Nagyobb felelõsség, teljeskörû vetõmagellátás

Agro Napló
Új feladatokkal a BÁZISMAG Kft Szántóföldi hibridkukorica bemutatót és szakmai tanácskozást tartott a közelmúltban Martonvásáron a Bázismag Kft. Dr. Bodnár Emil a cég marketing igazgatója többek között elmondta, hogy új struktúrát alakít ki a Bázismag Kft. Ennek lényege, hogy a licenszdíjas értékesítésrõl áttér a társaság a sajátszámlás értékesítésre. Eddig 10-12 vetõmagüzem termelte meg a vetõmagot és azt értékesítette saját kockázatra és ezután licensz díjat fizetett az intézetnek. Az új struktúra szerint ez a jövõben úgy történik, hogy a Bázismag Kft. szervezi a kereskedelmet dealereken keresztül, õk a már hagyományosan meglévõ dealerek, akik kukorica vetõmagot értékesítenek Magyarországon, és belekapcsolódnak ebbe a tevékenységbe a vetõmagüzemek is, szintén dealer-ként.

Ez azért igen fontos, mert eddig a régi struktúrában az eladásnak mintegy kétharmada, háromnegyed része valósult meg, és nagyon fontos, hogy az a vevőkör, akik odaszoktak egy-egy vetőmag üzemhez, a továbbiakban is bizalommal forduljanak hozzájuk.

A változások nagyobb önállóságot, ezzel együtt nagyobb kockázatot, felelősséget rónak a Bázismagra. Megtermeltetik a vetőmagot, felvásárolják és értékesítik. Ennek az is előnye, hogy teljeskörûvé válik a vetőmagellátás, mert minden dealer a komplett vetőmag skálából választhat, a korábbi gyakorlattal ellentétben, amikor csak egy szûkebb kínálattal éltek, és amíg az el nem fogyott a vetőmagüzemben, addig nem igen ajánlottak más martonvásári hibridet.

A fő szándék az volt ezzel a váltással, hogy egy komfortosabb kiszolgálást kapjanak a felhasználó partnerek, folyamatosan hozzá juthassanak azokhoz a hibridekhez, amelyeket igényelnek. Az új struktúrában a vetőmagüzemek egy nagyobb profitú termék értékesítésről kell hogy váltsanak a Bázismag esetében bevezetett saját számlás értékesítés irányába, de elfogadták, hiszen mindenki érdeke, hogy a vásárló elégedett legyen.

A dealerek nagyon várták, támogatták a változást, mert munkájukat egy márkaközpontú árkialakítás is segíti, kisebb kockázatú lesz az értékesítés , nem lesznek olyan nagy eltérések az árakban egy-egy hibrid esetében, mint korábban. És ismét csak azt kell mondani, ez jó a forgalmazónak és a vásárlónak is, mert mindenki a saját lehetőségével gazdálkodik.

A Bázismag képviseleti hálózatot állított fel az országban, ez öt értékesítési körzetet jelent, Észak-Dunántúl, / Vas, Zala, Veszprém, Komárom, Győr-Moson-Sopron / Dél-Dunántúl, / Baranya, Somogy, Tolna / Közép-Magyarország, / Fejér, Pest, Nógrád / Dél-Alföld, / Békés, Csongrád, Bács / Északkelet-Magyarország / Szolnok, Heves, Borsod, Hajdú és Szabolcs / A körzetek élére több tucatnyi jelentkezőből válogattuk ki a legjobb szakembereket, akik szeptembertől már dolgoznak.

A szántóföldi bemutatóról Dr. Bodnár Emil elmondta, hogy az eseményt nagy várakozás előzte meg, mindenki kíváncsi volt, hogy az új hibrid, a HUNOR miként állta az ide nyár aszályos heteit, hónapjait. A bemutató sorok betakarítása után nagyon jók a visszajelzések ,pl. a ceglédi bemutatósor 68 hibridje közül a HUNOR a 9,09 t/ha termésével(14,6 %-os betakarítási szemnedvességgel) második helyezett lett! Az új hibridet az idén minősítették, a Bázismag Kft. reméli, hogy ezt a korai tenyészidejû , nagyszerû paraméterekkel rendelkező kukoricát megszeretik a termelők, mert érdemes rá.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?