A közúti pótkocsik mellett a mezőgazdasági pótkocsik területén is széles a típusválaszték: két- és háromtengelyes bálaszállító egészen 24tonnásig, félcső-dömper 33m3-ig, tandem tengelyes típusok, valamint forgózsámolyos pótkocsik állnak a gazdák rendelkezésére. Utóbbi esetében 6-14t nettó teherbírással.
Megbízhatósága, rendkívül erős, strapabíró alváznak és felépítményének köszönhetően az elmúlt évek alatt egyre keresettebb lett hazánkban is. A legnépszerűbb a 14tonna nettó teherbírású típus, abból is az XL változat, melyet bemutatunk most Önöknek pár mondatban.
A Zaslaw D-737-14XL pótkocsik legfontosabb ismérve a kifejezetten erős dupla I-gerendára alvázra épülő strapabíró 5mm vastag acélból készült keret. Ennek, valamint a 11t/híd terhelhetőségű ADR, FAD és opcionálisan BPW hidaknak köszönhető a pótkocsik hosszú élettartama. Nehéz teher mellett is finoman rugózik, és kényelmesen vontatható.
Az évtizedes gyártási tapasztalatok megmutatták, hogy a hivatalos össztömeg ellenére sokszor indokolt a drágább, de erősebb híd. Stabil alapokra gazdag alapfelszereltség épül, mint az új gumik (385/65R22,5), Wabco kétkörös légfékrendszer automata fékerő szabályzóval, sárvédők elől hátul, lökhárító, szerszámosláda szerszámokkal, kézmosótartály, központi oldalfalnyitás, hátsó kivezetések, vonófej, hátsó magleeresztő, stb. Számos gyártónál ezek az alapvető felszerelések hiányoznak az alapárból. Az XL változat 800+600mm-es oldalfalak ellenében már 800+800mm-es oldalmagassággal rendelkezik, így a 2,55m széles és 5,2m hosszú platómérettel 20,5m3 rakteret kapunk. Opcionális lehetőségek között is bőven válogathatunk, a már említett BPW híd, ponyvarendszer, pódium, pótkerék, oldalsó surrantó, aláfutásgátló, szélesebb abroncsok, Rockinger automata vonófej, horganyzott alváz, stb..
Legvégül fontos megjegyezni, hogy a jó konstrukció és minőség mellett, kedvező árának is köszönhető, hogy folyamatosan bővül a vásárlók köre.