger- és vonócsatlakozás), mivel a munkagép minden rendszerének megfelelő erőt biztosít. Magas átfolyási sebességet biztosítanak még a szerényebb motor fordulatszámok is (1500 f/min).
A REVERSHIFT kuplung nélküli hátramenet-kapcsoló a rugalmasság és hatékonyság modellje. Anélkül, hogy a felhasználónak le kellene venni a kezét a kormánykerékről, az ujjhegyének egy egyszerû mozdulatával meg tudja változtatni a mozgás irányát. A Revershift szaggatás nélkül, automatikusan állítja be az irányváltáshoz szükséges időt, a traktor sebességéhez alkalmazkodva.
Az ARES család traktorai több mint 8 tonnát tudnak emelni a teljes emelő tartományban. 3 féle TCE-rendszer közül választható ki a szükségleteknek megfelelő. A TCE 15 T csillagkerék alakú pozíció állítójával egyszerûen használható. A TCE 25 lehetővé teszi továbbá egy aktív kerékcsúszás kontrollpaneljének kezelését a maximális vonóteljesítmény és a minimális talajszerkezet-roncsolás érdekében.
RENAULT-fejlesztések a fejlett technológia szolgálatában
Az ELECTROPILOT-tal felszerelt jobb oldali karfa végére építik be a hidraulikavezérlő joystickot (botkormányt). Két elektrohidraulikus szelep teljesítményének precíz vezérléséhez használható a kabin jobb oldali tartópillérébe beépített vezérlőegységet. A quadrishiftváltó, automata váltó, kardántengely állapota… minden fontos információ egy helyen, a kabin jobb első oszlopán látható egyetlen kijelzőn, mely lehetővé teszi a gyors állapotfelmérést.
A HYDROSTABLE 4 spirálrugóval, 4 lengéscsillapítóval és keresztstabilizátorokkal rugózott kabin.
PROACTIV első tengely független felfüggesztéssel. A tökéletes ergonómiát biztosító vezetőülés 20 fokkal jobbra és 15 fokkal balra képes elfordulni.
Az ismertetésből kitûnik, hogy az Ares kategóriájának egyik legmeggyőzőbb típusa, az erő, a technika és a megbízhatóság ideális ötvözete.
A cikk szerzője: Hernek