Az új Fendt modellek, a 310, 311, 312 és 313 Vario, rendkívül meggyőzőek a megnövelt nyomaték és vonóerő miatt. A traktor szíve egy 4,4 literes, négyhengeres AGCO Power motor Common-Rail magasnyomású befecskendezővel és elektronikusan szabályozható wastegate turbóval. A motor maximális teljesítménye 110-138 LE, mindemellett 42-55 %-os forgatónyomaték-rugalmassággal rendelkezik. Ezzel az univerzális traktor különösen takarékos az üzemanyag-felhasználás terén: az alacsony névleges fordulatszám (2100 ford/min) és a teljesen új levegőbeszívó rendszer új, nagy teljesítményű légszűrővel és nagyméretű hűtőrendszerrel, együttesen gondoskodnak a kiváló hatásfokról alacsony üzemanyag-felhasználás mellett.
A már évek óta jól bevált Vario hajtómű nagy hatásfoka, egyszerű kezelése és megbizhatósága miatt emelkedik ki. A TMS összehangolja a hajtóműáttételt és a motorfordulatszámot, aminek következtében a traktor mindig a gazdasági optimumon működik. Az új motor, a csökkentett üzemeltetési hőmérséklet és az alacsony motorfordulatszám (40 km/h) kombinációjának köszönhetően a Vario 300 a közutakon alacsony üzemanyag-fogyasztással halad.
A Tier IV Final kipufogógáz-kibocsátására vonatkozó szabványt többek között egy dízeloxidációs katalizátor (DOC) és egy külső füstgáz-visszavezető rendszer, az AGRex segítségével teljesíti. A motor optimálisan beállítható, mert a füstgáz utókezelése (SCR) az égést követően AdBlue karbamid oldat befecskendezésével történik. További üzemanyag-megtakarítást és csökkentett zajszintet értünk el a ventilátor áttételének csökkenésével.
Az üzemanyag-előszűrő termosztátszeleppel gondoskodik a problémamentes hidegindításról, akár a nagyon hideg téli napokon is. A hűtőkhöz és a szűrőkhöz könnyen hozzáférhet, elhelyezésük megkönnyíti a karbantartásukat. A 210 literes gázolajtartály és a 22 literes AdBlue-tartály kombinációjával a gépkezelő hosszú órákat tölthet munkával, tankolás nélkül.
A zajszint csökkentésére, és az élettartam hosszabítására beépítettünk egy új mellső TLT-t, olajfürdőben futó lamellás tengelykapcsolóval. A vezetési kényelemet és hatásfokot tovább optimalizáltuk a jobb kapcsolással és a mellső TLT szezonális kapcsolójának jobb hozzáférhetőségével.
Viso Plus vezetőfülke – Impozáns térérzet
Először a Fendt 300 Varioban találkozhat a VisioPlus vezetőfülkével. A 77°-os látómező és 6,2 m²-es üvegfelület a legjobb kilátást kínálja mind előre felfelé, mind pedig lefelé a kerekekre. A meggyőző térérzetről a 2520 literes fülke gondoskodik. Az egyedülálló, tetőbe ívelt szélvédő lehetővé teszi a legjobb kilátást a kiemelt homlokrakodóra vagy közúton a közlekedési jelzőlámpákra. A B-oszlop elhagyásával jobbra biztosított a jobb kilátás, aminek következtében például az oldalra kinyúló kaszával könnyebb a munkavégzés.
Az éjszaka is optimális látási viszonyokról a tetőn található két keresztirányban világító fényszóró gondoskodik. Opcionálisan előre, hátra és a sárhányókra is szerelhet munkalámpákat. A munkalámpák LED-es kivitelben is rendelhetők. Minden beépített munkalámpa kényelmesen, egyedileg vagy az egygombos rendszerrel együtt be- és kikapcsolható a fóliabillentyűzeten. A kabin belső terében tompított világítás gondoskodik a kellemes munkáról éjszaka is.
A kormány a műszerfallal együtt dönthető és teleszkópos – ezáltal a gépjárművezető tökéletesen a termetéhez igazíthatja és így a kijelzőre kiválóan ráláthat. További plusz a vezetői kényelem szempontjából az opcionálisan felszerelhető mechanikus fülkerugózás a Power felszereltségben és a szintén opcionálisan felszerelhető pneumatikus fülkerugózás a Profi változatban. A vezető ülés különböző változatokban kapható.
A még kényelmesebb légkörről az új szellőzés- és klímakoncepció gondoskodik: a levegő egyenletesen oszlik el a vezetőfülkében, amely automata páramentesítő rendszerrel is rendelkezik, amely lehetővé teszi az üvegfelületek gyors felmelegítését. Természetesen a klímaberendezés és a fűtés pontos kezelése a központi vezérlő segítségével nem igényel sok kézmozdulatot.
A Vario 300 vezérlési koncepciója
A jobb sárhányón található a Variocenter, amely minden vezérlőelemet központilag működtet. A kezelőkonzol ergonómikus kialakítású és átlátható, ezért garantált a mindig tökéletes kezelhetőség. A gépjárművezető könnyedén, a potin keresztül a szabályozhatja a menetpedál működési tartományát és egy gombbal válthat a menetpedálos üzemmód és a menetkar-üzemmód között. Ezzel a megoldással gyorsan és pontosan vezérelheti a 300 Variot. A kétutas Power-Joysticken keresztül az iránykapcsoló valamint az emelőmű automatika (Go/End) is működtethető. Egy gomb tartozik a tempomathoz és egy a motorfordulatszám-memóriához. A Profi felszereltségben a Profi-Jostick további hat funkciót tartalmaz: a harmadik és negyedik szelep úszóállással elektronikusan aktiválható. Ezenkívül hozzátartozik még négy elmenthető szekvencia (Go, End), egy-egy nyomógomb a motorfordulatszámra, és két beállítás a tempomatra vonatkozóan.
Szériaszerűen a Fendt 300 Profit 7 colos Varioterminállal szerelték fel, amelyet nyomó- és forgatógombos kezelési megoldással láttak el. A kijelző felbontása 480x800 pixeles összesen 262 000 színnel. A Variotronic fordulóautomatika segítségével, amely öt folyamatindítóból és tizenegy elmenthető funkcióból áll, jelentősen csökkent a kézmozdulatok száma. Az intelligens traktor további 25 memóriahellyel rendelkezik, a különböző csatolt munkagépek előbeállításához. Opcionálisan elérhető az ISOBUS-eszközvezérlés, amely a munkagépek optimális kezelését teszi lehetővé a Varioterminálon keresztül.
Technológia a hatékony munka érdekében – Emelőmű és hidraulika
A mellső emelőmű az új fejlesztésű félkeretbe került integrálásra. Így a homlokrakodóval végzett munkáknál nem szükséges a mellső emelőmű alsó függesztőkarjának a fel- és leszerelése, mert az alsó karok függőlegesen felcsatolhatók. Ezzel a robosztus és kompakt felépítéssel a mellső emelőmű emelőereje eléri a 3130 daN-t. A Profi felszereltség esetén a mellső emelőmű opcionálisan helyzetszabályozással is felszerelhető.
2011-ben az Agritechnica kiállításon a tehermentesítő szabályozás ezüstérmet szerzett. Ezen opció által a munkaeszköz-vezérlés optimálisabb és a könnyebb a kormányozhatóság, mert a munkaeszköz súlya a traktorra helyeződik át. A gépkezelő így mindig egyénileg és pontosan beállíthatja, hogy mennyi súly helyeződjön a traktorra. Ezen kívül a Fendt 300 Profi felszereltségnél a mellső emelőmű a sárvédőről is működtethető; a pótsúly és a munkaeszköz kényelmesen felszerelhető.
Az automatikus hidraulikaolaj-összegzéshez a gépkezelőnek nem szükséges beavatkoznia, ami nagyfokú hatékonyságot tesz lehetővé. Szériaszerűen a Fendt 300 Vario Power felszereltség esetén egy állandó szállítású szivattyú kerül beszerelésre, 83 liter percenkénti szállítással. Opcionálisan és a 300 Vario Profi felszereltség esetén szériában egy axiáldugattyús (Load-Sensing) szivattyút szerelünk be, amelynek olajszállítása 110 liter percenként. A szivattyú tökéletesen alkalmas nagy olajszükségletű csatolt munkagépekhez, pl. homlokrakodóval végzett munkákhoz. A nagy olajszállítás jóvoltából a traktor alacsony fordulatszámon dolgozhat és ezzel kevesebb üzemanyagot használ. A Profi széria egy kihelyezett hidraulikakör külső működtetését kínálja. Az elektormos szelepek idő- és mennyiségszabályozását a gépkezelő a Varioterminálon keresztül pontosan és átláthatóan megteheti.
Kompakt traktor nagy hasznos terhelhetőséggel
Az új Fendt 300 Vario megengedett össztömege 8,5 tonna. E kompakt traktor egy könnyű jármű, nagy hasznos terhelhetőséggel olyan kombinált munkagépekhez, amelyekkel időt takaríthat meg. Az első tengely terhelhetősége 4500 kg; a hátsó tengelyé 7000 kg.
Az új, hosszirányú lengőkarokkal szerelt első tengely (opcionálisan a Power felszereltségnél, szériaszerű a Profi felszereltségnél), rugózott és kormányszög-érzékelővel szerelték fel. Az összkerékmeghajtás és a differenciálzár kapcsolása automatikusan aktiválódik. Az első tengelyhez tartozik egy lamellás differenciálzár.
Az első alkalommal beépített, szűkített közepű félkeretvázas megoldás lehetővé teszi a mellső emelőmű és a homlokrakodó konzolok optimális felszerelését. A szűkített közepű félalváz kialakításnak köszönhetően a mellső kerekek jobban aláfordíthatóak, ami jelentősen megnöveli a traktor fordulékonyságát. A traktor hátulján a sűrített levegős vezeték gyors fel- és lecsatlakozásához a Fendt optimálisan egy duomatic csatlakozót kínál. A 300 Vario Profi változat kiegészíthető automatikus pótkocsi-kormányzotttengely-reteszeléssel. Így növekszik a biztonság és a kényelem, valamint csökken a kopás mértéke.
A homlokrakodós munkák az új 300 Varioval most még könnyebben elvégezhetők: A homlokrakodónak és a mellső emelőműnek nincs szüksége segédkeretre. A 300 Vario így szűk térben is nagyon fordulékony. A 4X75C Cargo homlokrakodó hátrébb helyezett forgáspontja most közelebb van a jármű közepéhez. Ezáltal stabilabb a vezetés és a nagyobb teher kerül a hátsó tengelyre.
Az új első tengelyhez, az átalakított hátsó tengelyhez és a 70 mm-rel meghosszabított keréktávolsághoz (2400 mm) 600/65 R 38-as, 1770 mm átmérőjű abroncsokat kínálunk.
A 300 Profi Variotermináljában a CargoProfi homlokrakodót a Variotronic vezérlési koncepción keresztül használhatja. A gépkezelő behatárolhatja az emelési magasságot és a billenési szöget. A CargoProfi ezenfelül beépített mérlegfunkciót, gombnyomásra működtethető mérést, memória- és rázófunkciót kínál. A homlokrakodó véghelyzet-csillapítással és sebességfüggő csillapítással rendelkezik, a minimális rakományveszteség elkerülése és a nagyobb komfort érdekében.
Fendt 300 Vario – Ez igen!
A Fendt 300-as széria már több mint 30 éve a kompakt felépítésével nyűgözi le használóit. Emellett mindig megbízhatóan és hatékonyan végzi el a munkát. Az évek óta jól működő technológiát folyamatosan fejlesztjük, hogy ügyfeleink számára még intenzívebb Fendt élményt nyújtsunk. Különösen fontos a vezetési- és kezelési kényelem a szántóföldön, hogy az igazán nagy munkateljesítményre törekedhessünk. Eleget tud tenni a Fendt a 300 Varioval az ügyfelek magas elvárásainak? Igen, eleget tesz.