2024. május 1. szerda Fülöp, Jakab

Gép-Mix – a gépvilág aktuális hírei egy helyen az Agro Napló ajánlásával – 2015 március

Agro Napló
Az AGCO a Massey Ferguson globális szériák fülkés változatainak gyártását tervezi Beauvaisben 2500 darabszámbanAz Év Gépe címmel büszkélkedhet az új T szériaSteyr „mindenes”Minden második JUMBO már szuper éles   

Az AGCO a Massey Ferguson globális szériák fülkés változatainak gyártását tervezi Beauvaisben 2500 darabszámban

A gyártási volumen növelése az MF 4700-zal  2015 végéig


A Massey Ferguson franciaországi gyárában Beauvaisban, ami a globális szériák fejlesztéséért is felelős, most az év végéig beindul az európai piacra tervezett fülkés modellek gyártása. Az AGCO ott az MF4700 szériából átlagosan évi 2500 darab gyártását tervezi. A márka egész világon ismert „szívében“ jelenleg a csúcstechnikájú MF 5600, MF 6600, MF 7600 és MF 8700 sorozatok gördülnek le a szalagról, amelyek a 80 – 400 LE teljesítményszegmenst fedik le. A még kiegészítésül ott gyártott MF 4700-es fülkés modellekkel a gyártási volument évi kb. 17.500 darabra tervezik, és ezzel biztosítják a kapacitás tartós kihasználását.

Richard Markwell, a Massey Ferguson alelnöke és ügyvezető igazgatója (Európa, Afrika és Közel-Kelet vonatkozásában) a konszern döntését az alábbiak szerint kommentálta:

„A jelenlegi visszaeső mezőgazdasági gépforgalmazási számoknál, egy extrém kemény kűzdelmű versenykörnyezetben, nagyra értékelhető a fülkés modellek gyártásának Beauvaisba helyezése, ami kemény munka és gyárunk 2010 óta végzett munkájának eredménye. Ezt mutatja az is, hogy a legfrissebb 15,5 millió eurós beruházás megtérül. A masszív átszervezések, komplett új létesítmények és a 2010 óta összesen 300 millió eurós beruházás eredménye egy ultramodern gyárkomplexum, amelyik rendkívül rugalmasan és termelékenyen minőségileg első osztályú traktorokat szállít. És mindezt az egyéni vevői igények teljes körének figyelembe vételével – kezdve a célszerű bázistechnológiától egészen az abszolút csúcstechnikájú termékekig, valamennyit egy nagyon versenyképes ár-teljesítmény aránnyal.“


 

A gyár Lean Manufacturing és KVP (folyamatos javítási folyamat) irányelvek szerinti fokozatos modernizálása által Beauvais az AGCO világszerte leghatékonyabb gyártóhelyeinek egyike lett, főképp a szerelés és a rugalmasság tekintetében azáltal, hogy ilyen sok különféle szériát és komplex típust, a specifikációs lehetőségek ilyen széles választékával egy szalagon szerelnek össze.

Az új globális 60-130 LE közötti traktorszériák élenjáró Beauvais-Engineering által irányított projektje egy az agrártechnikában eddig egyedülálló elven alapszik, hogy az egyes járműkomponensek, -modulok vagy komplett traktorok gyártását vagy szerelését egy az egész világot behálózó gyártókomplexum különböző gyáraiban végzik. A régióspecifikus vevői igények szerint gyártják vagy szerelik a különböző modelleket Indiában, Chilében, Brazíliában, Törökországban, ill. Franciaországban is, ezáltal a szállítási idők lerövidülnek és a költségek csökkenthetők.

„A 2014-ben megkezdett, 2016-ig tartó fokozatos bevezetéssel világszerte a mezőgazdasági üzemeknek egy nagyon vonzó traktorprogramot kínálunk, amire már nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk. Az eddigi Afrikában és Közel-Keleten bevezetett modellek fülke nélküli változatok, amiket a piac nagyon jól elfogadott. Közép-Európa számára a fülkés változatokat már nagy érdeklődéssel várják forgalmazó partnereink és mi bízunk abban, hogy ezzel a kiegészítő gépajánlattal, illetve piaci szegmenssel, amit így semelyik másik gyártó nem tud nyújtani, az éves plusz 2500 egységet elérhetjük“, mondja Thierry Lhotte, Massey Ferguson marketing alelnöke.

 forrás: www.austrodiesel.at

 

Az Év Gépe címmel büszkélkedhet az új T széria

Az új Valtra T4 széria a 180-280 LE kategóriában elnyerte az Év Gépe címet a SIMA 2015 kiállításon. A győztes traktort 17 országból, 19 független mezőgazdasági újságíró választotta ki. 

Az új T-szériás traktort tavaly novemberben mutatta be a Valtra. A kezdetek óta sikeres traktorszéria modelljeit december óta szállítják vásárlóknak. A Valtra történelmében soha nem volt még ilyen magas a várólistán szereplők száma. „Fontos felismerést tett a Valtra és az AGCO. Pozitív elismerések hada érkezett, ami annak bizonyítéka, hogy a Valtra tényleg hallgatott a vásárlói igényekre – ezzel együtt az új T-szériával megütötte a főnyereményt.” – fűzte hozzá Mikko Lehikoinen, a Valtra vállalat marketing vezetője.

A negyedik generációs Valtra T széria bemutatása ITT elérhető.

Steyr „mindenes”

Az eddigi kisebb teljesítményű, 4000-es Steyr kompakt traktorsorozat újabban öt további modellel bővült az 55 kW (75 LE) és a 84 kW (114 LE) közötti teljesítmény-tartományban. Ezek a nagyobb traktorok szintén sokoldalúak, könnyűek, fordulékonyak, jól manőverezhetők, így istállókban vagy a majori munkákban hatékonyan kihasználhatók. Erőforrásuk egy korszerű, 3,4 liter össz-lökettérfogatú, 4-hengeres ecotech dízelmotor, amely teljesíti az EUR-IIIB/Tier 4i emissziós normákat. Maximális teljesítményüket az 1900-2300 1/min fordulatszám-tartományban fejtik ki.

Modell

Teljesítmény (kW/LE)

Nyomaték rugalmasság (%)

4075

55/75

36

4085

63/86

34

4095

73/99

34

4105

79/107

35

4115

84/114

32

Kétféle hajtóművel készülnek, az egyik három csoportban, négy fokozattal 12 x 12 (előre x hátra) fokozatú szinkronváltó, de rendelhető kétlépcsős terhelés alatt kapcsolható 24 x 24 fokozatú váltóval is. Előbbi 20 x 20, utóbbi 40 x 40 fokozat mászósebesség elérésére alkalmas kiegészítő egységgel is kérhető.

A traktorok ezekkel a hajtóművekkel maximum 40 km/h sebességre képesek.

A hátsó TLT-jük alapkivitelben 540/540E, opcióban pedig 540/1000, 540E/1000 vagy 430/540E, és minden esetben az integrált menetarányos 1/min fordulatszámokkal működtethető. A mellső TLT fordulatszáma 1000 1/min, 1550 1/min motorfordulatnál.


Hidraulika rendszerében az olajnyomást 48 vagy 64 l/min szállítási teljesítményű hidraulika szivattyú biztosítja, és akár 8 hidraulika gyorscsatlakozóval és specifikálható. A hátsó emelőmű – modelltől függően – 2500-3700, a mellső mindegyiknél 1670 kg emelőerő kifejtésére képes.

A magas komfortfokozatú vezetőfülkéjük kielégíti a legignyesebb ergonómiai követelményeket, zajszintjük nem haladja meg a 75 db (A) mértéket.

A mellső híd bekormányzási szöge 55 fok, így a kisebb modellek fordulási sugara 3,82, a nagyobbaké 4,33 méter

A kompakt traktorok össztömege 4500-6000 kg.


  

Minden második JUMBO már szuper éles

Köszönhetően a teljesen automatikus AUTOCUT élező rendszernek, még kényelmesebb és biztonságosabb az élezés.


Csak az igazán éles kések garantálják az optimális aprítási minőséget, az alacsonyabb energiafogyasztást és a megnövelt teljesítményt. A hagyományos élezési folyamat sok időt vesz igénybe. Ezt a tényt megvizsgálva a Pöttinger a 2009-es AGRITECHNICa kiállításon bemutatta a JUMBO és a JUMBO COMBILINE felszedő kocsihoz integrált, innovatív AUTOCUT automatikus késélező rendszert. E rendszer sikeresnek bizonyult, minden második JUMBO mára szuper éles, köszönhetően az AUTOCUT-nak

Az intenzív igénybevételnek köszönhetően a kések állapota folyamatosan romlik. A hagyományos módszer szerint a késeket először el kell távolítani a kocsiról, majd azokat a műhelyben megélezni. Ezért a bonyolult késcserére egyszer egy nap, a munka végeztével kerül sor. Ez azt jelenti, hogy az energiaszükséglet 15-20 %-kal is megnőhet. A gázolaj-felhasználás mértéke egyenes arányban növekszik.

AUTOCUT a megoldás: a Pöttinger felszedő-, silószállító kocsira szerelt teljesen automatikus élező garantálja, hogy a kések mindig élesek munka közben. Az energiafelhasználás, így az üzemanyag-fogyasztás nagyjából 10%-kal alacsonyabb. A karbantartásra fordított idő is jócskán csökkent (nagyjából napi 45 perccel), mert az automatikus élezés elvégezhető egy munkaszünetben is, és a kezelőnek nem szükséges megtisztítani és meghúzni a késeket egy hosszú munkanap után. A bérvállalkozóknak nyújtott előnye nyilvánvaló: az éles kések minden megrendelt munkára alkalmasak és a kezelő jó visszajelzést kap az aprítási minőségről és a hatékonyságról. A biztonsági szempontból az AUTOCUT kétszeresen nyertes: a gépkezelő védett a sérülések ellen mivel a rendszer teljesen automatikus és a szikrázás is minimális.

 

Teljes hosszában megélezve

A kések teljes hosszában kerülnek megélezésre. Az élezési folyamatot a kocsi oldaláról tudja megkezdeni a kezelő, ahol az élezések száma késcsoportonként egyénileg szabályozható. Maga a folyamat nagyjából négy percet vesz igénybe 45 kés esetén. Folytatva a JUMBO kocsikhoz sikeresen bemutatott egységes élezési rendszer kiterjesztését, a mérnökök úgy határoztak, hogy a TORRO típusokhoz is kifejlesztik. Elégedett gazdálkodók szerte a világon tanúsítják a rendkívüli kényelmet, a fokozott biztonságot és a megtakarítás mértékét, amelyet a Pöttinger által gyártott AUTOCUT biztosít.


Olvasta már?

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Valtra fülke a kezelő kényelméért

Valtra fülke a kezelő kényelméért

A finnországi Valtra gyár jelenlegi fülkéi természetesen ROPS és FOPS bevizsgáláson estek át. Ezzel nem elégednek meg a fejlesztőmérnökök, a fülkekial...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!