2024. május 1. szerda Fülöp, Jakab

Gép-Mix 2015. október

Agro Napló
Kverneland iXdrive – teljessé vált a permetező paletta Még nagyobb teljesítmény, nyomaték és kényelem A Valtra kibocsájtja a teljesen új N szériáját A díjnyertes Opus új modelljei

Kverneland iXdrive – teljessé vált a permetező paletta

Kverneland teljessé tette szántóföldi permetező ajánlatát az iXdrive önjáró permetező bemutatásával. A Kverneland iXdrive 4240 és 5240 az Agritechnica 2015 kiállításon kerül bemutatásra.

Az iXdrive önjáró permetező esetében az EasySet ellenőrzőpanel a kerekek között került elhelyezésre. Az ellenőrzőpanel tartalmazza az elektronikus szelepeket, szivattyúkat, szűrőket, vegyszerbemosó és a csatlakozók. Így minden, amire szüksége lehet a feltöltéshez vagy leeresztéshez egy helyen található meg. Alapfelszereltség a Kverneland iXclean Pro automatikus szelep management. A különböző funkciók a kabinból felügyelhetők és ezek átváltása mindössze egy gomb megnyomásával elvégezhetők.


Az IsoMatch GEOcontrol alkalmazás opcionálisan elérhető az IsoMatch Tellus terminálhoz. Egy GPS antennával kombinálva teljesíti a könnyű, egyszerű és hatékony gazdálkodás követelményét. A kezelő a vezetésre tud fókuszálni, miközben a IsoMatch GEOcontrol felügyeli a munkafolyamatot.

Az iXdrive kombinálható HSS 27 – 40 méterig vagy HSA 24 – 30 méteres alumínium kerettel.

Valamennyi szórókeret iXflow spray line cirkulációs rendszerrel szerelt alapkivitelben, mely kiegészíthető a pneumatikus fúvóka elzárással, a gyors reagálású permetező rendszer kialakításához és megfelelő a nagy sebességű munkavégzéshez és az automatikus GPS funkciókhoz.

Továbbá az iXdrive erős paralelogrammával szerelt amely optimális stabilitást biztosít a szállítás és a munka körülmények között is.

Az iXdrive három különböző hasmagassággal elérhető. A hidraulikusan állítható nyomtáv biztosítja a megfelelő sortávolságot valamennyi kultúrához. 

A hidro-pneumatikus tengelyek biztosítják a kezelő kényelmét és a keret stabilitását a szállítás és munkakörülmények között. A 3D hátsó tengely felfüggesztés biztosítja a tengely mozgását, de ezáltal korlátozza az alváz hatását a keretre. Az erős alváz az optimális súlyponttal eredményezi az tökéletes 50:50 egyensúlyt különböző körülmények között, a tank töltöttségétől és a keret pozíciójától függetlenül. A manőverező képessége biztosított a 2/4 kerék standard ErgoDrive hajtással.

Még nagyobb teljesítmény, nyomaték és kényelem

A CLAAS a 2015-ös Agritechnica kiállításon fogja bemutatni a Stage IV károsanyag kibocsátási szabványnak megfelelő SCORPION teleszkópos rakodógépeit.

2013 nyarán mutatta be CLAAS a teljesen új teleszkópos rakodó modelljeit megnövelt rakodási- és hidraulikateljesítménnyel, valamint jobb menettulajdonságokkal és kényelemmel. A jelenlegi SCORPION program nyolc modellt foglal össze 6,15 és 8,75 méter közötti emelési magassággal, 3,0 és 5,5 tonna közötti teherbírással, melyek a 2015-ös Agritechnica kiállításra mind eleget fognak tenni a Stage IV károsanyag kibocsátási szabványnak.

A teleszkópos rakodó manapság az agrárvilág legfontosabb gépe anyagmozgatást illetően – mindegy, hogy nagyüzemi bérvállalkozásban illetve bioüzemben dolgozik, vagy épp egy klasszikus etetési és trágyázási munkát lát el egy szarvasmarhatelepen. A SCORPION-nal a CLAAS egy olyan teleszkópos rakodót kínál, amely speciálisan ilyen munkákra lett kifejlesztve. Jellemzőit a gyakran változó vezetési és munkakörülmények alakították. Ezért a rugalmas hajtásrendszer és a megfelelő hajtómű-motor kapcsolat kulcsfontosságú szerepet játszik a teleszkópos rakodóknál.


A hajtásrendszer

A SCORPION erőforrása egy újgenerációs Deutz motor 4 (Tier 4) kipufogógáz szabvánnyal, mely a kedvező üzemanyag fogyasztás mellett nagyobb teljesítményt és magasabb nyomatékot produkál. A két legnagyobb modellben 9055 és 7055 egy 156 lóerős (115 kW) 4,1 literes 4 hengeres motor dolgozik, az összes többi modellben pedig egy 3,6 literes 4 hengeres 136 lóerős (100 kW) (2400-as fordulaton ECE R 120 szerint). Az összes új motor két kipufogógáz utókezelési rendszer együttes alkalmazásával tesz eleget az előírt káros anyag kibocsátási szabványnak. E két rendszer a DOC (Dieseloxidationskatalysator / Diesel oxidációs katalizátor) és SCR (Selektive katalytische Reduktion / szelektív katalitikus redukció) az az AdBlue.



SMART ROADING

A SMART ROUDING név alatt a CLAAS alapfelszereltségként egy automatikus 15%-os motorfordulatszám csökkentőt kínál. Egy lényeges eleme a SCORPION hajtásrendszerének az intelligens hidrosztatikus VARIPOWER hajtómű, a sebesség és emelőerő folytonos automatikus illesztése és a fokozatmentesen elérhető 40 km/h-s végsebesség. A SMART ROADING biztosítja, hogy a dízelmotor folyamatosan és automatikusan optimális kihasználtságon üzemeljen. Ennek köszönhetően a teljesítményigény csökkenése kedvezőbb üzemanyag fogyasztáshoz és kisebb zajterheléshez vezet – mindegy, hogy épp rakodunk, vagy az országúton közlekedünk.

Vezetőfülke – fejlesztés a részletekben

A vezetőfülke is „árulkodik” az új modellekről. Részletek, mint egyénileg beállítható, mozgatható fellépő és egy kapaszkodó kar a B oszlopon megkönnyítik a fel- és leszállást, ami nem is ritkán fordul elő naponta a többoldalúan bevethető teleszkópos rakodónál. Mindehhez hozzájön még a 9055-től 7044-es modellekig, hogy a FOPS védőrács most hosszanti megerősítéssel lett felépítve az első szélvédő külső felére. Magasan végzett munkák esetén így egy jobb kilátást biztosítva ezzel a gépkezelő számára.

Az új gép vezetőfülkéjében felfigyelhetünk még a háttérben különböző színnel kivilágított kijelzőkre. Ezek lehetővé teszik a gépkezelő gyors tájékozódását valamint az üzemi állapotok gyors leolvasását munka közben.


SMART HANDLING

Ez a kezelőkar a CLAAS teleszkópos rakodók mindegyikében alapfelszereltség mivel üzembiztonságos és a legkülönbözőbb üzemmódokat teszi lehetővé mindenféle kényelmi automatafunkciókkal. A különböző üzemmódok a következők lehetnek: kanálmód, villamód függőleges emeléssel és manuális mód. A SMART HANDLING-nak köszönhetően a süllyesztési sebesség minden üzemmódban az adott terheléshez és az adapter szögéhez igazodik. Egy további automatikafunkciója a SMART HANDLING-nak a kanálvisszatérés. A munkaeszköz egy gombnyomással mindig visszaállítható egy előre rögzített pozícióba, melyet munkavégzés során bármikor aktiválhatunk.

Az új SCORPION a Stage IV emissziós normával az Agritechnica-val egyidejűleg kerül a piacra.

forrás:Axiál

A Valtra kibocsájtja a teljesen új N szériáját

A Valtra N szériája most lépett be a negyedik generációjába. A 4 hengeres N szériába több, a felhasználók által kedvelt, elem is be lett építve a nagy testvéréből, a 6 hengeres T szériából, amely előző évben érte el a negyedik generációt. Az új T széria bebizonyította, hogy sikeres és most a hasonlóan sikeres elképzelés lett bemutatva csak az alacsonyabb kategóriájú traktorokban, ami sokkal kompaktabb, mint ezelőtt.

Az új N szériás traktor a legerősebb 4 hengeres traktor a világon. Az Agco Power- Tier 4-es motorja képes 185 LE teljesítményt és 730 Nm nyomatékot előállítani. A Valtra mindig is úttörő volt a nagyteljesítményű 4 hengeres motorok előállításában. Már 1969-ben a Valmet 1100-as modellje, a világ első 4 hengeres turbófeltöltős motorával lett bemutatva a maga 115 LE lenyűgöző teljesítményével. Azóta a Valtra megtartotta a világ legerősebb négyhengeres traktora címet az M és N szériás traktorjaival.

Az új kabin teljes kényelmet biztosít minden munka során.

A negyedik generációs N széria kabinja hasonlít az új T széria kabinjához. A kabin kiváló kilátást biztosít az akár 6.5 m2 üvegfelületen keresztül minden irányban és különösen csendes, kevesebb, mint 70dB. A kabint kívánt igényekhez lehet igazítani a különböző elemekkel például, TwinTrac, hátrafelé néző munkaállás, fűtött szélvédők, nagyszögben működő ablaktörlő. Azok a vásárlók, akik sok homlokrakodós munkát végeznek, kiegészíthetik a kabint egy tetőablakkal, amely kivételes kilátást biztosít a munkaeszközre minden pozíciójában.

Az N széria elérhető egy vagy két ajtós opcióban is. Új opcióként jelent meg a SkyView erdészeti kabin, amely megnövelt kilátást biztosít a hátsó munkaállásból felfelé is, egy ablaktörlős tetőablakon keresztül. Más erdészeti opciók is választhatók például keskenyebb sárvédők, 160 literes acél üzemanyagtartály. Az alap mérete az üzemanyagtartálynak 250 liter, az opciós méret 300 liter és az Adblue tartály térfogata 45 liter.


Powershift forradalom folytatódik

A negyedik generációs T széria kezdte a forradalmat a powershift-es váltókban, elsőként megvalósítva a powershift használatát, mint fokozatmentes váltót. A powershift-es traktorok különböző vezérlés opciókkal lettek ellátva, magában foglalva a HillHold, az illesztett Hydraulic Assistant és ASR traction módokkal, amely megkönnyíti a traktor használatát és megnöveli a termelékenységet és hatékonyságot megerőltető feladatok során is.

Az ASR teljesen új fejlesztést képvisel a traktor iparban. Hasonlóan, mint a személygépjárművekben az ASR csökkenti a motorerőt, ha a szenzorok és a kerék sebesség a beállított értékeket túllépik. Az ASR mögötti gondolat az, hogy segítsük a vezetőt elérni a legjobb vonóerő arányt és üzemanyag hatékonyságot mialatt elkerüljük a talaj roncsolását.

Optimális váltó minden feladatra

Az új N szériához széleskörűbben lehet választani váltót, mint valaha: Hitech, Active, Versu és Direct. Az első három modell 5 fokozatú powershift váltós, míg a Direct fokozatmentes. Az Active, Versu és Direct váltók terhelés érzékelős hidraulikával vannak felszerelve, amelyekhez 115, 160, 200 liter/perc szállítási kapacitású szivattyú választható. A Hitech modellhez rendelhető szivattyúk 73 illetve 93 liter/perc szállítási kapacitásúak. Az Active és Hitech modellekben a hidraulika vezérlés mechanikus, a Direct és Versu modellekben elektronikus. Maximálisan 11 hidraulikus blokkal kérhető a rendszer és a blokkok közül 4 vezethető ki a fronton. Az N104, N114 és N124-es modellek HiTech modelben elérhetőek, míg az N134, N154 és N174 elérhetőek Active, Hitech és Versu modellekben is. Az N104, N114 és N124-es modellek kérhetők HiTrol turbina kuplunggal.

A TLT 3 sebességű, és a menetsebesség arányos TLT kapható, amelyet az erdészeti és szállító cégek közkedvelten választanak.


AGCO Power Tier4-es motor-úttörő az SCR Only technológiában 2009 óta.

Az AGCO Power 2009 óta SCR Only rendszert alkalmaz, szisztematikusan fejlesztve a rendszert. Az eredmény a legüzemanyaghatékonyabb és legkészségesebb motor a piacon. Az N104, N114 és N124 modellek 4.4 literes 4 hengeres AGCO Power motorral vannak felszerelve, míg az N134, N154 és N174 modellek 4.9 literes motorral vannak ellátva. Az SCR rendszer gondját viseli a kipufogó gázoknak diesel részecskeszűrő vagy kipufogógáz újracirkuláló rendszer nélkül. Az SCR Only rendszer csökkenti az üzemanyag fogyasztást és megnöveli a motorélettartamot.

A Valtra SIGMA Power rendszer további 10 LE teljesítményt biztosít, amikor A TLT eléggé terhelve van. Az N174-es modellben a SIGMA+ további 20 LE-t biztosít. Minden modell része a szállítási boost funkció, amely extra erőt biztosít, amikor országúton halad a traktor.

Az N114 és N154 képviselik az EcoPower-es modelleket ahol a vezető választhat az Eco és normál mód között. Eco módban a motorfordulat 10-20%-kal kisebb és a maximális nyomatékot alacsonyabb fordulaton lehet elérni. Eco módban az elérhető üzemanyag megtakarítás 10% a normál vezetési módhoz képest.

Könnyű használat és karbantartás

A negyedik generációs N szériás modellek forduló köre csak 4,5 m, a tengelytávja 2665 mm, így létrehozva egy kimagaslóan mozgékony traktort homlokrakodós munkákhoz és egy különösen stabil traktort az országúton. A has magasság eléri a hihetetlen 55 cm-t, amely alkalmassá teszi a traktort erdészeti munkákhoz, hóekézéshez, aratáshoz és földmunkákhoz.

A szerviz közötti idő 600 óra, ezáltal csökkentve a költségeket és az állási időt a szezon során. A megtervezett karbantartás gyorsabban kivitelezhető, mint valaha. A napi ellenőrzés során elég csak 5 pontot teljesíteni, amely könnyen teljesíthető.

Sok új opció

Az N szériás traktorok egyénre szabhatóak a szükségleteknek megfelelően, támogatva a Finn Valtra gyár által. Opciók és elemek százai választhatók létrehozva a variációk millióit. Például a választható listán belül van 7 szín, forgócsuklós front csatlakozás és segéd melegítő. Természetesen az új N széria felszerelhető telemetriával és AutoGuide 3000-el kormányzást segítő eszközökkel is. Esetleg hogyha az eddigi opciók és elemek még mindig nem elegek, a vásárló traktora még tovább személyre szabott lehet a Valtra Unlimited által, ahol még az ég sem korlát.

Modellek

Modell

Teljesítmény

+Erőtartalék

Sebességváltó

HP

kW

Nm

HP

kW

Nm

HiTech

Active

Versu

Direct

N104

105

77

470

115

85

510

X

N114e

115

85

540

125

92

570

X

N124

125

92

550

135

99

580

X

N134

135

99

570

145

107

620

X

X

X

X

N154e

155

114

660

165

121

700

X

X

X

X

N174

165

121

680

185

136

730

X

X

X

X


forrás:Valtra

A díjnyertes Opus új modelljei

Az Opus 600-700 szántóföldi kultivátorok kedvező fogadtatásait követően a svéd gyártó két új, kisebb munkaszélességű modellt mutat be.

A Väderstad folytatja az Opus kultivátor család fejlesztését, mely számos elismerést kapott az elmúlt esztendőben és kedvező fogadtatásra talált. A két új modell - az Opus 400-500 - a nagyobb méretű változatokkal teljesen megegyező, erős vázra épül, ugyanakkor könnyű manőverezhetősége megmarad. 


Opus 400

Akár 40 cm mély munkamélység

“A 27 cm-es kapaosztásnak, valamint a 80 cm-es hasmagasságnak köszönhetően az Opus kultivátor nagy mennyiségű tarlómaradványt képes kezelni,” mondja Magnus Samuelsson, a Väderstad-tól. “A munkagéphez széles választékban kínálunk kopóhegyeket és szárakat, köztük a keményfém betétes Marathon típust, valamint a rendkívüli szármaradvány bekeverési képességéről ismert MixIn késszár típust. A kapákra eső terhelés 700 kg-ig növelhető hidraulikus úton, így az akár 40 cm-es munkamélység is garantált.”

Rögrendező sor

A kapák mögött hidraulikusan állítható rögrendező tárcsasor található, mely paralelogramma felfüggesztése ugyanazt a munkaszöget garantálja a teljes munkaszélességben függetlenül a munkamélységtől.

Sokoldalú, cserélhető hengersor

A lezáró hengersor kétféle változatban rendelhető. Az ún. SoilRunner U profilú gyűrűtagokból áll, melyek munka során feltöltődnek talajjal, így sajátos felszínt hagynak hátra, a hengersor dönthető, így a tömörítés mértéke változtatható. A másik típus az ún. SteelRunner, azaz az acél hengersor, amely elsősorban nehezebben művelhető agyagtalajokra ajánlott.

A tömörítő hengersor talajra eső nyomása változtatható, akár a  teljes gépsúlya is ráhelyezhető, ugyanakkor tetszés szerint kiemelhető, leszerelhető.

Az Opus 400 és 500 gyártása 2015 őszén kezdődik. 


forrás: Väderstad

Olvasta már?

A cikk szerzője: Agro Napló

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Íme a 2021-es év traktorai!

Íme a 2021-es év traktorai!

Idén először teljesen az online térbe költözött az Év Traktora díjak átadása. A december 18-i eseményen a Massey Ferguson, a Valtra, a Fendt, és a CLA...

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!