Miután a napi termelés elérte a 150 tonnás szintet, a végleges kapacitás felét (mintegy 2000 db gumiabroncs előállítását), 2015. december elején felavatták a BKT budzsi üzemét a világ minden pontjáról érkezett vendégek jelenlétében. A megnyitóhoz különféle események is kapcsolódtak, melyeken az ügyfelek, a forgalmazók és a partnerek külön-külön vehettek részt. A megnyitó ünnepségek során a vendégek megcsodálhatták a modern gumikeverő gépekkel ellátott termelési egységeket, a peremhuzalokat előállító komplex berendezéseket és a nagyméretű abroncsokhoz is használható vulkanizáló préseket. A Budzsban jelenleg gyártott termékek közé tartozik a targoncákhoz 22 különböző méretben készülő Maglift tömör abroncsok és a Liftmax LM 81 abroncsok mellett a kikötői rakodógépekhez való Portmax PM 93 280/75 R 22.5, valamint az óriás dömperekhez használt hatalmas Earthmax SR 45 Plus gumiabroncsok. Közel 230 különböző méretű Agrimax tipusú abroncsokat is gyártanak traktorokhoz.
Az Indiában egyedülálló, 10 hektáros budzsi tesztpályán a gumiabroncsok teljesítményét és vezetési komfortját tehetik próbára különféle felületeken a normál közúti viszonyoktól kezdve egészen a legszélsőségesebb talajokig. Sok indiai gyártó már most jelezte igényét, hogy saját tesztjeihez a BKT pályáját szeretné használni. A tesztlétesítmény közelében kapott helyet az új polimerek és futókeverékek kutatásával foglalkozó K+F központ. A komplexum másik oldalán épült 20 MW kapacitású hőerőmű biztosítja a vízgőzt és a villamos energiát az üzem egész területén. A hatalmas vízgyűjtő tartályoknak köszönhetően nagy szárazság idején sem maradnak víz nélkül a létesítmények.
„A legfontosabb erőforrás a növekedéshez és a sikerhez, bármilyen szektorról is legyen szó, a munkaerő” – mondja Arvind Poddar, a BTK elnöke és ügyvezető igazgatója. A budzsi területből több mint 6 hektár – a vállalat filozófiájával összhangban – egy önálló város az alkalmazottak számára, melyben 406 család jutott modern lakáshoz, de bevásárlóközpont, park, szabadidő központ, egészségügyi központ és tűzoltóság is helyet kapott. A tűzoltók a budzsi üzem területén kívüli tűzesetekhez is riaszthatóak. Ezenkívül 90 szobás kollégium is épült az egyetemisták számára, akik egy ipari-egyetemi együttműködési projektben vesznek részt.
A BKT összes üzeméhez hasonlóan a budzsi is rendelkezik az ISO 9001:2000 minőségbiztosítási tanúsítvánnyal. A termelési paramétereket, minőségellenőrzést és környezetvédelmi követelményeket tekintve a BKT ragaszkodik a legszigorúbb nemzetközi standardokhoz.
„A budzsi üzem mérföldkő a BKT növekedésében” – mondja Lucia Salmaso, a BKT Europe ügyvezető igazgatója. „Nem csak magas szintű technológiai és minőségi szabványok, illetve alapkövetelmények miatt, hanem azért is, mert a BKT új gyára egy kikötő közvetlen közelében épült, amely döntően lerövidíti a szállítási időt. Ez pedig hatalmas előnyt jelent azoknak a vállalatoknak, amelyek a BKT gumiabroncsait választják első felszerelésként járműveikhez.”
Arvind Poddar sakkjátszmára utalt a megnyitó ünnepségen elmondott beszédében, mikor így jellemezte a BKT filozófiáját: „Van egy egyedülálló vonás, amely megkülönbözteti az igazi bajnokot az átlagos játékostól: a sokoldalúság, amelynek köszönhetően az egyes játszmákban felmerülő kihívásokhoz más és más módon tudja alakítani stratégiáját. A BKT lépésről lépésre kitűzte és elérte céljait. Az új budzsi üzemnek köszönhetően a vállalat most léptékváltásra készül a világpiac sakktábláján.”
Az AGRO NAPLÓ munkatársai megköszönik a BKT tulajdonosainak és a TEAM-nek, hogy Magyaroszágot képviselhették egy szakmai úton, mely a csodálatos Indiába kalauzolt el bennünket.
Képek forrása BKT.
Fényképalbum:
A cikk szerzője: Agro Napló